Karosa Vysoké Mýto v rokoch 1970 - 1981 vyrábala autobusy ŠL 11 v dvojdverovom linkovom vyhotovení. Pre potreby nitrianskej MHD boli v rokoch 1980 - 1981 zakúpené tri takéto vozidlá.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa ŠL 11 1310
NR 78-43, NR 78-45
1980
1980
1983
2
2.
Karosa ŠL 11 1310
NR 80-75
1981
1981
1983
1
Spolu
1980 – 1981
3
Technické parametre
Dĺžka
11170 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3120 mm
Výška podlahy
885 mm
Počet dverí
2
Počet miest na sedenie
45 +1
Počet miest na státie
30
Celkový počet miest
75 + 1
Pohotovostná hmotnosť
9200 kg
Motor
Škoda ML 634, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora
154,4 kW / 2000 rpm
Objem motora
11940 cm3
Maximálna rýchlosť
100 km/h
Prevodovka
Praga 5P 80, manuálna, 5-stupňová
Pneumatiky
10 x 20"
Opis
Na oceľovom ráme zostavilili z panelov samonosnú karosériu zvonka oplechovanú hladkým plechom s ozdobnými lištami. Strop a bočnice interiéru pokryli sololitom, podlahu drážkovou gumou. Pre cestujúcich osadili latexové sedadlá s PVC poťahom v linkovom usporiadaní 2 + 2. V bočnici boli dvoje skladacie dvere umiestnané vpredu a v strede s elektropneumatickým ovládaním. Pracovisko vodiča chránila polouzavretá kabínka bez bočných manipulačných dverí. Vykurovanie interiéru zabezpečoval naftový agregát, vetranie prebiehalo cez stropné vetráky a horné posuvné časti bočných okien. V interiéri použili žiarivkové osvetľovacie telesá.
Všetky vozidlá boli dodané v klasickom modro-bielom vyfarbení.
Vyraďovanie a likvidácia
Prevádzka autobusov Karosa ŠL 11 v nitrianskej MHD netrvala dlho, už v roku 1983 boli preradené na prímestskú dopravu. Vozidlo NR 78-45 jazdilo v prímestskej doprave do roku 1986, kedy bolo preradené medzi pracovné vozidlá. Zvyšné dve vozidlá v roku 1986 absolvovali GO a následne slúžili ako záložné vozidlá na prímestských linkách cca. do roku 1988 - 1989.