Citujem z interného predpisu s ktorým je každý vodič oboznámený:
"Nepovolený náskok oproti cestovnému poriadku vodič eliminuje zastavením na najbližšej zastávke. Znižovať náskok oproti cestovnému poriadku zbytočne pomalou jazdou na obtiaž iným účastníkom cestnej premávky nie je dovolené."
Tak je to ale správne. Inak budeme mať verejnú dopravu ako v Taliansku či inde na Balkáne, že autobus odíde z prvej zastávky včas a následne pôjde v rozmedzí -10/+10 minút. Ono to môže fungovať v Ríme na linkách s intervalom 5-10 minút, ale nie v prevádzkach, kde premávajú autobusy raz za hodinu.
Na prímestských linkách sú zväčša natiahnuté jazdné doby a vodiči namiesto dorovnávania a zbytočného zastavovania šetria PHM vlečením sa po okreskách. Trasa Nitra - Šaľa zrovna tuším pred rokom bola optimalizovaná, takže by mala mať lepšie jazdné doby (v minulosti cesta do Šale mala trvať tuším až 50 minút), ale je možné, že by sa to zišlo ešte upraviť.
Ako dobrý príklad spomeniem taktovú linku 403468, kde od zavedenia taktovej dopravy sú našponovanejšie jazdné doby, ktoré nútia vodičov jazdiť svižnejšie.
Tento problém sa mi snažili odborníci vysvetliť až do hádania / jednalo sa o MHD/ kedy prišiel na pretras - zastavovanie iba na znamenie. Na konci už skoro hádky po argumentoch vyšiel tento výsledok.
Ak nik nedáva znamenie na vystupovanie, či nastupovanie, je vodič povinný za to, že o d í d e zo zastávky v súlade s grafikonom. Ak sa takto nezachová poruší pracovnú disciplínu a bude riešený zamestnávateľom.
Vladimír
"Nepovolený náskok oproti cestovnému poriadku vodič eliminuje zastavením na najbližšej zastávke. Znižovať náskok oproti cestovnému poriadku zbytočne pomalou jazdou na obtiaž iným účastníkom cestnej premávky nie je dovolené."