Do Nitry prišiel prvý autobus tohto typu v závere roka 2005. Jeho dodaniu predchádzalo testovanie jedného vozidla tohto typu v Nitre zapožičaného od žilinského DP začiatkom októbra 2005. V rokoch 2008 a 2012 doplnili vozidlový park nitrianskej mestskej dopravy aj ďalšie autobusy tohto typu, ktoré boli získané od dopravcov SAD Banská Bystrica a Veolia Transport Teplice. Na preklenutie akútneho nedostatku autobusov boli v roku 2020 získané ešte tri jazdené vozidlá z prevádzok Arriva Nové Zámky a Arriva Liorbus.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Karosa B 952E.1716 | NR-416DG | december 2005 | 2006 | 2021 | 1 |
2. | Karosa B 952E.1716 | BB-995BS, BB-162CG | 2004 – 2005 | 2008 | 2021 | 2 |
3. | Karosa B 952E.1716, Karosa B 952.1714 | NR-045ES, NR-411GJ, NR-009GK | 2003 – 2004 | 2012 | 2018 – 2021 | 3 |
4. | Karosa B 952E.1716 | NZ-715BM, RK-997AU, RK-998AU | 2004 – 2006 | 2020 | 2021 | 3 |
Spolu | 2003 – 2006 | 9 |
Dĺžka | 11320 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3165 mm |
Výška podlahy | 790 mm vpredu
890 mm vzadu |
Počet dverí | 3 |
Počet miest na sedenie | 31 + 1 |
Počet miest na státie | 68 |
Celkový počet miest | 99 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 10200 kg |
Celková hmotnosť | 17800 kg |
Motor | Iveco Cursor F2BE 1682D,
radový šesťvalec chladený kvapalinou s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom s meniteľným prierezom, medzichladič stlačeného vzduchu, Euro III, uloženie horizontálne, 4-ventilová technika |
---|---|
Výkon motora | 180 kW / 2050 rpm |
Objem motora | 7790 cm3 |
Krútiaci moment motora | 1100 Nm / 1080 - 1500 rpm |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Prevodovka | ZF 6S1600, 6-stupňová, mechanická, synchronizovaná |
Nápravy | Predná náprava: LIAZ
Zadná náprava: Meritor |
1. | 2. | 3. | |||
---|---|---|---|---|---|
BB-995BS | NR-034EM | 2008 - 2011 | NR-120GG | od 2011 | |
BB-162CG | NR-035EM | od 2008 |