Reakcia na: Peterzm #22396:
V prvom rade je nevyhnutné okamžité opatrenie a to, že šofér musí mať okrem zákonom predpísaných prestávok zaplatený plnou taxou čas strávený vo vozidle ako čas strávený v práci. Pokiaľ môžeme platiť úradníkov na úradoch aj v čase keď si chodia na WC, fajčiarsku, alebo si čítajú katalógy cestovných kancelárií alebo obuv, či oblečenie alebo na kávičke vedú polhodinový až hodinový debatný krúžok naplnený sírením bulvárnych rečí o kolegoch, tak myslím, že môžeme platiť aj šoférov, ktorí až také široké možnosti ako stráviť voľný čas na konečnej kdesi v "krkaháji" nemajú. Lenže týmto opatrením by SADky museli šoférom uznať minimálne 2h na jednu smenu. Ak by uznali šoférovi 16 hodín namiesto 12h pôvodných, tak by museli daný turnus rozdeliť pre dvoch šoférov, alebo by nemal šofér uznaných 8:30 ale po novom by mal 10:30. A takto by mali všetci šoféri naplnený fond pracovného času už počas tretieho týždňa v mesiaci a posledný týždeň by nemal kto jazdiť. SADka teda namiesto snahy náboru radšej zdiera svojich dlhoročných šoférov. Na jednej strane to robiť SADky musia lebo by museli sami vypovedať zmluvu a odstúpiť od nej lebo by ju nedokázali plniť, plynuli by im od objednávateľa sankcie za odrieknuté spoje, no na druhej strane sú do tohoto stavu SADky dohnané papalášstvom vedenia, ktoré stojí obrazne povedané na troskách SADky a nasadzujú si korunu kráľov skrz kupovanie koníkov na ranč, kaštielov, predháňaní sa so šéfmi ostatných SADiek, že kto má novšie SUV, stavaní drahých víl, ukladaní peňazí pomimo SR na kontá v bankách a aspoň 4x do roka na dovolenku mimo SR za pár tisíc eur. To je taká okázalosť už, že je človeku do plaču, kam to za 16 rokov po privatizácií SADky dotiahli. A veľmi zlá je aj do neba volajúca hlúposť SADiek, že napriek tomu, že nemajú dostatok šoférov, tak nútia kraje aby si objednávali autobusové spoje v súbehu so železničnými. Keby tieto výkony nevydržiavali aby ich kraje objednávali, mohol by sa istý objem výkonov škrtnúť, resp. práve limitované personálne kapacity by sa mohli distribuovať práve tam, kde železničná doprava nie je. Na istý čas by bol problém zažehnaný, lenže vysvetliť niečo v SADke, kde sa zasekli mentálne v roku 1989, že chcú mať frei a pokoj ako v socíku, no príjmy ako v kapitalizme nie je možné. Buď SADky vrátiť štátu aby to jednotne a racionálne objednávala jedna entita bez duplicity a plytvania peniazmi, alebo vykopať SADky von. Lenže VÚCky personálne až bratsky prepojené so svojimi dopravcami si viac zakladajú na bratričkovaní so SADkami než na kvalitnej dopravnej obsluhe pre občanov. A tak pokým tento systém niekto rozumný nezareže raz a navždy, tak sa veci nezmenia.
Ričard
1) Na mestskej doprave je ich niečo cez 30. Na prímestskej neviem o žiadnych.
4) Výkony služieb na MHD sú zvyčajne medzi 6:30 a 9:30 hodín denne, i sú aj terminátorské služby s výkonom cez 11 hodín a jedna ledva 5,5-hodinová paslužba. Väčšina vodičov robí päťkrát týždenne, niekedy to vyjde na šesť. Ku každému výkonu si treba pripočítať asi hodinu. Takže 5 dní krát 4 a pol týždňa krát cca. 9 hodín rovná sa ~200 hodín mesačne.