Čiastočne nízkopodlažné (tzv. low-entry) midibusy SOR BN 9.5 českého výrobcu SOR Libchavy vylepšili pôvodný typ B 9.5 znížením podlahy medzi prvými a druhými dverami, čím sa v tomto priestore stali plne nízkopodlažné. V zadnej časti ostala zvýšená podlaha. Daňou za toto riešenie bolo dovtedy neobvyklé riešenie karosérie s "hrbom". Na trh sa dodávali od roku 2005 a nitriansky dopravca tieto midibusy zakúpil v rokoch 2012 a 2013 po testovaní jedného vozidla tohto typu na prelome rokov 2011/2012.
Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie antikoróznej ochrany použili pre spodnú časť skeletu nehrdzavejúcu oceľ. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí. Pre uľahčenie nástupu/výstupu cestujúcich vozidlo vybavili funkciou naklonenia pravej časti vozidla k vozovke, tzv. kneelingom a výklopnou plošinou pri druhých dverách. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom, oproti druhým dverám v priestore pre kočík a invalidný vozík osadili pozdĺžne do bočnice sklápacie sedadlá. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Pracovisko vodiča vybavili uzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili posuvnými časťami bočných okien, stropnými výklopnými vetrákmi a strešnými klimatizačnými jednotkami Spheros Citysphere. Vykurovanie riešili teplovodným kúrením. Autobusy dodali v sivo-červenom nátere.
Úpravy
Do autobusov bol postupne nainštalovaný informačný systém firmy R&G Mielec.
Prevádzka
Vozidlá prvej série boli zaradené do premávky v máji 2012. V júli 2013 ich nasledovali autobusy z druhej dodávky. Autobusy SOR BN 9.5 premávali na linkách s menšími kapacitnými nárokmi a na linkách s obmedzenými priestorovými pomermi.
Vyraďovanie a likvidácia
Ako prvé bolo vo februári 2021 v Nitre vyradené vozidlo NR-788GK, ktoré našlo ďalšie využitie na linkách MHD v Zlatých Moravciach. Zvyšné vozidlá jazdili až do konca roka 2021, kedy Arriva Nitra ukončila prevádzku liniek nitrianskej MHD.
Autobus NR-751GK bol následne preradený do prevádzky Arriva Trnava v Hlohovci a premával na linkách tamojšej MHD. Ďalšie štyri autobusy prvej série našli uplatnenie od januára 2023 na linkách MHD Malacky u dopravcu Arriva Mobility Solutions. Autobusy druhej série boli v roku 2022 odpredané výrobcovi SOR, ktorý dva autobusy následne predal dopravcovi Transdev Morava pre MHD Krnov a dve vozidlá Dopravnému podniku mesta Pardubice.