Nie, forma dispečerského riadenia tak, ako si ju zrejme predstavuješ Ty (človek sediaci pred monitorom a sledujúci premávku) žiaľ skutočne nie je. Dispečer je na pracovisku prítomný (v pracovných dňoch väčšinu dňa, cez víkendy len skoro ráno), ale riadenie premávky je len časťou jeho náplne práce. Do riadenia zasahuje len keď je niečo zle, preventívny monitoring nevykonáva.
V sieti MHD Nitra je odhadom tak do 20 nadväzností denne, kedy nejaký spoj čaká iný spoj. Všetky nadväznosti zaisťujú príslušní vodiči, tzn. samostatne čakajú a po prestupe cestujúcich bez ďalšieho zvláštneho pokynu pokračujú po trase.
To nie je o Nitre, to je (ne-)schopnosti dispečingov ZSSK/ŽSR systematicky informovať iných dopravcov o polohe (ich) vlakov (na ich sieti) a ich meškaní, ktorá viac-menej trvá dodnes.
Ozaj, už všetci slovenskí osobní železniční dopravcovia poznajú polohu vlaku ak aj nie je práve v stanici / zastávke?
Je to tak, CP ZSSK má vytvorený komplexný systém nadväzností a povinných čakaní. Profitujú z toho najmä cestujúci v diaľkovej doprave a určite je správne, že to (teda aspoň pri našej frekvencii vlakov) tak je. Žiaľ, výsledkom je, že regionálna preprava trpí častými a nemalými meškaniami.
Preto som zástancom názoru, že adresne nadväzovať MHD na konkrétne vlaky nemá zmysel. Preferujem skôr variant, že na stanicu je z relevantných MČ vedená linka s rozumnou frekvenciou. Žiaľ, toto sa nedá aplikovať na menej husto osídlené MČ.
1. Prísne nadväzovanie MHD na príchody vlakov či diaľkových liniek si viem predstaviť v nejakom 20-tisícovom meste, nie v krajskom meste (ostatne ani nepoznám krajské mesto, ktoré by to robilo). V meste tejto veľkosti je v porovnaní s diaľkovou dopravou oveľa viac impulzov na vznik ciest v rámci samotnej siete MHD. Inými slovami, aj v linkách smerujúcich na stanicu väčšina cestujúcich necestuje na stanicu ale v rámci mesta, a sú pre nich dôležitejšie iné prípoje ako tie preč z mesta.
Ďalšia vec je množstvo spojov obsluhujúcich ŽST a AS a ich meškania.
Predmetný vlak smer Leopoldov pôjde od 11. decembra o 4:46. To je o 23 minút skôr. A to nie je na posun spoja, toto je na zriadenie celkom nového spoja. Právo na schválenie nového spoja si v ostatných rokoch osobilo výlučne Mestské zastupiteľstvo. Odporúčam podať žiadosť na MsÚ Nitra.
2. Je možné vložiť poznámku do turnusového príkazu pre vodiča a zriadiť tak negarantovaný prípoj. To jest, ak vodič L12 uvidí zmeškanú L27, môže ju počkať. Ak však pôjde L27 načas alebo bude meškať tak, že ju vodič L12 vidieť nebude, nemá sa ako dozvedieť, že ju má čakať a preto ju čakať nebude.
Aktualizované (pôvodný príspevok už nejde editovať): sprejazdnené vo všetkých smeroch okrem ľavého odbočenia zo Štúrovej na Hollého. Klokočinské linky jazdia okruhom okolo kruhového a odbáčajú doprava.
#362 nakoniec nebola priamym účastníkom nehody, ale spôsobila druhú – pri manévrovaní okolo prvej nehody narazila do ďalšieho osobného auta. Je takmer bez poškodenia, myslím si, že v pondelok pôjde zase do premávky.
Na križovatke Štúrova/Hollého aktuálne dokumentujú závažnú nehodu enesky #362 a dvoch osobných áut. Na mieste je niekoľko policajných vozidiel, posádku havarovaných OA vyslobodzujú hasiči. V smere z Pároviec a na Párovce neprejazdné, v ostatných smeroch asi áno.
Aktualizované: z Pároviec prejazdné len v smere Mlynárce, na Párovce prejazdné len zo smeru Chrenová. Naďalej však nie je možné ľavé odbočenie v žiadnom smere, pravé zo všetkých.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe
https://www.busportal.cz/images/stories/2022/18750_img-3675.JPG