Kĺbový autobus Karosa C 943 v prímestskom prevedení vyrábala Karosa Vysoké Mýto v rokoch 1997 - 2001. Celkovo sa vyrobilo len 27 autobusov tohto typu, ktorý bol zároveň posledným typom kĺbového autobusu z Karosy určeným pre prímestskú dopravu. SAD Nitra odkúpila v roku 2005 jednu Karosu C 943 od SPP pôvodne pre vnútrozávodnú dopravu v bratislavskom Slovnafte. Neskôr bola zaradená aj na linky nitrianskej MHD.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa C 943.1944
NR-172DE
1998
2006
2015
1
Spolu
1998
1
Technické parametre
Dĺžka
17615 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3165 mm
Rázvor
5600 a 6270 mm
Počet dverí
3
Počet miest na sedenie
51 + 1
Počet miest na státie
81
Celkový počet miest
132 + 1
Celková hmotnosť
26000 kg
Motor
LIAZ ML 636 E (EURO 2), naftový, kvapalinou chladený preplňovaný šesťvalec
Výkon motora
175 kW / 2000 rpm
Objem motora
11940 cm3
Krútiaci moment motora
1050 Nm
Maximálna rýchlosť
86 km/h
Prevodovka
ZF 5HP 500, automatická, 5-stupňová so vstavaným hydraulickým retardérom
Polosamonosnú karosériu kĺbového autobusu tlačnej koncepcie zostavili z desiatich povrchovo upravených panelov. Predný a zadný článok spojili kĺbom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí. Druhé a tretie dvere sú široké, podobne ako v mestských autobusoch. Interiér usporiadali v linkovom prevedení so sedadlami s koženkovo-textilným poťahom v usporiadaní 2 + 2 a so sieťkami na batožinu nad sedadlami. Vetranie interiéru zabezpečili hornými posuvnými časťami bočných okien, výklopnými stropnými vetrákmi a stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi. Vykurovanie vozidla zabezpečili teplovzdušnými radiátormi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich polouzavretou kabínkou. Vozidlo dodali v bielom nátere s čiernym medziokenným priestorom a so zelenými pruhmi v podokennej časti.
Úpravy
Pred zaradením do premávky v MHD Nitra bol do vozidla nainštalovaný optický informačný systém firmy R&G Mielec.
Prevádzka
Vozidlo sa zaradilo do premávky v nitrianskej MHD 5. októbra 2006. V závere roka 2008 bol autobus preradený späť do Slovnaftu Bratislava. Neskôr, od roku 2010 bolo vozidlo zaradené na prímestskú dopravu.