Reakcia na: Peterzm #22151:
Dúfam, že nie. Možno by to riešilo problémy s presnosťou niektorých spojov, ale filozoficky mi nesedí, že kvôli autami zahltenému Agráču budeme od výstaviska rušiť MHD. Som presvedčený, že pre mnohých by to bol ďalší signál, že na budúci rok treba prísť autom a nie autobusom.Súčasný stav samozrejme nie je dobrý. Ale považoval by som za správne riešiť príčinu problému - prehustenú dopravu IAD - a nie rezignovať v podobe odkláňania MHD. Pamätám si tie časy, keď sa to robilo a pre používateľov MHD to bolo rozhodne viac zmätku a trápenia ako dnes.
henko151
To už keby veľmi sa tu chce stavať ekologická doprava, tak by som bol radšej za baterkové trolejbusy, ktoré by sa dali po výstavbe nejakej základnej siete Klokočina-Centrum(ZST)-Chrenová aj reálne využiť napríklad aj na 19 ktorá by mohla isť z Gorazdovej na baterky. Taktiež by sa dali iné radialy za trolejovať a boli by dalšie možné využitia trolejbusov. Bolo by to o mnoho lacnejšie a myslím si že ekologicky rovnaké (keď nerátame baterie). Navyše trolejbusy majú zmysel aj pri menších intervaloch a 12m trolejbus má menšie údržbové náklady ako 32m električka. Viem že sa vyrábajú aj kratšie električky, ale tie považujem za zbytočné a sú fajn skôr pre väčšie siete kde ich potrebujú na kratšie linky na už dávno vybudovaných sieťach.
Ale tak ako električky, hyperloopy, tak ani trolejbusy nie sú reálne postavitelné v NR. Eurofondy si myslím že pokiaľ by sa dali zobrať na ekologicku dopravu, tak by uplne stačilo nakúpením plynových autobusov ktoré sú len o pár tisíc drahšie ako nafťáky a sú považované za ekologické. Aj keď v Brne majú problémy v kopcoch, tak si myslím že u nás by nevadilo keby si išli aj 20kmh hore Klokočinou, veď aj tak reálne viac ako 30 nejdu šoféri u nás. (v kopcoch) Ako ja som za každú srandu, nakúpme hybridy ako v ZA, aj ked sú podľa mňa iba predražená blbosť, okej ale prosím nie električky.
Ku klimatizácii je už škoda hovoriť. Nefunguje už dlhé roky poriadne, resp. od 2015 vidím upadok v službách Arrivy a za svedomie to podľa má dlhé naťahovanie sa či bude DP alebo Arriva alebo niekto iný. Teraz majú zmluvu tuším ešte rok, takže nemôžeme očakávať že tu budu nakupovať nové autobusy vo veľkom, keď nikde nemajú potvrdené že ostanú. Je vidieť ten kontrast medzi prímestskou, kde dostali zmluvu a kupujú každý rok nové autobusy a prakticky okrem posilových školských spojov sa starším ako 10 ročným autobusom ťažko zvezieš. Na mestskej sú problémy s mestom, sami nevedia na čom sú a preto to aj tak vyzerá. Nehovorím že máme nejaký zastaralý vozový park, ale stav vozidiel žial už neni to čo býval a hlavne do kĺbakov od vyradenia Ikarusov nebolo investované. Osobne do 2020 by som rád aspoň videl posilenený stav klbakov a vyradenú B961 a O345 prípadne nejaké kusy Van Hoolov. Na sola by som teraz kašlal, kedže tam máme pomerne dobré vozy. Mercedesy a B952E by som zatiaľ až ako taký neznestielný problém nebral. Lebo ľudia kam im chodia sola majú väčšinou k dispozícii aj další klimatizovaný a nízkopodlažný spoj, no keď niekto chodí na linkách 2 a 4 tak nemá šancu stretnuť plne klimatizovaný autobus (mimo turnusu 9-5)
A ešte sa vyjadrím k Ričardovi:
7841 či 7844 bude zrejme tá istá séria, takže minimálne som sa dostal k pôvodu vozidla.