Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Inak mi to pripomenulo prešovského primátora Hagyariho, ktorý čosi hovoril o "metre":

Hagyari dňa 10. 8. 2007 pre webnoviny.sk:

V súvislosti s technickou prípravou projektu sa uvažuje o tunelovom variante železničnej trasy pod úrovňou terénu. Takáto forma podzemnej železnice by mohla byť perspektívne využívaná aj ako metro v rámci integrovaného dopravného systému so zastávkami v jednotlivých častiach mesta.

16. 8. 2007 oficiálna správa z mestského úradu

V rámci technických príprav projektu sa uvažuje aj s možnosťou riešenia železničnej trasy prostredníctvom tunelového variantu a tiež zakomponovaním železničnej trasy pod úroveň terénu. Takáto forma podzemnej železnice by mohla byť perspektívne využívaná de facto aj ako metro so zastávkami v jednotlivých častiach mesta.

😃 😃
Existuje k myšlienke električky aspoň základná idea trasovania, presnejšia ako len pomenovanie zón, do ktorých by mala viesť? Teda trasovanie konkrétnymi ulicami, polohy zastávok s izochrónami dostupností, kapacity vozidiel a interval a vedenie liniek, prípadne poloha vozovne?
Reakcia na: Valec #22734:
Pán primátor tam spomína aj nové sídlisko Párovské lúky, ktoré má mať okolo 35 tisíc obyvateľov. Áno, je to vcelku nepredstaviteľná vízia, keď mnoho ľudí si už našlo domov mimo katastra Nitry, ale tak isto aj ta električka je čisto v teoretickej rovine.

Ad2 počet cestujúcich v MHD v Nitre je percentuálne ďaleko nižší ako v ostatných spomínaných mestách, takže samozrejme by to chcelo hlavne prilákať ľudí do MHD.
Reakcia na: N/A #22735:
Čo riešia trolejbusy z dopravného hladiska?
Reakcia na: mathulo #22727:
Nestačili by trolejbusy?
Reakcia na: henko151 #22728:
Olsztyn . . . 172,362 obyvateľov
Jena . . . 110 321 obyvateľov
Olomouc . . . 100 523 obyvateľov . . . 6,5 mil. vzkm . . . 57,5 mil. cestujúcich (2018)
Nitra . . . 77 603 obyvateľov . . . 3,9 mil. vzkm . . . 17,2 mil. cestujúcich (2018)

Tam niekde by som videl rozdiely v poronávaní sa.
Reakcia na: Dispecer #22732:
Mesto Nitra mentalne nerozchodilo ani vysutazenu cenu za kilometer pri normalnych autobusoch.
Reakcia na: henko151 #22728:
Na mieste Nitry by som skôr začal uvažovať, či neskúsiť výstavbu BRT (Bus Rapid Transit) v Chrenovej a Klokočine. Ak by to malo veľký úspech, až potom by som na mieste MsÚ začal uvažovať nad električkami.
Reakcia na: mathulo #22727:
V prípade ak by sme vedeli vybudovať električky segregovane od aut, nebol by problém so sklonovým pomerom na Klokočine, mali by plnú preferenciu a interval by sa nezhoršil oproti terajšiemu menej ako 5 min. na Hviezdoslavke cez špičku tak som za. Ale ak nie, tak mi to prídu ako zbytočne vyhodené peniaze z EÚ, ktoré sa dajú investovať do vybudovania bus pruhov, zavedenia preferencie autobusov ako aj samotného nákupu modernejších autobusov.

Avšak na druhej strane je v Európe veľa menších prevádzok ako napríklad Olsztyn, Jena, Olomouc, ktoré fungujú a niektoré dokonca len niekoľko rokov. Nitra podľa mňa má potenciál na naplnenie nejakého menšieho vozidla typu Stadler nOva, Solaris Tramino (Olstztyn), Pragoimex EVO a pod. avšak treba dostať do električiek nie len ľudí z autobusov, ale aj z aut. Čiže vybudovať na konečnej P+R, zaviesť lepšiu tarifu (ideálne IDS NSK) a ponúknuť vyššiu cestovnú rýchlosť oproti individuálnej doprave. Potom myslím, že by to fungovalo.
Liberálny sen?
https://nitra.dnes24.sk/mesto-uvazuje-nad-novymi-sposobmi-dopravy-v-nitre-by-mohli-jazdit-elektricky-353318?fbclid=IwAR2dz0a9SFK2mN8HVJo3YR0J9zS-sOjaKmf-l8sJKC08WwiJkn6PVTKKzG4

Kade pôjde teleso? Vo vozovke? Sídliská budiš, tie boli riešené velkoryso, tak by plac bol. Ale čo centrum mesta, taká Štúrová, Novozámocká alebo Krškany? Trať pôjde v záhradách vedľa fóliovníkov?
Reakcia na: Toom #22725:
Tak na prímeste vyhrali súťaž, kde majú určený maximálny vek a sú zaviazaní, že musia pravidelne obnovovať vozový park.
Na MHD bola súťaž zrušená a nevie sa čo bude o dva roky. A ktorá spoločnosť by nakúpila nové vozidlá, keď nikde nemá zaručené, že tu bude o dva roky.
Reakcia na: dingo #22723:
zaujímavé že na prímestskú dopravu sú stále nové a na mhd nie. Na zaplakanie
Reakcia na: dingo #22723:
Snáď budú v dobrom stave. Nevadí, že nie sú nové, aj staršie vozidlá môžu byť ako nové (napr. keď prišli Vanhooly v roku 2009)
Za posledný mesiac už minimálne 2 kĺbové 22/3. Zlepšuje sa to, diky.
Reakcia na: LuciaH27 #22718:
Objednávateľom spojov prímestskej dopravy je Nitriansky samosprávny kraj. Ten prijíma pripomienky na úpravu cestovného poriadku výhradne od obecných úradov obcí na trase linky.

S Vaším návrhom odporúčam obrátiť sa na obecný úrad v obci, odkiaľ cestujete. Ten následne zistí stanovisko ostatných obcí po trase a ak budú súhlasiť, oslovia s návrhom kraj. Ten rozhodne.
Reakcia na: Bubboo #22719:
Ak sa smiem spýtať, o čo by malo ísť?trošku konkrétnejšie

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.