Úvod

SOR ICN je model čiastočne nízkopodlažného autobusu, ktorý vo výrobe nahradil predchádzajúce typ SOR CN. Prvý autobus rady ICN bol vyrobený v roku 2021. Vyrábaný je v dĺžkach 9,5 m, 10,5 m, 12 m a 12,3 m. Autobusy SOR ICN sú vyrábané v regionálnom ako aj v mestskom vyhotovaní. Okrem vozidiel s naftovým pohonom sú v ponuke aj vozidlá s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG).

Dopravca Arriva Nitra si na jar v roku 2024 dlhodobo zapožičal prevádzací model tohto autobusu od výrobcu. Autobus počas doby zapožičania premával na linke Nitra - Golianovo.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR ICN 10,5 7E1 0108 2021 2024 1
Spolu 2021   1

Technické parametre

Dĺžka 11000 mm
Šírka 2525 mm
Výška s klimatizáciou 3120 mm
Rázvor 5750 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 37 + 1
Celková hmotnosť 16500 kg
Motor FPT Industrial NEF 6, Euro 6, naftový šesťvalec
Výkon motora 184 kW / 2500 rpm
Objem motora 6728 cm3
Krútiaci moment motora 950 Nm / 1400 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6AS 1010 BO, manuálna, 6-stupňová
Riadenie BOSCH 8095, hydraulické s integrovaným posilovačom riadenia
Nápravy predná: ZF RL 55 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Dana G150
Pneumatiky 285/70 R 19,5
Klimatizácia Eberspächer

Opis

olosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Vozidlo zasklili zatmavenými determálnymi sklami. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice dvojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí s dopytovým ovládaním. Pre uľahčenie nástupu/výstupu cestujúcich vozidlo vybavili funkciou naklonenia pravej časti vozidla k vozovke, tzv. kneelingom a manuálnou výklopnou plošinou pri druhých dverách, oproti ktorým vyčlenili priestor pre invalidný vozík a detský kočík. Naftový motor umiestnili pod podlahou v zadnej časti.

V interiéri osadili pre cestujúcich nepolohovateľné "prímestské" čalúnené sedadlá SOR SLV 850 s textilným čalúnením sedacej časti v červenej farbe a kobercovým poťahom na zadnej strane. Nad sedadlami umiestnili police na odkladanie príručnej batožiny a nad priestorom pre kočík panely pre informačné materiály. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Prídržné tyče v interiéri vyhotovili z nehrdzavejúcej ocele. Pracovisko vodiča vybavili uzavretou kabínkou s nastaviteľným a pneumaticky odpruženým sedadlom ISRI.

Na osvetlenie interiéru použili stropné osvetľovacie pásy s LED trubicami. Vetranie interiéru zabezpečili otvárateľnými posuvnými časťami bočných okien a manuálnymi stropnými klapkami. Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečili pomocou strešnej klimatizačnej jednotky Eberspächer s možnosťou chladenia aj vykurovania so samostatne ovládateľným frontboxom pre pracovisko vodiča. Autobus dodali v bielom laku.

Úpravy

Počas doby prevádzky u dopravcu Arriva Nitra bol autobus vybavený palubným počítačom EM-Test Mijola 126i

Prevádzka

Autobus bol nasadzovaný na linku Nitra - Golianovo

Katalóg vozidiel

7E1 0108

Legenda a štatistika

7E1 0108nevyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.