Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: driver97 #23551:
Problémy ako na skrátených 32-kách po Kmeťovu vychádzajú zo samotnej koncepcie grafikonu. Priznávam, že k meškaniam prispieva 4-minútová výdrž na konečnej Kmeťova, ktorá je často nedostačujúca a meškanie sa medzi spojmi prenáša. Lepšie riešenie obehov si veľmi predstaviť neviem. V tom čase je našponované takmer všetko (jazdí sa na doraz), rovnomernejšie sa to teda rozložiť nedá. Dal by sa teoreticky vložiť ďalší voz, ale to je zhoršenie ekonomiky prevádzky, navyše vodič ktorých nie je dostatok a navyše vozidlo ktorých nie je nazvyš tiež. Moja dlhodobá predstava je, že problém 32-ky (a niektorých ďalších) sa vyrieši zavedením dopravy k JLR. Vozy, a bude ich niekoľko, ktoré vykonajú dovoz na 13:30 a odvoz o 14:40, sa okolo 15:20 uvoľnia a práve tie by som chcel zapojiť do zvoľnenia obehu na ostatných linkách. Fungovalo by to podobne ako dnes na L14, ktorá do 15. hodiny točí na doraz (a dovtedy väčšinou stíha) a potom sa do obehu vkladá vozidlo z L23, ktoré do 17. hodiny zo strojární vytvára 22-minútový "vankúš", ktorý tlmí meškania 14-tok, ktoré naberajú cestou z mesta do Krškán.

Víkendové 32-ky nezvyknú meškať, tam sa ostrý režim dá celkom v pohode vyjazdiť (niektorým vodičom vyhovuje, niektorým nie). Meškania tam vznikali hlavne počas väčších výstav, čo už druhý rok po sebe riešime tým, že počas Nábytku, Agrokomplexu a Autosalónu máme iné (voľnejšie) turnusy ako bežne. Ich úlohou je absorbovať meškania, ktoré vznikajú jazdou okolo výstaviska. Nad prepojením obehov L14 a 32 som uvažoval, no má to svoje pre aj proti. Sám som kedysi prejazdy vozov medzi linkami zavádzal, no z prevádzkových dôvodov je lepšie, ak sú v tom nejaké pravidlá a nie že hocičo prejazduje na hocičo (dnes to tak často je, a bolo by fajn to trochu preriediť a nie ďalej podporovať). Uvidíme.

Trasa L6 okolo Kauflandu zabíja spojenie Predmostia s Chrenovou (neúmerne ho predlžuje). Každé iné riešenie si však žiada väčšie náklady. Súčasné riešenie nepovažujem za vyhovujúce, ale nič lepšie sme zatiaľ nevymysleli.

Vodiči L11 a 26 majú v turnusoch napočítané kilometre na otáčanie cez Palárikovu, Hodálovu a nábrežie, aby tou jednosmerkou jazdiť nemuseli. Minulý rok v decembri sme upravovali obeh na týchto linkách tak, že v pracovných dňoch poobede nasleduje spoj do Párovských Hájov po spoji z Metodovej do centra. Vo viacerých prípadoch sa tak dovtedajšie krúženie zrušilo, pretože končiaca L26 vysadí cestujúcich na začiatku výbočiska pri Priori a ostáva tam čakať až do odchodu na L11. Tieto linky by si však zaslúžili celkovo prekopať. Nejaké idey sú, ale nechcem to rozpisovať, kým to nie je isté. Predlžovanie spojov na stanicu mi zmysel nedáva, pretože tá je už dnes preexponovaná (a zbytočne to míňa kilometre z balíka) a najmä u L11 by išlo o zbytočné predĺženie súbehu s nosnou L24. Skôr mi dáva zmysel, že L11 by sa mala výhľadovo "vydať" niekam smerom na Fraňa Mojtu. Treba prihliadať aj prevádzkové pomery budúceho riešenia - obeh vozidla, infraštruktúra na konečných, typ vozidla (do Hájov dávame len 9,5m vozy).

Most na Cabajskej je takým extrémnym zásahom do celého systému MHD, že ho paradoxne nemá zmysel riešiť. Zasahuje toľko liniek, že príprava riešenia by zabrala viac času ako samotná oprava mosta. Prvá polovica mosta by mala byť hotová v novembri, a mali by ho kompletne otvoriť - to by sa mali meškania o dosť znížiť. Druhá polovica sa bude robiť na jar - vtedy budú meškania zasa veľké, ale snáď nie až tak ako dnes, keďže na jar predsa len jazdí autami menší počet ľudí ako v jeseni (rokmi odpozorované).
Reply on: Vladimír #23550:
Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď, osobne som veľmi rád, že veci sú v štádiu riešenia.

Ak teda preberáme tieto veci, ďalej ma napadá otázka l. č. 32 v poobednej špičke, viem, že síce sa nedá ovplyvniť premávka, no meškanie spojov ktoré idú po Kmeťovu, je čoraz väčšie. Je možnosť upraviť CP, resp. obehy vozidiel aby sa tomu nejak predišlo?

To isté ma napadá aj cez víkend, tam je síce meškanie miernejšie, no zatiaľ čo 32ky sa točia o dušu, 14ka jazdí raz za hodinu - prerozdelenie obehov?

Ďalej by ma zaujímalo riešenie linky č. 6 okolo Kauflandu, spomínalo sa že sa jedná o dočasné riešenie, je v pláne nejaká zmena?

l.č. 11/26 častokrát som bol svedkom situácie, že mal vodič problém prejsť cez jednosmerku Fraňa Mojtu, (okrem iného, nehovoriac o tom ze počuť haluze búchať o karosériu) smerom k Mlynom, je možné dobudúcna porozmýšľať nad presmerovaním týchto liniek, pripadne ich predĺžiť až na Stanicu?.

Prinesie vyhodnocovanie údajov, aj nejaké zmeny v linkách premávajúcich cez Čermánsky most? Prípadne je v pláne nejaké riešenie tohoto problému?
Reply on: Patrik_o #23549:
Aktuálne prebieha zber a vyhodnocovanie údajov z APC za reprezentatívne mesiace september, október a november. Mala by to byť inšpirácia aj pre prípadné zmeny v turnusoch s cieľom lepšie prerozdeliť ponúkanú kapacitu.

L21 o 8:36 - neviem, či by som obsadenosť tohto spoja videl vyslovene ako problém (priemerné úsekové maximum z dostupných údajov vychádza zatiaľ na 41 cestujúcich). Áno, je pravda, že si nesadnú všetci, ale zas od preplnenosti to má ešte veľmi ďaleko. Samozrejme nevylučujem, že v niektorých dňoch môže byť obsadenosť vyššia ako je priemer. Ja osobne by som bol radšej za systémové obsadenie všetkých spojov L21 klbákmi, ale na tomto páre sa to zatiaľ nepodarilo.

L23 o 4:52 je skutočný problém, toto je jeden z mála spojov v našej sieti, kde sa ľudia skutočne každodenne tlačia. K preplňovaniu začalo dochádzať po tom, čo sa spoj predĺžil do Strategického parku a začal preto premávať skôr ako ostatné súbežné spoje. Žiaľ, národ má tendenciu za každých okolností sa tlačiť do prvého spoja, ktorý príde, na tie neskoršie ide len ten, kto sa do skorších nezmestil alebo ich nestihol. Neskoršie na skorší čas posunúť nemožno kvôli prípojom, ktoré tvoria, na pridanie nových zas nemáme voľné kilometre. Toto sa ale pravdepodobne od 15.12. bude musieť nejako upraviť, lebo dlhodobo je to neúnosné. Otázka len je - a to je ďalšie špecifikum Priemyselného parku - že nikto netuší, že dopyt bude pokračovať aj po Vianociach, lebo nebolo by to prvýkrát, keby firmy v decembri prepustili stovky sezónnych pracovníkov a spoje MHD by sa na niekoľko ďalších mesiacoch vyprázdnili.

Školské spoje (L14, 18) je strašne náročné riešiť, pretože školy si žijú vlastným životom a nemajú problém kedykoľvek nesystémovo naraz vypustiť niekoľko stoviek žiakov. Tam to potom vždy schytajú spoje, ktoré idú ako prvé. Otázka je, ako to riešiť, lebo držať niekde klbák kvôli tomu, že raz za dva týždne sa môže stať, že bude obsadený, naráža na nejaké ekonomické racio. Ako bolo spomenuté, Mlynárce po 6. vyučovacej hodine sa v júni riešili zdvojením spoja L18. Osobne sa veľmi teším, že sa tam kultúra cestovania zvýšila, len dúfam, že kritici budú mať pochopenie aj pre dni, kedy idú oba spoje takmer celkom prázdne. Lebo ten prúd študentov je veľmi premenlivý.
Reply on: driver97 #23548:
takych spojov je viac , napríklad č.12 o 13:06 a 14:26 zo zastávky Zaborskeho smer Centrum mlyny ,napriklad na č.18 zastavke Bolečkovej to vyriešili tak ze pridali dalsi spoj s odchodom o dve minuty neskôr.
Teraz odbocim od témy ale chcel by som sa spytat na dve nevyuzivane zastavky na Golianovej ulici blizko skolky (pod Pizzeriou pod Borinou). Po rekonstrukcii 2014 tam pribudli dve zastavky mhd na ktorych nikdy nezastavovala pravidelna doprava ,neviete niekto o tom nieco viac ?
Reply on: Harzik17 #23547:
Taktiež aj linka č.18 spoj o 12:41 z Kyneku, chodí len 9,5m vozidlo, no častokrát sa stane, že žiaci z Bolečkovej končia skorej a vozidlo doslova praská vo švíkoch.

Ďalej linka č.23 spoj o 4.52 od Idea, chodí síce 18m vozidlo, no už na zastávke Centrum, Mlyny je autobus plný. Na Andreja Hlinku, Centro je už autobus extrémne preplnený, nešlo by pridať jeden spoj linky č.16 v tomto čase, prípadne nejaký iný posilový spoj do PP.
Chcel by som sa spýtať. Ako by sa dal vyriešiť problém na spoji Linky 21 o 8:36 zo žel. stanice s kapacitou vozidla. Týmto spojom cestuje veľmi veľké množstvo ľudí tam aj späť a najmä seniorov, ktorý si nemajú niekedy ani kde sadnúť. Dalo by sa presmerovať nejaké poradie kĺbáku na žel. stanicu v tom čase o 8:30?
Reply on: henko151 #23543:
podľa evidencie (viem neni to silný argument) je ešte v prevádzke aj irisbus evádis NZ512EZ takže to je 11. voz ktorý má r.v. 2008
Reply on: Ivanecko #23542:
Pane bože dúfam že nie, to je až tak zle natom?
Ako to vyzera s IDS NSK ? Stihame do 2030?
Arwaye SAD Zvolen sa zaradili na linky v okolí Štúrova (odsledované z Ubianu).
EDIT: V novembri by mali 16 rokov v prevádzke dosiahnúť zámocké tyrkysové Crosswaye s koncovkou DF a DG. Premáva ich ešte tak do 10 kusov, takže bude treba za ne nejakú náhradu.
Reply on: arrivafanpage #23540:
Vraj Arriva má kúpiť celkovo okolo 20ks jazdeniek zo SAD ZV
Reply on: arrivafanpage #23540:
nachádza sa v Nitre, ale komu a prečo sa nevie
Je pravda že arriva NR zakúpila tento arway (evidencii nedávam veľkú dôveru tak preto sa tu chcem ujustit)
Reply on: Samuel4921 #23538:
Iste, je to možné, toto je už vec preferencií a vkusu každého z nás. Ja sa napríklad v našich cítim lepšie ako napr. v bratislavských, kde je na môj vkus stále tma.
Reply on: Vladimír #23537:
Vďaka za info, človek je opäť o niečo múdrejší 😉
Ale keby sú nepriehľadné dizajnovo by to vyzeralo lepšie
Reply on: Samuel4921 #23536:
Nebudú, pretože všetky ostatné vozy okrem #231 a 232 majú determálne sklá už z výroby.
Nebudú v Nitre dávať determalne fólie na okná? Keď už sú vozidlá #231 a #232 nimi vybavené prečo nie aj zvyšok autobusov?
Kde nájdem staré CP MHD NR?(ešte keď tam bola arriva)
Reply on: Toom #23532:
pristresky meni sukromna firma ,hovoril som o elektrickych tabulach
Reply on: Toom #23532:
Lenže to robí súkromná firma, ktorej prístrešky aj patria. Nie mesto.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.