Autobus Škoda 706 RO bol prvým veľkokapacitným autobusom vyrábaným v Československu. V Nitre nahradil staré autobusy, ktoré začínali v roku 1949 premávku. Výroba autobusu sa v rokoch 1949 - 1951 uskutočňovala v Automobilových závodoch, n. p. (AZNP), závod Avia Letňany, kde sa vyrábali podvozky. Od roku 1952 sa výroba podvozkov presťahovala do Jablonca nad Nisou - Rýnovic (v roku 1952 ešte pod značkou AZNP, od roku 1953 pod značkou LIAZ). Karosériu vyrábal národný podnik Karosa Vysoké Mýto. Do Nitry boli Škody 706 RO dodávané približne v rokoch 1951 - 1957 a postupne nahradili všetky staršie autobusy, ktoré rozbiehali nitriansku mestskú dopravu. Spolu bolo dodaných okolo 20 RO-čiek.
Technické parametre
Dĺžka
10660 mm
Šírka
2500 mm
Výška
2970 mm
Výška podlahy
930 mm
Počet dverí
2 + 1 manipulačné pre vodiča
Počet miest na sedenie
22 + 2
Počet miest na státie
46
Celkový počet miest
68 + 2
Pohotovostná hmotnosť
8590 kg
Celková hmotnosť
14400 kg
Motor
Škoda 706 R, naftový vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (vírivá komôrka)
Výkon motora
99,2 kW / 1750 rpm
Objem motora
11781 cm3
Maximálna rýchlosť
68 km/h
Prevodovka
manuálna, 5-stupňová
Opis
Karoséria autobusu bola trambusového typu, t. j. motor bol umiestnený vovnútri v prednej časti vozdila. Prvé autobusy v mestskom prevedení mali dvoje štvordielne skladacie dvere, ktoré sa otvárali smerom von, novšie série mali dvojdielne dvere otvárajúce sa dovnútra, oboje sa ovládali elektropneumaticky. Pracovisko vodiča bolo od cestujúcich oddelené polostenou a vyčnievajúcou časťou motora. Vodič mal k dispozícii na ľavej strane vlastné dvere. Vnútri bolo drevené obloženie, pri dverách bolo stanovište sprievodcu. Čalúnené sedadlá boli umiestnené priečne. Vyfarbenie vozidiel bolo pôvodne červené s bielou okennou časťou, neskôr minimálne séria dodaná v roku 1956 už mala v podokennej časti biely pás.
Vyraďovanie a likvidácia
Autobusy 706 RO boli vyradené v 60-tych rokoch 20. storočia a boli nahradené novým typom Škoda 706 RTO.
Komentáre
K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.