Dovoľte mi jeden postreh k autobusovej doprave (skôr prímestskej).
Jazdím často busom, vlakom aj autom. Konkrétne napr trasu NR-SA. Prekáža mi jedna vec. Skúsim vysvetliť.
Spoj NR-SA má 21 zastávok a celkový čas 40minút. Reálne je z tých zastávok využitých max. polovica. Problém nastane keď nechce nik nastúpiť ani vystúpiť na konkrétnej zastávke, autobus tam nezastaví. Tým pádom má "náskok" a prispôsobí rýchlosť tomu aby neprišiel na ďalšiu zástavku skôr. To má za následok pomalú jazdu medzi obcami 50-60kmh. Za ním je často kolóna áut, a je dosť problematické bus predbehnúť. Takýchto zastávok je na trase za sebou viac.
Keby boli vodiči týchto spojov trocha ohľaduplní tak aspoň na každej druhej zastávke zastavia a pustia kolónu áut pred seba. Pripadá mi to ako logické a bezpečné riešenie. Zaujíma ma aj názor iných. Sem s ním.
Oni maju v SORe taku tendenciu nanovo vymyslat koleso, a vacsinou vysledok toho procesu stoji za... gulove. Nastavenie vzduchotechniky dotykovym displejom nad hlavou vodica, system "strazenia mrtveho uhlu" ktory akurat jaci na cely bus vzdy ked ho pri zapnutej lavej smerovke obchadza auto (to nastastie v Nitre nemate, tento vydobytok mastalneho inzinierstva je za priplatok), presklenie kabiny reflektujuce svetla z palubovky a displejov tak ze potme ma clovek problem vidiet von... A jeden spolocny menovatel tychto ich "vylepseni" je, ze vsetky do jednej obsluhe pracu miesto ulahcovania zneprijemnuju.
Ostblokscheiss to bol a ostblokscheiss to aj zostal.
To je fakt zaujímavé.
Na aute mám podobný systém na plynovom pedáli.
Keď mám nastavený obmedzovač rýchlosti tak po dosiahnutí maximálky nastavenej auto ďalej nezrýchluje, ale keď dám plyn na podlahu tak tam za pedálom je "spínač" ktorý deaktivuje obmedzovač. Nie je to nové autíčko ale funguje
Nerozumiem aké otvorenie dverí cestujúcim?
Keď autobus stojí na zastávke, stlačím tlačidlo na dverách zvonka alebo zvnútra a dvere sa otvoria. Chodím busom niekoľko krát za týždeň a nikdy som si nevšimol problém.
Na zazrakoch techniky z libchavskej manufaktury totiz na otvorenie dveri nestaci, ze autobus stoji. Je treba presliapnut brzdovy pedal dobreze nie az uplne cez podlahu, aby to vozu doslo a dvere sa odblokovali. Tipujem, ze niekto slapal slabo a nenapadlo mu zamysliet sa, preco sa asi tak nic nedeje
Tie fungujú. Ako som napísal - cestujúci koľkokrát stlačili tlačidlo, vodič zastavil a namiesto otvorenia dverí vystupujúcim šiel ďalej. Nehnevajte sa ale toto je už cez čiaru
Rozhodne vo vyhláške nič také nie je, ide len o klasickú lenivosť vývojarov dopravného SW na Slovensku (pozdravujem najmä do Žiliny). Aj keď máš hneď vstupné dáta v takomto formáte, zabezpečiť aby sa to zobrazovalo gramaticky správne je otázka cca 5 riadkov kódu (to viem celkom presne, lebo som presne takúto vec kedysi robil).
231 som tento týždeň stretol na 24 konkrétne utorok na spoji o 14:18 zo stanice. Ale ďakujem za info. Chcem si ho už konečne odfotiť len vždy buď nemám čas alebo ho márne "hľadám" na linkách. Škoda že nemáme zapísanú výpravu vozidiel ako v Bratislave. Tak by sa to ľahšie hľadalo
Keby to bolo vo vyhláške, mali by to tak vysádzané aj staré CP spred digitálnej éry. Čiže skôr ide o softvérovú nedokonalosť z čias prvých databáz, ktorú sa nie každému dodávateľovi chce riešiť.
Podľa česko-slovenského systému pomenovania zastávok majú autobusové zastávky názov skladajúci sa z troch tzv. úrovní: názov obce, časť obce, lokalita (vlastný názov). Typický klasický názov zastávky by teda napríklad bol "Nitra,Dolné Krškany,Idea". Druhá a tretia úroveň názvu nie je povinná. Najmenej často sa obsadzuje stredná úroveň, a teda názov zastávka pozostáva len z názvu obce a konkrétnej lokality. A vtedy pri nevyplnenej strednej časti sa zvykne zobrazovať "Nitra,,Idea". Dnes to takto generujú len niektoré SW. Sám neviem, či je to výmysel tých firiem alebo sa to podľa nejakej prapôvodnej vyhlášky takto má zobrazovať.
Jan Vartas