Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Prepáčte, že Vám tu ruším debatu o platoch, ale myslím, že táto pracovná ponuka sa tu ešte neobjavila:

https://www.nitra.sk/zobraz/obsah/30888
Mesto Nitra hľadá zamestnanca na pracovnú pozíciu odborný referent - dopravný inžinier
http://www.tvnoviny.sk/ekonomika/1952004_autobusari-sa-buria-robia-robotu-naviac-a-nedostavaju-za-nu-peniaze#

... no fuj, že tí šoféri autobusov šíria také hoaxy. Veď 10 tisícové hodinky Sadovského sú dôkazom toho, že v autobusovej doprave sa peniaze ľahko obracajú a kto v nej robí, tak má blahobyt.
Reply on: Peterzm #22396:
V prvom rade je nevyhnutné okamžité opatrenie a to, že šofér musí mať okrem zákonom predpísaných prestávok zaplatený plnou taxou čas strávený vo vozidle ako čas strávený v práci. Pokiaľ môžeme platiť úradníkov na úradoch aj v čase keď si chodia na WC, fajčiarsku, alebo si čítajú katalógy cestovných kancelárií alebo obuv, či oblečenie alebo na kávičke vedú polhodinový až hodinový debatný krúžok naplnený sírením bulvárnych rečí o kolegoch, tak myslím, že môžeme platiť aj šoférov, ktorí až také široké možnosti ako stráviť voľný čas na konečnej kdesi v "krkaháji" nemajú. Lenže týmto opatrením by SADky museli šoférom uznať minimálne 2h na jednu smenu. Ak by uznali šoférovi 16 hodín namiesto 12h pôvodných, tak by museli daný turnus rozdeliť pre dvoch šoférov, alebo by nemal šofér uznaných 8:30 ale po novom by mal 10:30. A takto by mali všetci šoféri naplnený fond pracovného času už počas tretieho týždňa v mesiaci a posledný týždeň by nemal kto jazdiť.

SADka teda namiesto snahy náboru radšej zdiera svojich dlhoročných šoférov. Na jednej strane to robiť SADky musia lebo by museli sami vypovedať zmluvu a odstúpiť od nej lebo by ju nedokázali plniť, plynuli by im od objednávateľa sankcie za odrieknuté spoje, no na druhej strane sú do tohoto stavu SADky dohnané papalášstvom vedenia, ktoré stojí obrazne povedané na troskách SADky a nasadzujú si korunu kráľov skrz kupovanie koníkov na ranč, kaštielov, predháňaní sa so šéfmi ostatných SADiek, že kto má novšie SUV, stavaní drahých víl, ukladaní peňazí pomimo SR na kontá v bankách a aspoň 4x do roka na dovolenku mimo SR za pár tisíc eur. To je taká okázalosť už, že je človeku do plaču, kam to za 16 rokov po privatizácií SADky dotiahli. A veľmi zlá je aj do neba volajúca hlúposť SADiek, že napriek tomu, že nemajú dostatok šoférov, tak nútia kraje aby si objednávali autobusové spoje v súbehu so železničnými. Keby tieto výkony nevydržiavali aby ich kraje objednávali, mohol by sa istý objem výkonov škrtnúť, resp. práve limitované personálne kapacity by sa mohli distribuovať práve tam, kde železničná doprava nie je. Na istý čas by bol problém zažehnaný, lenže vysvetliť niečo v SADke, kde sa zasekli mentálne v roku 1989, že chcú mať frei a pokoj ako v socíku, no príjmy ako v kapitalizme nie je možné. Buď SADky vrátiť štátu aby to jednotne a racionálne objednávala jedna entita bez duplicity a plytvania peniazmi, alebo vykopať SADky von. Lenže VÚCky personálne až bratsky prepojené so svojimi dopravcami si viac zakladajú na bratričkovaní so SADkami než na kvalitnej dopravnej obsluhe pre občanov. A tak pokým tento systém niekto rozumný nezareže raz a navždy, tak sa veci nezmenia.
No ako je v ČR možné, že kraje platia na 1km v prepočte o 0,20 až 0,30 eura menej ako samosprávne kraje na Slovensku ale mzdy šoférov sú napriek nižším nákladom na 1km lepšie v ČR, než na Slovensku?

Kľudne napíšte svoje poznatky a domienky ale ja napíšem fakty tak, ako to poznám z pár SADiek. Peniažky, ktoré by mali ísť na lepšie mzdy a služby cestujúcim sa rozkotúľajú do iných vrecák a menoval by som všeobecne:
1) predstavenstvo + dozorná rada dopravcu
2) krajskí / mestskí poslanci
3) dealer autobusov, ktorý si delí "vreckové" s osobami v bode č. 1 pri nákupe vozidiel, servise a náhradných dieloch, ktoré dealer ponúka v exkluzívnom "servisnom balíku" za tak skvelú cenu, ktorú dopravca obhajuje slovami, že to robí v záujme objednávateľa výkonov aby cena bola čo najvýhodnejšia a jemu tak znížili náklady v podstate, no hotový altruizmus, asi ako keď mi niekto vykradne byt a povie mi, že mi nechal drobné na stole
4) spoločnosti, ktoré si dopravca objednáva na outsourcované činnosti: medzi obľúbené položky patrí umývanie vozidiel nakupované paušálne bez ohľadu na to, či je skutočne potrebné vozidlo čistiť, ďalej potom právnické služby (keby sa chcel objednávateľ brániť pred okrádaním zo strany dopravcu, tak za peniaze objednávateľa si obstarajú všetkými masťami mazaných právnikov, ktorí objednávateľa na súde zoderú z kože, onedlho to uvidíme v jednej VÚC na strednom Slovensku ...) a SBSka, ktorú vlastní poväčšinou kamarát niekoho z ľudí v bode č. 1 alebo 2, príp. je ich spoločný kamarát.
Reply on: 810zssk #22395:
Tak ale zase nizky plat je kompenzovany pracovnym casom. Ked si v praci tristo hodin mesacne, nemas peniaze kedy minut👍
Reply on: S499.1023 #22399:
Presne tak!
Reply on: Vladimír #22397:
Mylsím, že hlavnou otázkou na Slovensku je, či sú na lepšie ohodnotenie vodičov pripravení objednávatelia.
Reply on: 810zssk #22395:
Zhoodu okolností som dnes v čakárni u lekára listoval v bezplatnom plátku "metro" a zaujalo ma, že v pomukách práce už je v CZ vyššia mzda aj v strážnej službe.
Reply on: Peterzm #22396:
Snáď jedinou pozitívnou vecou toho blázinca z r. 2017 je, že potreba primeraného platového ohodnotenia vodičov sa stala verejnou témou a veci sa pohli správnym smerom. Určite fandím tomu, aby proces pokračoval ďalej a zárobky profesionálnych vodičov boli vyššie. V tom sa určite zhodujeme.
Reply on: 810zssk #22395:
Presne tak, nie je šanca aby akékoľvek vekové posunutie tento stav spasilo, jedinou cestou je spraviť niečo s platovým ohodnotením, nech to za tie riziká a o dosť horšiu pracovnú dobu ako inde stojí..
Reply on: Peterzm #22387:
Si predstavujem ako pride mlady clovek po strednej skole k nejakemu dopravcovi a tam mu ponuknu rovnaku mzdu ako zarabal ked brigadoval na pokladni v McDonald's za to ze bude robit rozne divoke sluzby od pol stvrtej rano, mat zodpovednost za stovky ludi, kopu stresu a neplatene prestoje... urcite nas spasi to znizenie limitu VO D na 21 rokov pri takychto pracovnych ponukach 🙂
Reply on: Karosák MHD #22393:
Áno, dá sa, aktuálne v MHD jazdí niekoľko brigádnikov. Bližšie informácie podá personálne oddelenie 037/6599222, ja sa týmito vecami nezaoberám, neviem odpovedať.
Reply on: Vladimír #22390:
A dá sa jazdiť aj brigádne? Tam sú aké podmienky?
Reply on: Peterzm #22391:
Informácia spred dvoch rokov hovorila o čistom zárobku v prepočte na normu. Číslo, ktoré som uviedol dnes, sú skutočne vyplatené mzdy, a teda vrátane nadčasov. A tých bolo vtedy a je aj dnes veľa, nakoľko vodičov je stále nedostatok.

Medzičasom samozrejme prebehla aj valorizácia miezd a efekt má aj motivačný príplatok od mesta 145 € v hrubom pre každého vodiča, ktorý v danom mesiaci odpracoval aspoň normu.

Ale neviem, či ďalšie detaily patria do tohto fóra... Ja by som to veľmi preberať nechcel.
Reply on: Vladimír #22390:
Pamätám si, že keď boli predminulý rok tie veľké výpadky, tak v médiách kolovala informácia o 550€ v čistom. Toto, ak správne rátam, znamená tak cca 900-950€ v čistom. To sa za ten rok mzda tak zvýšila, či si to médiá zas prikrášlili?
Reply on: frangar.14 #22384:
1) ARRIVA NITRA a.s. aktuálne zamestnáva 31 vodičov z Ukrajiny, z ktorých 26 pracuje na MHD Nitra a 5 na prímestských linkách v oblasti Zlatých Moraviec. Z iných krajín mimo EÚ nemá spoločnosť žiadneho zamestnanca.

2) Priemerná hrubá mzda vodiča MHD Nitra v roku 2018 bola 1258,21 €.

3) Nástupný plat neexistuje. Vodiči dostávajú mzdu v zmysle platnej PKZ od začiatku pracovného pomeru, dĺžka trvania pracovného pomeru sa nezohľadňuje. Jediným obmedzením je, že počas zácviku (prvé dva týždne pracovného pomeru) sa zamestnancovi nepriznávajú prémie.

4) Napriek snahe som sa k takémuto číslu nedostal. Mám však údaje o denných priemeroch. V pracovný deň so školským vyučovaním je priemerná dĺžka pracovnej zmeny 8:34, v pracovný deň počas školských prázdnin je to 9:11, v sobotu 9:00 a nedeľu 8:54.
Reply on: Ričard #22368:
Ricard, pekna praca 👍
Dam priklad za Bratislavu, myslim si ze sa za poslednu dobu drasticky platy nedvihali:

Pocas autoskoly / kurzu (ktory moze trvat aj 3 mesiace, alebo podla toho ci uchadzac spravi skusky na prvy pokus alebo nie) je vodic vedeny ako pracovnik v doprave za cca 330 eur v cistom. Potom maju novonastúpení vodiči s úväzkom 165 hodín mesačne priemerne od 905 eur v hrubom za jazdenie s električkou, 1024 eur za riadenie autobusu a 1111 eur za vedenie trolejbusu.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/17051/Naborovy-den-DPB-ocami-zaujemcu-o-pracu-vodica-elektricky
Reply on: dingo #22386:
Dosť slabé ohodnotenie, nejakých cca 750€ v hrubom za takú robotu.. ani sa nečudujem, že musia zháňať ľudí na Ukrajine
Reply on: frangar.14 #22384:
Nástupný plat je cca 3,8€, priemerný na Slovensku je ževraj 6€ v závislosti od regiónu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.