Úvod

Kĺbový autobus Karosa C 943 v prímestskom prevedení vyrábala Karosa Vysoké Mýto v rokoch 1997 - 2001. Celkovo sa vyrobilo len 27 autobusov tohto typu, ktorý bol zároveň posledným typom kĺbového autobusu z Karosy určeným pre prímestskú dopravu. SAD Nitra odkúpila v roku 2005 jednu Karosu C 943 od SPP pôvodne pre vnútrozávodnú dopravu v bratislavskom Slovnafte. Neskôr bola zaradená aj na linky nitrianskej MHD.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa C 943.1944 NR-172DE 1998 2006 2015 1
Spolu 1998   1

Technické parametre

Dĺžka 17615 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Rázvor 5600 a 6270 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 51 + 1
Počet miest na státie 81
Celkový počet miest 132 + 1
Celková hmotnosť 26000 kg
Motor LIAZ ML 636 E (EURO 2), naftový, kvapalinou chladený preplňovaný šesťvalec
Výkon motora 175 kW / 2000 rpm
Objem motora 11940 cm3
Krútiaci moment motora 1050 Nm
Maximálna rýchlosť 86 km/h
Prevodovka ZF 5HP 500, automatická, 5-stupňová so vstavaným hydraulickým retardérom
Nápravy predná: tuhá LIAZ
stredná: PPS Detva
zadná: PPS Detva
Pneumatiky 295/80 R 22,5

Fotografie

Opis

Polosamonosnú karosériu kĺbového autobusu tlačnej koncepcie zostavili z desiatich povrchovo upravených panelov. Predný a zadný článok spojili kĺbom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí. Druhé a tretie dvere sú široké, podobne ako v mestských autobusoch. Interiér usporiadali v linkovom prevedení so sedadlami s koženkovo-textilným poťahom v usporiadaní 2 + 2 a so sieťkami na batožinu nad sedadlami. Vetranie interiéru zabezpečili hornými posuvnými časťami bočných okien, výklopnými stropnými vetrákmi a stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi. Vykurovanie vozidla zabezpečili teplovzdušnými radiátormi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich polouzavretou kabínkou. Vozidlo dodali v bielom nátere s čiernym medziokenným priestorom a so zelenými pruhmi v podokennej časti.

Úpravy

Pred zaradením do premávky v MHD Nitra bol do vozidla nainštalovaný optický informačný systém firmy R&G Mielec.

Prevádzka

Vozidlo sa zaradilo do premávky v nitrianskej MHD 5. októbra 2006. V závere roka 2008 bol autobus preradený späť do Slovnaftu Bratislava. Neskôr, od roku 2010 bolo vozidlo zaradené na prímestskú dopravu.

Katalóg vozidiel

NR-172DE

Legenda a štatistika

NR-172DEvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.