Ja viem že ľudí z regionálnych autobusov ubúda. No možno sa treba zamyslieť aj prečo, cestovné je na úrovni, že vzhľadom na interval a kvalitu služieb sa fakt vo väčšine prípadov viac oplatí auto.
Ja dosť vidím za problém to že väčšina CPčiek sa v prímestskej doprave za posledných 15 rokov takmer vôbec nezmenila. Zmien za rok je strašne veľa, ale vždy sa jedná iba o posúvanie spojov o pár minút hore-dole, ale nejaké koncepčnejšie zmeny nie su. Nadväznosť na vlaky je vo väčšine nulová, ak niekto potrebuje isť ešte po meste MHDčkou tak dokopy zaplatí za cestu toľko, že auto sa mu o veľa viac oplatí.
Som toho názoru, že časť ľudí by sa dala vrátiť späť, ale to len vtedy ak by bola zabezpečená doprava na úrovni, za rozumnú cenu a s komfortom.
A kto by asi tak nimi chodil? Veď väčšina ľudí už cestuje autom, keď som v rokoch 2009-13 chodil do školy, tak chodili busy, najmä našim smerom natrieskane, dnes chodia poloprazdne.
Tak to bol vážne kus roboty. Klobúk dole. Tie odchody pred 2005 vyzerajú ako nejaká prímestská linka, rozhodne nie ako MHD, je to až neuveriteľné, že to tak vážne kedysi jazdilo. Ani sa nečudujem, že v tom období veľa ľudí presadalo do áut.
A na záver jeden skutočný z reality: Staršia cestujúca hlási vodičovi "závadu" na CP zastávky Nitran: "Pán šofér, dajte im veďeť, nech si to opravá, šak tam majú každú hodinu to isté napísané...".
Ako už zaznelo na inej pôde k tejto téme...po rokoch na linke C35 si dovolím povedať, že jedna BN9,5 by kludne stačila...nízkopodlažná časť pre gaštanov a chórus pre bicyklíky...a takisto dúfam,že akýkoĺvek ďalší Cyklobus už bude mať zádržné zariadenie pre bicykle v nejakom normálnom variante, nie dvíhať a vešať bicykel...rôzne s ním manipulovať,sem tam oprieť o seba...preto Cyklobus nikdy nejazdím v uniforme...
Úprimne, neviem si predstaviť prestavbu akéhokoľvek SOR-u rady BN/CN, pri ktorej by bolo možné umiestňovať bicykle v zadnej časti. To už by som reálnejšie videl práve umiestňovanie bicyklov oproti stredným dverám v nízkopodlažnej časti.
To by bol fantastický autobus na niečo takéto. Má predné a stredné dvere, ktoré by oboje slúžili na nástup cestujúcich, to znamená, že pre ľudí by bol plne nízkopodlažný. Zadné dvere by sa používali na nakladanie bicyklov, ktorých býva veľa iba zriedkavo, takže schodíkový priestor by na uloženie tých bežných pár kusov stačil, a ani by tam nezavadzali kolesá.
Dingo mal celkom zaujímavú otázku podľa môjho názoru. Keby do Nitry prišli napr. SOR NS 12, bola by možná prestavba jedného autobusu na cyklobus? ktovie ako to vôbec bude---
Ak by skutočne platilo,že víťaz dostane čas na obnovu vozového parku a bolo by to napríklad obdobie 12-tich mesiacov, tak by Cyklobus celkom kludne ešte sezónu ´20 odjazdil...
Ako fanúšik tejto rady by som ho videl ešte rád dymiť po meste,ale ako realista a zorientovaný člen rodiny si nahlas prajem,aby sezóna ´20 bola jeho naozaj posledná...
Z titulu dostupnosti náhradných dielov,záujmu firmy investovať a v neposlednom rade aj morálneho hladiska...
...a to som velký fanúšik a milovník rady 700...kvoli týmto autobusom som išiel za volant...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
henko151
Ja dosť vidím za problém to že väčšina CPčiek sa v prímestskej doprave za posledných 15 rokov takmer vôbec nezmenila. Zmien za rok je strašne veľa, ale vždy sa jedná iba o posúvanie spojov o pár minút hore-dole, ale nejaké koncepčnejšie zmeny nie su. Nadväznosť na vlaky je vo väčšine nulová, ak niekto potrebuje isť ešte po meste MHDčkou tak dokopy zaplatí za cestu toľko, že auto sa mu o veľa viac oplatí.
Som toho názoru, že časť ľudí by sa dala vrátiť späť, ale to len vtedy ak by bola zabezpečená doprava na úrovni, za rozumnú cenu a s komfortom.