Pre zaujímavosť, už to bude takmer rok, čo pre nedostatok vodičov mestský dopravný podnik Salzburg AG prevádzkuje trolejbusy v pracovných dňoch podľa sobotných cestovných poriadkov (+ vložené spoje v dňoch školského vyučovania).
Situácia na pracovnom trhu je taká napätá, že žiadny dopravca nemôže s istotou vylúčiť, že sa to nestane aj jemu.
Podobné scenáre existujú aj mimo Arrivy - v súkromných aj mestských dopravných podnikoch, slovenských aj zahraničných...
Neviem Ti povedať. Všetky, čo zatiaľ jazdia, tak jazdia za Zámky. V piatok bude oficiálne predstavenie v Leviciach, takže potom uvidíme, kam poputujú zvyšné kusy.
Avšak, Nitra ma novší vozový park a Zámky sa budú musieť zbaviť v priebehu budúceho roka veľkej série Crosswayou 12M, ktoré budú mať 16 rokov, takže neočakávam, že by sa niečo ukázalo aj v Nitre.
Hrbaté BN12ky boli niekedy počas sviatkov prevezené na stanicu, nakoľko bolo treba v areáli na Štúrovej spraviť miesto aj pre nové autobusy. Vzhľadom na to, že týždeň medzi sviatkami sa už tradične jazdí víkendovo, tak tieto autobusy už neboli potrebné.
Nevie Niekdo že od kedy stali BN12 od arrivi? za radom cca 8,9 neviem koľko ich tam bolo no proste od kedy tam stáli lebo ešte do 31 jazdili a už 29 v noci tam stáli alebo ak sa mýlim tak ma opravte
Aj takto môže vyzerať “vlajková” ľod medzi linkami v NSK.
Veľmi by ma zaujímalo, ako by osádka reagovala, keby cestujúci s nárokom na zľavnené cestovné nepreukázal BEZ VYZVANIA preukaz na zľavu a vodič by mu dal obyčajné cestovné a následne by cestujúci povedal, že on teda nejde s ním a vystúpil by bez zaplatenia.
dovoľujem si nesúhlasiť. Vyrovnávací čas je na neprenášanie meškaní, ale ak je napr. na linke NR-SA vyrovnávací čas až vo Veči, cestujúci potrebuje byť včas v Cabaj-Čápore a na Cabajskej chytí zodesať nastupujúcich, vyrovnávačka vo Veči mu môže byť jedno, keď on do Cabaja načas nestihne.
812tky už chodia bežne ako REx z NR do TT a naopak
ZSSK má Nitru a okolie na saláme tvária sa že tu nie je dopyt. Vo všetkom sa snažia vyhovoriť na ŽSR a ich infraštruktúru, ktorá je veru v zlom stave ale ZSSK v tomto taktiež nie je nevinne.
Potvrdzujem. Neviem, čo sa stalo, ale posledné dva týždne na trati 140/141 dominujú rôzne staré súpravy, nové 861-tky takmer nevidieť.
Moja osobná skúsenosť zo štvrtka 17.8. na Os o 20:07 z Trnavy - súprava exkluzívne 812+012+012, takže v Trnave taktiež nutné obiehanie, pre ktoré nebola voľná koľaj. Z východiskovej stanice nás vypravili na +33, príchod do cieľovej stanice Nitra +40.
V piatok - nedeľu som operoval na stanici pri zabezpečovaní prípojov MHD od vlakov smerom na Agrokomplex. Meškania nad 20-30 minút úplne bežne. Je to veľmi smutné, lebo takto sa to reálne nedá používať.
Každému, kto plánuje v týchto dňoch využiť železničnú dopravu na Ponitrí odporúčam si nechať rezervu 60-120 minút, v závislosti od cieľu cesty.
Na väčšine vlakov premávajú klasické súpravy, ktoré nestíhajú obraty a následne sa tento marazmus zacyklí a počas celého dňa sa meškanie prenáša.
Moja dnešná skúsenosť z rána:
Idem na REx do Leopoldova z odchodom 8:07 a následne plánujem prestúpiť na Považan do TN. Súprava, ktorá na REx prechádza z Os z Nových Zámkov opúšťa Nové Zámky včas. Zostavená je z posunovacej mašiny 736.1 a 2 Bymakov. Keďže opačný Os z Leopodlova o 6:07 mešká asi 15 minút (neviem či 861 alebo stará súprava), čiže križovanie prekladajú do Komjatíc, kde musí Os do Nitry ešte chvíľu čakať. Chytí prvých 9 minút. To by ešte problém nebolo, keďže v Nitre by sa to dalo stiahnúť 8 minútovým pobytom na menšie meškanie. Lenže keďže ide klasická súprava s oveľa horšiou dynamikou jazdy, tak vlak prichádza s 12 minútovým meškaním o 8:11. Človek by povedal, že za 2 minúty sa vymenia cestujúci a 8:13 by odišiel vlak so 6 minútovým meškaním, lenže to by nemohla ani na REx o 7:07 z Trnavy ísť klasická súprava, ktorá meškala asi 15 minút, ktoré chytila pravdepodobne tým, že súprava, ktorá obratuje na REx od 7:07 z Trnavy taktiež musela v Hlohovci čakať na spomínaný Os z Trnavy s odchodom o 6:07. Čerešničkou na torte je cez 30 minút meškajúci Os z Topoľčian (prekvapivo v zložení 861.028). REx 8:07 teda odchádza z Nitry o približne 8:22 s 15 minútovým meškaním, čo šance na stihnutie včas idúceho Považana znižuje takmen na 0%. Cestujúci, ktorí chceli ísť zo Zbehov na Prievidzu boli ešte v Nitre upozornení, že ich Bojnice čakať nebudú a majú použiť osobák (meškanie v cieli cesty ~60 min). V Zbehoch teda môj REx nekrižuje, avšak na katastrofálny stav infraštruktúry sa vlečieme po POTR 10km/h. Opačný Os s odchodom o 8:07 z Trnavy má šťastie. Meškáme tak veľa, že stíhajú ho z Hlohovca ešte pustiť do Rišňoviec, čiže ide až po Nitru +/- včas. Tesne pred Hlohovcom prechádza vlakom vlakvedúci a všetkých sa pýta kam smeruje. Odpovedám, že do Trenčína, na čo mi automaticky dáva do ruky meškanku, ak by som ju náhodou potreboval. Prichádzame do Hlohovca, keď na mape ŽSR sledujem, že Považana naozaj odišiel s 5 min meškaním z Leopoldova. My meškáme 19 minút, ktoré vzniklo vďaka POTR a zlej dynamike jazdy 736.1. Pokračujem do Trnavy, keďže 40 minút v Leopoldove neplánujem tráviť. Do Trnavy REx prichádza asi 9:12, teda 5 minút po plánovom odchode naspäť. Premýšľam, že ak mašina obehne súpravu za 10 min., tak príde do Nitry akúrat tak, že zase zacyklí tento scenár s REx o 10:07. To som ale nerátal s tým, že kapacita stanice Trnava je malá a 736 musela počkať na IC o 9:21 do Bratislavy, aby mohla začať obiehať. Medzičasom prišiel aj REx do Trenčína, na ktorý som nastúpil. REx o 9:07 do Nových Zámkov mešká v čase písania tohto príspevku 34 minút v Brestovanoch. Nádeje, že by cestujúci z Nitry do Nových Zámkov stihli prípoje do Budapešti/Prahy, Komárna si nerobím (meškanie v cieli cesty o 120 minút). Keby aj náhodou stihol obrat skôr, tak pravdepodobne by v Nitre chytil meškanie kvôli čakaniu na Os z NZ, ktorý je už taktiež cykle meškania. Tento istý scenár sa udial aj pri 20 minút meškajúcom Os 8:02 z Nitry, ktorý musel počkať na Os z Topoľčian, ktorý meškal 40 a následne na trase križovať Os o 8:03 z NZ, kde bola 861. Víťazom tohto všetkého sú cestujúci, ktorí sa rozhodli pre tento Os, keďže všetky, ktoré mal križovať, meškajú tak veľa, že križovanie prebehlo v inej stanici resp. v prípade REx 9:07 na dvojkoľajke medzi Leopoldovom a Trnavou.
Tento stav nie je len výsledkom dnešku, ale deje sa posledné dni, kedy vo veľkom odchádzajú 861ky.
Podľa mňa by sa ale tieto meškania dali eliminovať, keby sa ZSSK naučila odriekať vlaky v koncových úsekoch, podobne ako to zvykne robiť napr. DB Regio. Keby môj vlak odriekli v úseku Leopoldov - Trnava, tak cestujúci cestujúci do Trnavy by aj tak prišli už iba o 15 minút neskôr. No, výhody by boli oveľa lepšie, mohli by obratovať vo veľkej stanici, kde by pri nástupišti 1 bol priestor na obrat bez obmedzenia IC a zároveň by sa obrat stihol do pravidelného odchodu. Boli by síce hodený “cez palubu” cestujúci z Trnavy do Nitry, avšak pri meškaní 34 minút je to už v podstate jedno, či vypraviť ten vlak alebo čakať ešte 26 minút do odchodu ďalšieho.
Najviac ma mrzí, že toto sa deje len preto, že do infraštruktúry sa na Ponitrí neinvestuje, takže je to železničný skanzen a, že sa obstarali jednotky DMJ861, ktoré sú pekné, avšak použitelné, len keď na každú sú aspoň 4 záložné.
Toť vše, len som si po 25000 km v západnej európe musel vyliať srdiečko po opätovne negatívných skúsenostiach v slovenských reáliach.
Poslal som ďakujem za pomoc s tým, a ako zistím že mi to zobrali?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
henko151
Na väčšine vlakov premávajú klasické súpravy, ktoré nestíhajú obraty a následne sa tento marazmus zacyklí a počas celého dňa sa meškanie prenáša.
Moja dnešná skúsenosť z rána:
Idem na REx do Leopoldova z odchodom 8:07 a následne plánujem prestúpiť na Považan do TN. Súprava, ktorá na REx prechádza z Os z Nových Zámkov opúšťa Nové Zámky včas. Zostavená je z posunovacej mašiny 736.1 a 2 Bymakov. Keďže opačný Os z Leopodlova o 6:07 mešká asi 15 minút (neviem či 861 alebo stará súprava), čiže križovanie prekladajú do Komjatíc, kde musí Os do Nitry ešte chvíľu čakať. Chytí prvých 9 minút. To by ešte problém nebolo, keďže v Nitre by sa to dalo stiahnúť 8 minútovým pobytom na menšie meškanie. Lenže keďže ide klasická súprava s oveľa horšiou dynamikou jazdy, tak vlak prichádza s 12 minútovým meškaním o 8:11. Človek by povedal, že za 2 minúty sa vymenia cestujúci a 8:13 by odišiel vlak so 6 minútovým meškaním, lenže to by nemohla ani na REx o 7:07 z Trnavy ísť klasická súprava, ktorá meškala asi 15 minút, ktoré chytila pravdepodobne tým, že súprava, ktorá obratuje na REx od 7:07 z Trnavy taktiež musela v Hlohovci čakať na spomínaný Os z Trnavy s odchodom o 6:07. Čerešničkou na torte je cez 30 minút meškajúci Os z Topoľčian (prekvapivo v zložení 861.028). REx 8:07 teda odchádza z Nitry o približne 8:22 s 15 minútovým meškaním, čo šance na stihnutie včas idúceho Považana znižuje takmen na 0%. Cestujúci, ktorí chceli ísť zo Zbehov na Prievidzu boli ešte v Nitre upozornení, že ich Bojnice čakať nebudú a majú použiť osobák (meškanie v cieli cesty ~60 min). V Zbehoch teda môj REx nekrižuje, avšak na katastrofálny stav infraštruktúry sa vlečieme po POTR 10km/h. Opačný Os s odchodom o 8:07 z Trnavy má šťastie. Meškáme tak veľa, že stíhajú ho z Hlohovca ešte pustiť do Rišňoviec, čiže ide až po Nitru +/- včas. Tesne pred Hlohovcom prechádza vlakom vlakvedúci a všetkých sa pýta kam smeruje. Odpovedám, že do Trenčína, na čo mi automaticky dáva do ruky meškanku, ak by som ju náhodou potreboval. Prichádzame do Hlohovca, keď na mape ŽSR sledujem, že Považana naozaj odišiel s 5 min meškaním z Leopoldova. My meškáme 19 minút, ktoré vzniklo vďaka POTR a zlej dynamike jazdy 736.1. Pokračujem do Trnavy, keďže 40 minút v Leopoldove neplánujem tráviť. Do Trnavy REx prichádza asi 9:12, teda 5 minút po plánovom odchode naspäť. Premýšľam, že ak mašina obehne súpravu za 10 min., tak príde do Nitry akúrat tak, že zase zacyklí tento scenár s REx o 10:07. To som ale nerátal s tým, že kapacita stanice Trnava je malá a 736 musela počkať na IC o 9:21 do Bratislavy, aby mohla začať obiehať. Medzičasom prišiel aj REx do Trenčína, na ktorý som nastúpil. REx o 9:07 do Nových Zámkov mešká v čase písania tohto príspevku 34 minút v Brestovanoch. Nádeje, že by cestujúci z Nitry do Nových Zámkov stihli prípoje do Budapešti/Prahy, Komárna si nerobím (meškanie v cieli cesty o 120 minút). Keby aj náhodou stihol obrat skôr, tak pravdepodobne by v Nitre chytil meškanie kvôli čakaniu na Os z NZ, ktorý je už taktiež cykle meškania. Tento istý scenár sa udial aj pri 20 minút meškajúcom Os 8:02 z Nitry, ktorý musel počkať na Os z Topoľčian, ktorý meškal 40 a následne na trase križovať Os o 8:03 z NZ, kde bola 861. Víťazom tohto všetkého sú cestujúci, ktorí sa rozhodli pre tento Os, keďže všetky, ktoré mal križovať, meškajú tak veľa, že križovanie prebehlo v inej stanici resp. v prípade REx 9:07 na dvojkoľajke medzi Leopoldovom a Trnavou.
Tento stav nie je len výsledkom dnešku, ale deje sa posledné dni, kedy vo veľkom odchádzajú 861ky.
Podľa mňa by sa ale tieto meškania dali eliminovať, keby sa ZSSK naučila odriekať vlaky v koncových úsekoch, podobne ako to zvykne robiť napr. DB Regio. Keby môj vlak odriekli v úseku Leopoldov - Trnava, tak cestujúci cestujúci do Trnavy by aj tak prišli už iba o 15 minút neskôr. No, výhody by boli oveľa lepšie, mohli by obratovať vo veľkej stanici, kde by pri nástupišti 1 bol priestor na obrat bez obmedzenia IC a zároveň by sa obrat stihol do pravidelného odchodu. Boli by síce hodený “cez palubu” cestujúci z Trnavy do Nitry, avšak pri meškaní 34 minút je to už v podstate jedno, či vypraviť ten vlak alebo čakať ešte 26 minút do odchodu ďalšieho.
Najviac ma mrzí, že toto sa deje len preto, že do infraštruktúry sa na Ponitrí neinvestuje, takže je to železničný skanzen a, že sa obstarali jednotky DMJ861, ktoré sú pekné, avšak použitelné, len keď na každú sú aspoň 4 záložné.
Toť vše, len som si po 25000 km v západnej európe musel vyliať srdiečko po opätovne negatívných skúsenostiach v slovenských reáliach.
#svajciarskygrafikonvslovenskychrealiach