Zo svojej vlastnej skúsenosti viem, že ak príde vozidlo, ktorého vodič je v reflexnej veste, prípadne má doplňujúcu tabuľku (napríklad, že je to zácvik vodiča alebo záloha), sa cestujúci skutočne správajú ohľaduplnejšie.
Jasné, ak to presúvajú z garáže na miesto potreby môže to mať založené za sklom. Dá sa to však vyobraziť aj transparentami. Ak ide v rámci CP načas, čo išiel, tak je to úplne zbytočné. Rovnako ako informácia o tom či je to náhradné/záložné vozidlo. Cestujúceho to nemá čo vyrušovať.
Na nahnevaných cestujúcich sa dá použiť hlásenie vo vozidle. Moderné riešenia, modernej MHD-čky.
Prišlo mi to komické, lebo akurát tento autobus som tiež videl 1. januára (výprava v ten deň je skoro najmenšia) ako prvú NS12 v uliciach Nitry a to ako náhradné vozidlo. (...ešte nezačali poriadne jazdiť a už nahradzujú? ...)
Tak ak ráno vyšlú z vozovne ZV a má to nacapené na čelnom skle tak je asi to posledné čo vodiča zaujíma či si tabuľu bude dávať na sklo alebo nie podľa toho čo hradí. Raz je to ZV, raz je označený tak to tam má a hotovo. Mňa skôr vyrušuje to slovo Náhradné, Záložné je také prirodzenejšie a zaužívanejšie ale to je detail.
Označovať náhradné / záložné vozidlo má podľa mňa zmysel v prípade, ak to zdôvodňuje cestujúcim meškanie alebo nasadenie menšieho vozidla, ako spôsob zmiernenia ich hnevu.
Trochu komické v prvý deň modernej prevádzky označiť autobus tabuľkou "Náhradne vozidlo", hoci netvrdím, možno niečo nahradzuje, ale cestujúcemu to môže byť jedno či je to náhradné, alebo záložne vozidlo.
Tento prežitok mohol skončiť už s Arrivou.