Vzhľadom na podvečernú sobotnú nepozornosť som si zo sedemstĺpcového kalendára spravil deväťstĺpcový... z 586 spojov do Priemyselného parku zachádza spojov 296 – približne 51%.
počas bežného týždňa je na linke 4 vykonávaných 586 spojov, z toho 356, čiže asi 61%, zachádza do Priemyselného parku. Naftové autobusy síce benzín nespotrebúvajú, ale pripomienky k spotrebe paliva a jazdnej dobe sú relevantné. Okrem toho by sa vynechaním Priemyselného parku ušetrili kilometre, ktorých mesto tiež ročne zaplatí iba obmedzený počet a mohli by sa využiť na potrebnejších miestach, osobne by som rád videl pravidelnejšiu obsluhu Čermáňa skrátenou verziou linky 2, ako to bolo do septembra minulého roka – východná časť Klokočiny a Čermáň by sa tak dočkali spojenia s centrom mesta v 20-minútových intervaloch, namiesto doterajších 20/40-minútových.
V prvom rade by som vám ale chcel pripomenúť, že aktuálny cestovný poriadok linky 4 je akési „dočasné riešenie“. Momentálna situácia prevádzky komunikácii v oblasti Dolných Honov má za následok to, že, ako vy hovoríte, až zbytočne veľa spojov premáva cez Priemyselný park. Po skolaudovaní novovybudovanej cestnej komunikácie, na ktorej sa nachádza zatiaľ neobsluhovaná zastávka ‘Priemysel. park, nadjazd’ budú všetky doterajšie spoje, ktoré obsluhovali zastávku ‘Rázc. Priemysel. park’ presmerované tadiaľ, čím sa čiastočne pokryje obsluha ulice Dolné Hony, a spolu s nimi (snáď) aj vybrané spoje, ktoré aktuálne premávajú priamo cez Priemyselný park a nie sú tam relevantné. V čase prelomov pracovných zmien vo firmách budú spoje linky 4 premávať cez Priemyselný park tak, ako dnes.
Ak by ste chceli vašu pripomienku poslať priamo dopravcovi, odporúčam vám obrátiť sa na koordinátora MHD v Nitre prostredníctvom e-mailovej adresy ‘vladimir.simko@arriva.sk’.
Dobrý deň,
prosím Vás o informáciu, prečo takmer každá 4-ka zachádza do Priemyselného parku, aj keď tam nik nenastupuje ani nevystupuje. Ide tu nielen o zbytočnú spotrebu benzínu, ale aj času cestujúcich. Výnimkou by mali byť iba spoje v potrebnom čase.
Dnes pred ôsmou 543EZ skončil na Mikovíniho a 126GZ na Čajkovského, inak som nezbadal väčšie hrôzy. Meškali asi všetci, bo skoro všade boli vypnuté križovatky, takže boli zápchy. Ale koľko som počul, nevypravené spoje nespomínal nikto.
V čom je to kúzlo že túto zimu sa zatiaľ darí držať MHD bez väčších výpadkov? Lebo keď to porovnám s BA, tak tento rok v Nitre sa darí udržiavať kritické úsek aspoň ako tak zjazdné.
Tak to zachadzanie k cintorínu má svoj význam len v určitých časoch, no a pokiaľ viem, tak konečná Centrum je kvôli zákonnej prestávke vodiča (samozrejme tiež kvôli tomu, že na Čermáň chodí aj cez špičku len raz za hodinu, zatiaľčo na Zobor dvakrát a ešte sa aj potrebuje koordinovať s 25kou, aby tam bol rozumný interval.
V kancelárii koordinátora MHD asi býva často nuda, však? NEUVERITEĽNÝ počet variácií linky 26 tomu jednoznačne nasvedčuje...
1. Celé kolo (Nový cintorín len smer mesto)
2. Celé kolo (Nový cintorín len smer z mesta)
3. Celé kolo (Nový cintorín obomi smermi)
4. Haška po Centrum cez Zobor (cez Nový cintorín)
5. Haška po Centrum cez Zobor (vynecháva Nový cintorín)
6. Haška len po Centrum (cez Nový cintorín)
7. Haška len po Centrum (vynecháva Nový cintorín)
8. SEC po Centrum cez Zobor (cez Nový cintorín)
9. SEC po Centrum cez Zobor (vynecháva Nový cintorín)
10. Palárikova po Centrum
11. Palárikova po Haška (cez Nový cintorín)
12. Palárikova po Haška (cez Golianovu a Nový cintorín)
13. Palárikova po Haška (vynecháva Nový cintorín)
14. Palárikova po SEC (cez Nový cintorín)
15. Palárikova po SEC (vynecháva Nový cintorín)
16. Palárikova len po Centrum
17. Centrum po Haška (cez Nový cintorín)
18. výjazdový spoj zo Štúrovej po Haška cez Zobor (vynecháva Nový cintorín)
19. výjazdový spoj zo Štúrovej po Centrum cez Zobor
„Ale čo, veď im urobím na dispečingu trochu chaosu... nech sa len zapotia.“
Súhlasím, ísť 50 na šestke nie je odveci, ale preraďovať pri 1300 otáčkach je tak na zničenie tej prevodovky. Obzvlášť pri automatoch je cítiť, že sú stavané na to, aby sa do nich trošku šľapalo, pretože akékoľvek preradenie pod 1500 otáčok s celým vozom trhne... pri preradení na 2000 otáčkach nejaký bežný gaštan so slúchadlami na ušoch ani nevie, či ide elektrobusom alebo niečím s FPT = Fiat = Iveco.
To je ale problém chronometráže, nie prémií.
A motor IVec Cursor alebo Tector a už vôbec nie nejaký ML740 nie je litrový trojvalec do motorizovaného vysávača a 1000 rpm sú jeho úplne normálne pracovné otáčky.
Prémie za dodržanie normy by vyvolali pomaly sa plaziace autobusy v celom regióne a určite aj ďaleko vyššie náklady na opravy, keďže ono tomu motoru moc neprospieva, keď drnčí na nejakých 1000 otáčkach, že skoro ide skapať, lebo niekto v rámci úspory spotreby ide 50 na 6ke. Tadiaľto cesta nevedie. Poznám z prímestskej dopravy isté prípady, čo sú schopné napríklad pustiť bus po takmer rovnej ceste medzi dedinami na voľnobehu s tým, že na začiatku druhej dediny meškajú podľa aj tak už celkom natiahnuteho CP kľudne aj 3 minúty a rýchlosť busu by sa dala zrovnať s priemerne fyzicky zdatným dôchodcom na bicykli. Takže takto nejak vyzerá buzerácia za spotrebu v praxi. Skôr sa treba pozrieť, ako nalákať do autobusov viac ľudí, ako zefektívniť súčasné spojenia, aby sa nestávalo, že MHD niekam dorazí zrovna vo chvíli, keď prímestský bus na tej istej zastávke zatvára dvere a vyhadzuje smerovku doľava, aby nešli jedným smerom 3,4 spoje naraz a potom hodinu nič. Myslím, že MHD až na niektoré výnimky už takéto nedostatky eliminovala, no na prímestskej je to stále ako za čias SAD. Viem, že tu nediskutujeme o prímestskej doprave, no predsa len vo veľkých mestách, ako je Nitra je využitie MHD dosť späté s prímestskými spojmi, pretože takmer každý z okolia, kto pracuje, či študuje,vykonáva túto činnosť práve v meste, no a veľakrát nie je priame spojenie rovno z dediny do školy či práce v meste, z čoho vyplýva jednoznačná potreba prepravovať sa aj MHD. Dobrý integrovaný systém by isto mnoho múch vychytal, napríklad, čo vnímam ako veľké mínus je nutnosť kupovať si 2 lístky namiesto 1. Cesta sa tak stáva o dosť drahšou a auto začína cenovo konkurovať autobusu, čo rozhodne nie je dobre. Uvediem príklad za seba : cesta autobusom do školy ma vyjde 65+30 centov=95c, autom to mám za cca 2€ a ušetrím zhruba hodinu času. Ak by rovnakú cestu absolvoval pracujúci človek, bolo by to 1,2+0,5 = 1,7€. Čo je o 30 centov lacnejšie ako auto, ak ide človek v aute sám, pričom ušetrí hodinu času. Ak zoberie dajme tomu kolegu, suseda, hocikoho, dokonca tu je úspora oproti autobusu vyše eura. Stále s hodinou usporenou z voľného času, ktorý môže človek stráviť s rodinou, prípadne hocijakou voľnočasovou aktivitou. Nevidím dôvod, prečo by sa mal takýto človek rozhodnúť pre cestovanie autobusom. Je to smutné, ale je to fakt, som zástanca ekologického cestovania, ale keď si mám niekedy vybrať, siahnem z vyššie uvedených dôvodov radšej po aute. A toto by sa malo v prvom rade vyriešiť, ak niekto chce presvedčiť ľudí na cestovanie verejnou dopravou. Wi-fi ani vyblýskané nové vozy tomu nepomôžu.
S499.1023
A motor IVec Cursor alebo Tector a už vôbec nie nejaký ML740 nie je litrový trojvalec do motorizovaného vysávača a 1000 rpm sú jeho úplne normálne pracovné otáčky.