jasne ti hovorim (a mohol si si to uz x krat tu precitat), ze SAD NR nema ziadne vozy navyse a castokrat ma problem vypravit vsetky spoje. btw ta Karosa LC 735 je riadne vozidlo prevadzky MHD.
postupne vsetky vozy budu ako 199AP, t.j. biele s modrym pasom naspodu + este tam pride logo Connexu. takze vsetky busy by mali postupne dostat farby Connexu
Pri tych modrych Ikarusoch v predchadzajucom prispevku ma napadlo a toto bude asi otazka na Vladimira alebo TeBeCe: ako je to s "farebnym zosuladenim vozoveho parku" nasej MHD. Nevravim, ze je to to hlavne, ale napr. v BA(autobusy cerveno biele s dvoma pruhmi, okrem zltych CNG a vsetky elektricky po GO cerveno modro strieborne) to celkom prispieva k vybudovaniu isteho imidzu a standardu dopravcu. U nas pamatam este klasicke cerveno kremove variacie, ako vsade na Slovensku no teraz mame zastupene snad vsetky roznorode farby. Samozrejme, je hlupe, len kvoli imidzu prefarbovat existujuce vozy, ale ked sa uz robi GO alebo kupuju nove myslim, ze jednotny vzhlad by nebo na skodu. Teraz su SORy biele, Mercedesy biele aj bielozelene, novsie Karosy cerveno biele, najnovsia Karosa(199AP) po GO pre zmenu bielo modra...
Ťažko sa vyjadrovať. Zvlášť ak v návrhu nebadať veľa racionálnych dôvodov pre predložené zmeny.
Základná otázka:
ČO NÁVRH RIEŠI, ČO PRINÁŠA NOVÉ A LEPŠIE? Lebo ja mám dojem, že sa iba rozhádzal celý dnešný systém a nič prínosné z ľudí z toho nevzišlo.
Okrem toho vidíme len trasy a intervaly. Nevidíme, konkrétne odchody liniek, obehy vozidiel na nich, možnosť koordinácie súbežných liniek na spoločných úsekoch...
Otázok je veľa, za všetky len tieto:
* Akou logikou prišlo k postaveniu L2 v trase Branč - Metodova? Na jednom ramene Branč s Ivankou, kde v špičke klbák stačí len tak tak, na druhej strane Metodova, kde asi aj to sólo je občas priveľa. Mimochodom, ten klbák sa bude otáčať na Metodovej???
* Akým systémom sú číslované linky a prečo sú niektoré iba prečíslované. Prečo by sa mal cestujúci učiť, že L22=41, časť 2=53, 28=X33, 33=50, 3=52, 27=32 a pod. Čo úcta k ľuďom, ktorí sa v systéme chcú vyznať?
* Po Hornozoborskej nebude chodiť nič?
* Nie je priamo spojená napr. poliklinika na Klokočine s nemocnicou, čo napr. patrí k základným požiadavkám Mesta.
A veľa veľa ďalších otázok. Najradšej by som to už ďalej nerozoberal.
Netvrdím, že čo som nevymyslel ja, je automaticky blbosť. To nie. Len pri návrhoch prosím ostať nohami na zemi.
Variant s L112 sa pred rokom chvíľočku zvažoval, no nakoniec sa táto linka nezaviedlo, nakoľko jej obsadenosť by bola dosť otázna. V zásade do budúcnosti nevylučujem takú linku, ale rozumejme si - výpomocné spoje v rozsahu 3-4 spoje za deň (!), určite nie nejaká pravidelne premávajúca hustá linka.
Spoje na L12 po Plastiku sa pridávali v novembri. Nemám informácie o tom, že by ich počet nestačil. Do novembra boli najhoršie spoje na L12 hlavne v sedle. Aj tento týždeň som na linke vykonal námatkový prieskum a môžem skonštatovať, že ľudia sa vezú pohodlne, bez tlačenia.
Uznávam, že smerom k Plastike môže byť po šiestej večer hodinový interval trochu nepríjemný. Možno by pomohlo potiahnuť L14 až po Plastiku, podobne ako dopoludnia. No večerný obeh vozidla je postavený dosť natesno, nestíhal by to. Musel by sa spraviť zásadnejší rez. Zatiaľ skrátka zmena nehrozí.
Re #2948 Karosos: Na L27 premávajú kĺbové autobusy len do 20.00, potom sú nahradené malými Karosami. Skoršia typová výmena by bola možná len prestavbou turnusových príkazov. Ale nemyslím, že by to bolo až tak chorobne slabé, berme do úvahy aj to, že je zima a ľudia bežia domov skôr. V lete sa bežne vracajú domov aj v neskorších hodinách.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
vjMTV