Reply on: driver97 #23551:
Problémy ako na skrátených 32-kách po Kmeťovu vychádzajú zo samotnej koncepcie grafikonu. Priznávam, že k meškaniam prispieva 4-minútová výdrž na konečnej Kmeťova, ktorá je často nedostačujúca a meškanie sa medzi spojmi prenáša. Lepšie riešenie obehov si veľmi predstaviť neviem. V tom čase je našponované takmer všetko (jazdí sa na doraz), rovnomernejšie sa to teda rozložiť nedá. Dal by sa teoreticky vložiť ďalší voz, ale to je zhoršenie ekonomiky prevádzky, navyše vodič ktorých nie je dostatok a navyše vozidlo ktorých nie je nazvyš tiež. Moja dlhodobá predstava je, že problém 32-ky (a niektorých ďalších) sa vyrieši zavedením dopravy k JLR. Vozy, a bude ich niekoľko, ktoré vykonajú dovoz na 13:30 a odvoz o 14:40, sa okolo 15:20 uvoľnia a práve tie by som chcel zapojiť do zvoľnenia obehu na ostatných linkách. Fungovalo by to podobne ako dnes na L14, ktorá do 15. hodiny točí na doraz (a dovtedy väčšinou stíha) a potom sa do obehu vkladá vozidlo z L23, ktoré do 17. hodiny zo strojární vytvára 22-minútový "vankúš", ktorý tlmí meškania 14-tok, ktoré naberajú cestou z mesta do Krškán.Víkendové 32-ky nezvyknú meškať, tam sa ostrý režim dá celkom v pohode vyjazdiť (niektorým vodičom vyhovuje, niektorým nie). Meškania tam vznikali hlavne počas väčších výstav, čo už druhý rok po sebe riešime tým, že počas Nábytku, Agrokomplexu a Autosalónu máme iné (voľnejšie) turnusy ako bežne. Ich úlohou je absorbovať meškania, ktoré vznikajú jazdou okolo výstaviska. Nad prepojením obehov L14 a 32 som uvažoval, no má to svoje pre aj proti. Sám som kedysi prejazdy vozov medzi linkami zavádzal, no z prevádzkových dôvodov je lepšie, ak sú v tom nejaké pravidlá a nie že hocičo prejazduje na hocičo (dnes to tak často je, a bolo by fajn to trochu preriediť a nie ďalej podporovať). Uvidíme.
Trasa L6 okolo Kauflandu zabíja spojenie Predmostia s Chrenovou (neúmerne ho predlžuje). Každé iné riešenie si však žiada väčšie náklady. Súčasné riešenie nepovažujem za vyhovujúce, ale nič lepšie sme zatiaľ nevymysleli.
Vodiči L11 a 26 majú v turnusoch napočítané kilometre na otáčanie cez Palárikovu, Hodálovu a nábrežie, aby tou jednosmerkou jazdiť nemuseli. Minulý rok v decembri sme upravovali obeh na týchto linkách tak, že v pracovných dňoch poobede nasleduje spoj do Párovských Hájov po spoji z Metodovej do centra. Vo viacerých prípadoch sa tak dovtedajšie krúženie zrušilo, pretože končiaca L26 vysadí cestujúcich na začiatku výbočiska pri Priori a ostáva tam čakať až do odchodu na L11. Tieto linky by si však zaslúžili celkovo prekopať. Nejaké idey sú, ale nechcem to rozpisovať, kým to nie je isté. Predlžovanie spojov na stanicu mi zmysel nedáva, pretože tá je už dnes preexponovaná (a zbytočne to míňa kilometre z balíka) a najmä u L11 by išlo o zbytočné predĺženie súbehu s nosnou L24. Skôr mi dáva zmysel, že L11 by sa mala výhľadovo "vydať" niekam smerom na Fraňa Mojtu. Treba prihliadať aj prevádzkové pomery budúceho riešenia - obeh vozidla, infraštruktúra na konečných, typ vozidla (do Hájov dávame len 9,5m vozy).
Most na Cabajskej je takým extrémnym zásahom do celého systému MHD, že ho paradoxne nemá zmysel riešiť. Zasahuje toľko liniek, že príprava riešenia by zabrala viac času ako samotná oprava mosta. Prvá polovica mosta by mala byť hotová v novembri, a mali by ho kompletne otvoriť - to by sa mali meškania o dosť znížiť. Druhá polovica sa bude robiť na jar - vtedy budú meškania zasa veľké, ale snáď nie až tak ako dnes, keďže na jar predsa len jazdí autami menší počet ľudí ako v jeseni (rokmi odpozorované).
Harzik17