Myslím, že aj keby napísali 16 rokov tak všetky VanHooly naraz nepôjdu. Taktiež si myslím, že Arriva vyhrá. Zúčastňuje sa aj niekto iný ako Arriva (fakt neviem).
Keď sa človek pozrie, aké štandardy na vekové maximum sú obvyklé u iných kontraktov, tak 16 rokov by som očakával ako najmäkší možný variant (čiže buď to postavia na max. 16 alebo ešte menej). Pohľad do aktuálneho evidenčného stavu ukazuje, že ak by toto kritérium malo od 1.1.2020 naozaj platiť, tak na okamžité vyradenie je tu vyše tretina súčasného vozidlového parku. A to sa stále bavíme o tom, že keby pokračovala Arriva. Ak to preberie niekto iný, tak to bude totálna zmena.
Veru nečudoval by som sa, keby nastavili hranicu tak aby všetky Van Hooly museli isť preč, vlastne ono aj pri prímeste je tuším 16 rokov čo by už budúci rok nesplňovali Van Hooly. Určite si stanovia aj nejaké podmienky na nízku podlahu, takže už vidím ako príde aj 30 nových busov. Na tom by nebolo nič zlé, ale podľa mňa je zlé keď sa takto masívne obnovujú vozové parky, lebo potom aj tie autobusy stárnu spoločne a spoločne sa aj vyraďujú. Osobne som napríklad zvedavý čo bude s trolejbusmi v BA o 10 rokov, keď budú všetky na vyradenie. A u nás či budú kúpovať SORky? Dúfam že nie, cenovo na tom už nie sú až tak výhodný a verím že sa vyberú radšej inou cestou. V Prešove sa tuším prihlásil do VO aj Mercedes s Conectami Euro6 a ak dobre viem tak cenovo sú na úrovni Solarisu a NBčiek. Dúfam len že sa nezačnú nakupovať hrbáte ťavy (BN12), najlepšie s manuálom. ?
Treba si uvedomiť,že do Connect nebola nikdy vložená nejaká väčšia investícia,väčšina oplechovania je ešte stále továrenská(mimo 608,ak sa dobre pamätám,tam bol celolak-551 ani nerátam,to bol nejaký zázrak),neprešli SO ani žiadnou obdobnou masívnou rekonštrukciou.A už určite ani neprejdú.Ak má prebehnúť tender pre MHD a táto firma v ňom hádam uspeje,určite pôjde veškerá táto technika von.Mesto si nabetón stanoví vekový strop a len dúfajme,že to bude obdobné, ako pri VUCke...a aj to bude dosť kruté,lebo minimálne 20 vozov(rátané velmi napochytro)pojde von...ak posadia hranicu nižšie(a to by ma po minuloročných tanečkoch so spojmi vobec neprekvapilo)už len na truc,môžme čakať ešte väčšiu rošádu...a pri takomto objeme sa určite nebude nikto zaoberať prémiovými značkami, pojde sa pekne po cene a Libchavy už sa s tým vysporiadajú,nejako...
A to nevravím ako nejaký čarodej,ale ako dlhoročný pozorovatel situácie...každý nech si z toho vezme,čo chce...
Toto je subjektívny názor...pripravte si kamene,čakám..
Neéčková B952 je už naozaj iba jedna, 411GJ. Všetky Conectá, a to dokonca berúc do úvahy odkiaľ sú, koľko majú rokov a po akých cestách jazdili, tak stále držia pokope viac ako tohtoročné bratislavské Urbanwaye. Tam je problém hlavne v ten nenásytnosti a tvrdohlavej pachtivosti po rôznych organických kvapalinách. Scanie sa podľa mňa vyradia samé, 104GK na onen svet odišla z hodiny na hodinu...
Solarisy by som bez pochyby prijal aj ja. Viezol som sa predvčerom testovaným Urbinom 18 a parádna jazda ? čo sa vyraďovania týka tak mali by sa vyradiť Karosy B952 (ročník 2003), Scanie, prípadne Mercedesy Conecto. Tam už by to pravdepodobne aj chcelo náhradu
Ako sa bude meniť mhd v Nitre do budúcnosti čo sa týka frekvencie spojov a vozidlového parku? Všímam si ako denne musia ludia cestovať v preplnených autobusoch. Je zarážajúce že dopravca vypravuje na hlavné trasy maličké mikrobusy v ktorých sa nedá ani pohodlne usadiť. Ako posledný klinec do rakvy posobí na zastávkach volebná reklama primátora Dvonča , ktorý je spoluzodpovedný za tento žalostný stav mhd v Nitre
Myslím že šlo, ale kedže v Bratislave sa ti to označuje same podľa výpravy, tak tuto by to musel niekto osobne sledovať. A obávam sa že nikto nemá na to čas a ani chuť.
Ričard