Rozmeru nezákonnosti som si vedomý,jazdil som automatom 5 a 1/2 pol roka denne...nikdy mi nenapadlo,vyberať kvalt...
Určite majú...ale som si istý, že naša spoločnosť nevlastní žiaden software na ,,ťahanie" režimov jazdy z prevodovky...toľko už pomery poznám...
To zasa ako kedy - niekedy väčší dojazd zotrvačnosťou voľnobežnú spotrebu viac než kompenzuje.
Podstatné je tu to, že s automatickou prevodovkou sa tak nejazdí a dolu kopcom je to aj zakázané.
Rôzne tie Ecomaty a Ecostepy a DiWy nemajú diagnostiku? Kontrolné jazdy u vás nepoznáte? Mmch., okrem ničenia prevodovky je jazda s vyradeným rýchlostným stupňom v klesaní porušením zákona a ohrozením bezpečnosti cestnej premávky.
Liorbus totiz nemal variabilnu zlozku mzdy. Nie su premie, nie je z coho brat. Arriva sa ju od prebratia Liorbusu niekolkokrat pri zvysovani platov pokusala zaviest, ale odbory im to zakazdym zostrelili.
Tak Arriva je stále len sprivatizovaná SADka. Meno sa aj akcionári sa sice pár krát zmenili, ale myslím že zmýšlanie sa u mnohých zamestnancov za tie roky nezmenilo.
Každopádne pokiaľ sa neupustí od noriem na spotreby, tak nikdy nebudeme mať verejnú dopravu ako "na západe". Darmo budeme mať moderné vozidlá, keď šoféri sa budú bať pustiť klimatizáciu, prípadne ak ju náhodou pustia tak pôjdu permanentne 30km/h. Pekne to vidieť na menších MHDčkách ako napríklad Levice, kde majú v podstate väčšinu vozového parku tvorenú novými E6 Ivecami a jednou SORkou. Darmo majú pomerne moderné vozidlá, keď tí šoféri nepustia klimatizáciu celé leto a vyšší rýchlostný stupeň ako 4 nezaradia pokiaľ nejdu linku von z mesta (napr. smer Malý Kiar)
Existuje este jedno riesenie, hoci na SADisticke pomery je to myslienka revolucna az na urovni kacirstva - prestat viazat akukolvek zlozku mzdy na spotrebu, aby nikto nemal motivaciu vymyslat taketo kraviny.
Taktiež si myslím, že brzdiť motorom je aj úspornejšie keďže to nevstrekuje žiadne palivo, zato neutrál žerie ako voľnobeh? Ak hovorím zle, opravte ma.
Práve videná 963JO na L10 na železničnej stanici akurát dnes som nadával na ranného kolegu, ktorý na L7 bral obrubníky jedna radosť, vymenili sa a radosť pokračuje
Problematika ,,Neutrál automat" je už takmer folklór...tento nešvar sa rozmohol v ostatných piatich-šiestich rokoch.Prišiel s tým vodič,ktorý už u nás opäť nepracuje a keď som sa ho osobne pýtal,aké pozitíva v tejto praktike vidí, odpovedal mi: ,,menšá spotreba" ...že sa mu podarilo slušne rozbiť ,,podávač kvaltov" v prevodovke a celé to kopalo,to už ho nesralo...a nainfikoval s tým veľké množstvo vodičov,ktorí túto praktiku rozvinuli do megarozmerov. Prakticky takmer v každej osádke sa našiel debil,čo toto praktizoval. Lebo spotreba...že má každý SOR rady NB tempomat(hádam okrem 118-ky,aj to sa nejdem hádať)a cezeň sa dá významne znížiť priemer spotreby,to nevysvetlíš.Vyššie spomenutý občan toto praktizoval aj vo vozidle 603FV, v ktorom prevodovka nikdy ani len neškubla a dnes krásne pri podraďovaní kopne..aby sa vedelo,že podradila...
Táto praktika je rovnako tristná aj pri manuálnych prevodovkách.Moderné motory takisto vypnú čerpadlo pri jazde bez plynu pod kvaltom.Konieckoncov dokázal to už ML634 od LIAZu.A to anai nemal CommonRail...
Motoru to je úplne jedno ale škodí to prevodovke a je to zákonom zakázané (§5 ods. 4 zák. 8/2009 Z. z.). Pokiaľ nemá automatická hydrodynamická prevodovka funkciu plachtenia (čo pri vozidlách nad 3,5 tony nemá, lebo tam je zjazd kopca na neutrál zakázaný, tak sa nemá čo vyraďovať na neutrál, lebo prevodovka potom nie je adekvátne mazaná a chladená.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ričard