VozidláAutobusy mestských liniek (do roku 2022) › Mercedes - Benz O 345 G

Mercedes-Benz O 345 G (Veolia Transport)
Mercedes-Benz O 345 G (Arriva)

Úvod

Autobusy Mercedes-Benz O 345 G (po roku 2001 Conecto G) vyrábal turecký závod Mercedes-Benz Türk ako súčasť typového radu autobusov so strednou výškou podlahy s označením O 345.

Po dodávke prvých dvoch "krátkych" autobusov Mercedes-Benz O 345 na jar 2003 sa v lete toho istého roka v Nitre prezentoval aj kĺbový autobus Mercedes-Benz O 345 G, ktorý zapožičal predajca autobusov tejto značky. Predvádzacie vozidlo bolo neskôr do nitrianskej MHD zakúpené. V rámci Slovenska išlo o jediný autobus tohto typu prevádzkovaný v mestskej doprave.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Mercedes-Benz O 345 G NR-166CE 2000 2003 2021 1
Spolu 2000   1

Technické parametre

Dĺžka 17833 mm
Šírka 2500 mm
Výška 2980 mm
Výška podlahy 606 mm
646 mm pri zadných dverách
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 49 + 1
Pohotovostná hmotnosť 17500 kg
Motor MB OM 447 hLA, EURO 2, naftový šesťvalec
Výkon motora 220 kW
Objem motora 11967 cm3
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka automatická VOITH D 864.3
Riadenie MB LS 6
Nápravy Predná: MB VO 4/34 DL-7
Stredná: MB 7/5 DL-10
Zadná: HO 7/10 D-11,5

Fotografie

Opis

Tento autobus bol dodaný v celobielom nátere. Na rozdiel od prvých dvoch krátkych Mercedesov O 345 bol už od výroby vybavený elektronickým informačným systémom, ktorý pozostával z čelného, bočného a zadného programovateľného transparentu firmy BROSE. Avšak tento systém mal jednu chybu - nezobrazoval niektoré slovenské znaky s diakritikou - takže sme mohli vidieť ciele ako "EL. STANICA", či "KLOKOINA". Autobus má 4 dvojkrídlové dovnútra sa otvárajúce dvere. Pri každých dverách je jeden schod, pri zadných dverách je podlaha o niečo vyššie ako pri ostatných. Cestujúcim sú v interiéri k dispozícii plastové sedadlá s textilným poťahom. Vetranie je zabezpečené strešnými vetrákmi a veľkými posuvnými vetračkami na oknách.

Úpravy

V roku 2010 bol pôvodný informačný systém BROSE vymenený za informačný systém firmy R&G Mielec.

Prevádzka

Autobus bol prevádzkovaný na všetkých linkách, kde sa vypravali kĺbové vozidlá. V závere prevádzky premával prevažne len počas prepravných špičiek.

Vyraďovanie a likvidácia

Vozidlo bolo vyradené po ukončení prevádzkovania nitrianskej MHD dopravcom Arriva Nitra na konci roka 2021.

Katalóg vozidiel

NR-166CE

Legenda a štatistika

NR-166CEvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.