Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #22040:
presne tak som to myslel, dakujem.
Reply on: Fifo26 #22039:
Autobusy vlastní firma, nie vodiči 🙂 Vodič jazdí s takým autobusom, aký mu pridelí dispečer.

Väčšina vodičov ale prevažne jazdí na jednom vozidle, ktoré majú pridelené. Samozrejme v prípade potreby jazdia aj na iných vozidlách.
pardon za dementnu otazku, ale ked si vodic vezme dovolenku/ochorie a autobus v ten deñ treba tak si ho moze poziciat iny vodic?
Reply on: Vladimír #22036:
to bola prvá tretina, tá druhá ide k taxíku automaticky a ani žiadnu MHD nehľadá... dokonca aj študenti na intrák radšej budú 15 minúť čakať na príchod taxíka ako by čakali 10 minút na MHD...
Reply on: Vladimír #22036:
No, však na tom nevidím nič zlé, nech idú taxíkom. Aj ja občas idem taxíkom z krčmy, keď mi nočák utečie ? .
Reply on: S499.1023 #22035:
Áno, ale v meste s taxíkmi za 2 eurá to často vyzerá tak, že tretina vlaku po zistení, že najbližších 5 minút "nič nejde" automaticky sadá do taxíkov.
Reply on: Vladimír #22032:
Nevim ako nitrančania, ale ja v dvanásť- až šestnásťminútovom čakaní (vrátane presunu a nejakej prirážky na rizoto meškania vlaky) nevidím nič urážlivého. S tým Čermáňom je to trocha horšie.
Ako to je s kolonkou "vyradené" napríklad pri VanHoole, kde jeden autobus zhorel, ďalší hho nahradil, ale to sa nepovažuje za vyradený?
Reply on: Vladimír #22024:
Zdravím Vladimír,
ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď, otvorili sa mi nové obzory a viac sa už asi ani pýtať nebudem:-)

Náväznosť MHD
- vychádzal som zo situácie, v ktorej som ja a ďalej "od nosa" som už nerozmýšľal. Nedostatočne som sa vyjadril, mne išlo o to (z môjho sebeckého pohľadu), že keď prídem do NR, tak mne práve utekajú 2 spoje. Nasledujúci o cca 30min a vďaka tomuto si robím zdravotnú prechádzku na Palárikovu.:-)
- nedá mi ešte pripomenúť nadväznosť spojov - ráno vídavam cestujúcich do PP, alebo iných firiem na okraji mesta, ako sa zrýchleným krokom presúvajú na ich spoj. Tu by som spomenul už spolu riešenú linku do PP Drážovce. Z mojej súkromnej štatistiky môžem prehlásiť, že 9/10 spojov čakáva na kruhovom pod Zoborm na L27. (okolo 5:05). Druhá várka cestujúcich na zastávke Centrum - presun od tržnice na zastávku k Tesku, tam je to niekedy na šprint. Ak si dobre pamätám, tak sa prestupuje na L18 - toto je ten prípad, kedy by mal mať cestujúci dostatočný čas na prestup.
Musím sa vrátiť ešte k strihnutej L26. Posledná na Zobor z Klokočiny z Mikovíniho v pracovný deň ide o cca 19:16. Cez víkend končí v meste a 19:23 odchádza L26 z Palárikovej smer Zobor. Nie je v silách to stihnúť. Zostali možnosti: L25 o 19:45, alebo L27 o 20:37. To všetko kvôli možno 3 - 5 minútam, čo by na seba L26 počkaly..

Inegrovaná doprava
- jediný, kto spomínal IDS pred župnými voľbami bol mladý Oremus. Žiaľ, v tv debate bol nevýrazný, nepresvedčivý. Na to, že je poslanec v MZ Nitra, v rétorike ho prebil každý.

Diaľkové linky
- denne takto dochádzam a zažívam skvelé príchody a aj "na slučku".

Áno, téma dopravy je veľmi široká a nie je to len otázka mesta/kraja, ale bolo by ju dobre skonsolidovať na celoštátnej úrovni. Zatiaľ je to o tom, že sa každý hrá na svojom piesočku.

GDV 2019
- mám len jediný dotaz - tie osobáky každé dve hodiny - budú ako prípoj k rýchlikom, alebo pôjdu v zmysle "tu nič nejde, tu ho dáme"?
Reply on: S499.1023 #22031:
Myslím, že víkendová polhodinovka pre Janíkovce, či Dražovce je až vo veľmi ďalekej budúcnosti.

Aktuálnejšia je otázka, ako sa vysporiadať aspoň so sídliskami. Vlaky budú prichádzať v 56. a 00. minúte, autobusy dnes odchádzajú:
* smer Klokočina v 16., 36. a 56. minúte
* smer Chrenová v 12., 32. a 53. minúte
* smer Čermáň v 28. a 58. minúte
...čiže dosť nevhodne. Otázne je, ako to vylepšiť a neodpáliť pritom 10-minútovku z centra na prvé dva z menovaných sídlisk. Ale aspoň sa nenudím a mám nad čím rozmýšľať 🙂
Reply on: Vladimír #22029:
Ja si myslím, že pri hodinovom intervale nič lepšie nevymyslíš aj bez väzby na návozy a zvozy na celú. Však aj keby si posunul uzol v centre na celú, tak by si tam musel minimálne 10 minút stáť, aby si jedným a tým istým vozidlom zabezpečil zvoz aj rozvoz.
Takže kým nebudeš mať spoločenskú objednávku na polhodinovku, budú si musieť ľudia počkať alebo priplatiť za taxík.
Reply on: Vladimír #22029:
pri spoľahlivosti dnešnej železničnej dopravy aspoň bude mať 30 minútový prestup vlak>regiobus dostatočnú vatu na elimináciu meškaní vlakov ?
Reply on: Viko #22028:
Stretávanie v centre o pol v súčasnosti na jednotlivých radiálach zabezpečuje dovoz na celú a odvoz po celej hodine. Pevný pracovný čas so začiatkom a koncom pracovnej doby o celej hodine je v Nitre stále veľmi silný. Posunutím taktu o polhodinu by sa táto nadväznosť rozsypala a MHD by sa pre mnohých stala nepoužiteľnou. Ideálnym funkčným riešením by skôr bolo smerovanie k 30min. intervalu do periférnych častí, čo by však zhltlo strašné kilometre. Skôr zrejme bude nejaký neotesaný kompromis (zaistiť prípoje aspoň do reálnym dopytom najrelevantnejších MČ).
Reply on: Vladimír #22024:
Ak vám ZSSK potvrdí, že má predstavu držať Nitru ako uzol o celej, nebude najrozumnejšie posunúť celé stretávanie v centre bez vymýšľania dodatočných prípojov?
Reply on: Ričard #22019:
Nie, stále nie je rozhodnuté o víkendovej podobe L2.
Reply on: Ričard #22006:
Lenže takto svet nefunguje. Preto existujú koordinátori IDS.
Reply on: N/A #22004:
Prešov je podľa mojich informácií momentálne v riešení. Takže vydrž.
Reply on: XX #22003:
Na tému prispôsobovania MHD diaľkovej doprave sme sa už tuším v minulosti bavili. S teóriou súhlasím, otázkou je ako to realizovať. Podľa môjho názoru, viazať odchod MHD na konkrétny príchod vlaku alebo diaľkového autobusu možno v malých mestách, kde príchod takéhoto spoja je relevantným impulzom pre rozhýbanie prepravných prúdov v meste. Je tomu tak ale aj v meste veľkosti Nitry? Čo je jeden príchod RegioJetu v porovnaní s davmi, ktoré chrlia Mlyny, priemyselný park, školy? Druhá vec je, koľko tých diaľkových spojov do Nitry prichádza. Spomenul si 15. až 18. hodinu. Pozrime si teda príchody priamych spojov z Bratislavy, ku ktorým by sme mali naviazať odchody MHD. Zdrojom údajov je cp.sk, dáta sú za pondelok 11.6.:
15: 05 20 35 40 45 45
16: 12 15 45 45
17: 00 05 30 40 45 45
18: 05 15 20 45 45
Veľké sídliská sú v pracovných dňoch riešené pomerne hustou intervalovou dopravou MHD každých 10, prípadne 15 minút. Ako ale zaistiť prípoj do menších MČ, kam ide autobus raz za polhodinu alebo hodinu? Mnohé z tých liniek sú v preklade s inými, s ktorými sa stretajú v centre mesta. Ak vychýlime odchod zo stanice kvôli diaľkovému autobusu a rozbijeme kvôli tomu interval z centra, koľkým to pomôže a koľkým poškodí? Ak znepravidelníme interval, koľkí rezignujú na používanie MHD, pretože sa pre nich stane nelogická a ťažko zapamätateľná?

Neoponujem Ti, len dávam protiargumenty. Sám som zvedavý na ďalšiu diskusiu. Samozrejme uvítam aj konkrétne podnety, ak máš.

K diaľkovej autobusovej doprave by som ešte rád podotkol, že časy jej príchodov sú dosť nevyspytateľné. Sám cestujem na trase BA - NR nezriedka a čas príchodu do Nitry u toho istého spoja lieta hore-dole v rozpätí 10 minút úplne bežne. To tiež mieša karty...

Ale aby som podporil myšlienku, o ktorej sa bavíme, poviem úprimne, že nedáva mi spať GVD 2019. Od decembra budú na nitriansku stanicu prichádzať každé dve hodiny vlaky zo všetkých troch smerov (NZ, HC, TO) v priebehu štyroch minút a po krátkom pobyte v stanici budú pokračovať ďalej. Jediná škoda je, že sa tak bude diať o celej hodine, zatiaľčo MHD je postavená na stretávaní liniek v centre mesta okolo pol. Každopádne je to výzva, pretože opakovaný a dlhodobý príchod troch vlakov súčasne a následne odchod troch vlakov súčasne by zrejme naozaj nejaké riešenie nadväznosti zasluhoval.
Reply on: henko151 #21996:
Asi tak nejak...
Reply on: XX #21992:
Samozrejme, že je to totálny nezáujem volených predstaviteľov. Absolútna väčšina z nich by nedokázala ani pár vlastnými slovami vysvetliť, čo IDS vo všeobecnosti je.

Na druhej strane sa pýtam - je to prekvapujúce? Väčšina politikov primárne sleduje zámer byť zvolený aj v nasledujúcom volebnom období. A väčšina voličov (žiaľ) nežiada lepšiu verejnú dopravu, väčšina voličov žiada nové parkovacie miesta...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.