Reply on: vjMTV #3286:
Sarkan sa bude drzat dovtedy, kym nebudu predplatne listky. Dnes je o tri koruny drahsi. Ked stojim na zastavke, a prave nejde MHD, ale Sarkan, a mam platit jednorazove cestovne v MHD alebo jednorazove cestovne u Sarkana, tak si tie tri koruny doplatim, aby som nemusel cakat dajme tomu este 20 minut. Time is money a 20 minut zivota ma cenu urcite vyssiu ako 3 Sk. Ale ked budem mat v kapse neobmedzeny listok na celomesacne pouzivanie MHD, tak ten rozdiel nebude 3 Sk. Bude to: bud si pockam na MHD, ktoru uz mam zaplatenu (a dnes teda nemusim platit nic), alebo si zaplatim cele cestovne na marsrutku.
Vladimír
Re #3257 Marián Filo: Oceňujem, že v nasledujúcom vydaní vášho periodika sa dočkám upresňujúcej informácie ohľadne manipulačného poplatku pri dobíjaní EZČK. Akokoľvek, bude to však iba kvapkou v mori veľmi rozporuplných informácií, ktoré ste v zatiaľ poslednom vydaní čitateľom podali. Polemika by sa mohla totiž zviesť okolo množstva ďalších výrokov.
Ja len zopakujem svoj osobný postoj. Žite si (vy ako firma), zarábajte si, len prosím vynechajte osočovanie konkurencie (SAD NR), ku ktorému nielen podľa mňa bezpochyby došlo.
Čo sa týka zastavovania Šarkanov na zastávkach, netvrdím, že ich priamo Vy alebo ktokoľvek iný na to priamo nabáda. Určite však súhlasíte, že takíto vodiči robia zlú reklamu Vašej firme. Rovnako ako nezdvorilí vodiči robia zlú reklamu SAD NR.
Re #3260 Marián Filo: K vzácnemu súhlasu dochádza v prípade Vašej vety, že prítomnosť konkurencie nabáda k vyššej kvalite poskytovaných služieb (voľné pretransformovanie Vašej myšlienky). Netajím totiž, že o dosť viac vie "pichnúť pri srdci", ak niekde kapacita SAD nestačí alebo nejaký prúd cestujúcich nie je dostatočne podchytený a už sa tam usídlili Šarkany. V tomto smere ale musím skonštatovať oveľa menšiu možnosť pružnosti, ktorou riadenie MAD disponuje.
Predstavme si príklad, že Vám Váš zamestnanec oznámi, že keď včera dorazil k závodu "XY" v nejakom čase, bolo to práve 2 min. po odchode spoja MAD a nemal skoro žiadnu tržbu. Čo spravíte? Najskôr s okamžitou platnosťou nariadite včasnejšie pristavenie. V prípade ale, že ja chcem posunúť nejaký spoj o hoci len pár minút dopredu alebo dozadu, môžem si v prvom rade akurát tak podať žiadosť na Mesto, kde mi ju tak do mesiaca schvália alebo neschvália. Nehovorím, že s tým robia nejaké prieťahy, obyčajne v prípade dostatočného obhájenia príčin súhlas dostanem, no stráca sa tým čas. MAD si žiaľ nemôže zo dňa na deň skočiť po zákazníkovi tak ako chce. A to rozvážnejšie (z niečieho uhlu pohľadu možno neobratnejšie) si musí každú zmenu rozmyslieť.
Re #3265 Marián Filo: Ja som takto anketnú otázku nestanovil a ani nezodpovedám za zostavovanie anketných otázok na nr.imhd.sk. Ktovie, možno nám webmaster vyjde v ústrety a umožní hlasovanie aj na takto položenú otázku ako navrhujete Vy.
Re #3269, #3272 Marián Filo & #3267 Papyr: Pre objektívnosť treba povedať, že po dlhých rokoch sa za rok 2005 zrejme po prvý raz riadne uviedli do praxe zákonné pravidlá, že objednávateľ (v nových podmienkach od 1.1.2005 Mesto Nitra) uhrádza stratu na objednaných výkonoch. Dlhú dobu predtým bolo pravidlom, že dotácie na náklady skutočne nepostačovali a v tomto smere sa praktizovalo to, že časť výnosov z lukratívnych (najmä diaľkových) liniek sa v rámci firmy vrážali do zabezpečenia MAD, pričom sa ozaj nemuseli. O tom sa ale popísalo veľa.
Toto je už našťastie (v prípade MAD NR) za nami a nastal právny stav, kedy si niekto niečo objedná a zároveň za to zaplatí. Teraz už ide hlavne u dopravcu o to, aké náklady bude mať, aby bol pre objednávateľa zaujímavým partnerom odolným voči konkurencii. A myslím, že SAD Nitra rozhodne zďaleka nepatrí medzi vysokonákladových dopravcov. Práve naopak.
Čo sa týka pristavovania Šarkanov pred pravidelné spoje MAD, skutočne nikto určite nevravel a nevraví o spojoch na trase Klokočina - Chrenová. Na obe sídliská v čase špičky premáva autobus z centra priemerne raz za 3-4 min., takže by tu bolo ozaj smiešne o akomkoľvek spoji Šarkana hovoriť ako o nastrčenom pred autobus. Omnoho zaujímavejšie sú však smery ako Ivanka pri Nitre alebo Lužianky, kde frekvencia autobusov je výrazne nižšia. Čím to je, že keď autobus z Lužianok odchádza do mesta vždy o celej hodine, Šarkana to netiahne napr. na "pol", ale tiež akosi pred celú hodinu... A zázračne ho to takto baví aj pol dňa...