Do 30. října bylo možné podávat nabídky, aktuálně probíhá jejich vyhodnocování. Výsledky bychom tak mohli znát již v dohledné době.
Jinak nutno říct, že na slovenské poměry je toto výběrové řízení připraveno velmi dobře a nitranská MHD by se měla dočkat výrazného zkvalitnění: https://josephine.proebiz.com/sk/tender/8542/summary
Nespochybňujem dobrý úmysel návrhu, ale vidím tam dôvody, prečo nie:
1. Sedemminútové čakanie na stanici je len na papieri. Už pred zmenou L99 bežne meškávala toľko, že od stanice odchádzalo o 7:30 aj neskôr. Akurát, že kým predtým bol požadovaný odchod po 7:30 náhodný, teraz je garantovaný. Vzhľadom na meškanie predpokladám, že v skutočnosti L99 nebude na stanici čakať vôbec alebo v lepších dňoch možno 2-3 minúty.
2. Z dôvodov uvedených v predošlom bode sa obávam, že ak by spoj šiel z Kmeťovej o 7:09 ako L24 s príchodom k stanici o 7:26, pravidelne by meškával a v skutočnosti by od stanice odchádzal aj o 7:35. Ja viem, že cestujúcim na trase Kmeťova - Centrum by to bolo jedno, no tie decká by to do školy na Šindolku pred ôsmou nestihli.
3. Nie celkom sa mi páči "uzlíček" Štúrova - Štefánikova - Staničná - Štúrova. Dvakrát sa prebíjať kolónou na tom istom úseku Štúrovej (uvidíme, čo bude ešte po otvorení Tabáňa), no neviem, neviem...
Plne však uznávam, že súčasné riešenie nie je dobré a že spoj L24 o 7:09 z Kmeťovej chýba a mal by sa zaviesť. Osobne by som ale hľadal iné riešenie.
Zdravím, rád by som podal návrh v súvislosti zo zmenou CP na linke 99. Táto linka momentálne odchádza z Kmeťovej o 7:10, ale po novom bude stáť na zast. žel.stanica 7 min. úplne zbytočne, namiesto toho by mohla chodiť o 7:09 ako spoj linky 24 v jej normálnom takte s príchodom na žel.stanicu o 7:26 a následne by pokračovala bez prestupu cestujúcich ako linka 99 smer Šindolka,Dolnohorská o 7:30. Takto by sa konečne vyriešila diera, ktorá vznikla na trase Klokočina - Centrum po odklone linky 99.
Jazdí len na pár spojoch denne, v podstate na MHD je momentálne potrebný každý voz, ktorý je väčší ako 13m. Na prímestskej by podľa mňa bol potrebný, keby nebol nahradený pred rokom síce novšími, ale za to kratšími vysokopodlažnými Crossway s manuálnou prevodovkou.
Ale na prímestskej sa vcelku sťažovali na dlhé čakacie doby, kým dodali nejaký náhradný diel. Stávalo sa, že aj mesiac nemali svoj voz.
Ja osobne by som to videl takto:
1. Lebo korona. DOD sa pripravuje mesiace dopredu a pri súčasnej situácii nebolo možné predvídať, či v požadovanom termíne budú platiť nejaké obmedzenia a aké.
2. Tím ľudí, ktorí DOD pripravujú opustila jedna z kľúčových osôb, a celkovo je teraz roboty nad hlavu. Skrátka akosi to momentálne nemá kto a kedy pripraviť.
3. Ten pocit, keď sa ti zdá, že vlastne ani niet čo nového prezentovať...
O rok? Veľmi bude záležať od nálady krátko pred nabehnutím na nový kontrakt, ďalej od toho, či dôjde k výmene dopravcov alebo bude pokračovať súčasný, a tiež od toho, či v tom období bude niečo, čím sa bude dať pochváliť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A
Jinak nutno říct, že na slovenské poměry je toto výběrové řízení připraveno velmi dobře a nitranská MHD by se měla dočkat výrazného zkvalitnění: https://josephine.proebiz.com/sk/tender/8542/summary