Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
...nikdy som si nemyslel, že do akých rozmerov môže narásť ľudská stupidita, ale včerajšok ma vrátil tvrdo na zem, škoda, že sa nerobia záznamy aj z rokovaní mestských zastupiteľstiev, aby aj občan "volič" mal možnosť počuť argumenty ľudí, ktorí sa snažia konať v prospech občanov, zopár príkladov a vyjadrení firmy, ktorá vypracovala alternatívny cestovný poriadok "Nitra resp. mestská časť Chrenová má radiálne linky od nepamäti"(zjavne nevedia, čo je to radiálna linka), ich cestovný poriadok počíta s tým, že v čase dopravnej špičky bude cestovať v každom kĺbovom autobuse 130 cestujúcich, pričom uvažujú, že im bude na celé mesto postačovať 10 kĺbových busov a 37 klasických, uvediem jeden fakt, urobili sme simuláciu súčasných tokov cestujúcich v čase od 16,15 do 18,00 hod. v smere od centra mesta na sídlisko Klokočina - Diely a pokúsili sme sa ho nasimulovať na ich cestovný poriadok, tak počty cestujúcich na jeden spoj sa pohybovali v počte od 130 do 325 slovom tristo dvadsať päť cestujúcich na spoj (jumbo jet), ďalšia drobnosť, ktorá svedčí o ich odbornosti, denne až 176 spojov pri zachovaní dnes prevezených počtoch cestujúcich by malo v buse viac ako 100 (od 101 do 353) ľudí, pričom priemerná kapacita je 99 cest./bus, čo pri počte spojov vykonaných za den (cca 1000) predstavuje takmer až 20% spojov, na ktoré by sa cestujúci reálne nedostali, zatiaľ len toľko,... v priebehu dnešného dňa sa pokúsim dodať hodnotenia návrhu "odborníkov okolo pána primátora" nezávislými odbornými inštitúciami, aby nevznikol dojem, že SAD-ka sa bráni niečomu geniálnemu, len preto, aby jej pracovníci neprišli o teplé fleky...ako napísal Vladimír o niečo nižšie, najspokojnejší budem, keď konečne vyhrá zdravý rozum a občan... ?
to VLADIMÍR: gratulujem!!!
Reply on: S499.1023 #1784:
...chceme túto otázku dotiahňúť v priebehu budúceho týždňa...
Reply on: Vladimír #1783:
Ale cez moj smartphon SDA to nejde nacitat... ?
Reply on: Vladimír #1781:
Sú schválené aj časové predplatné a turistické lístky?
Reply on: vjMTV #1782:
Veď celý návrh CP je na stiahnutie tu na webe! Na rozdiel od alternatívneho návrhu, v našom sa trasy liniek menia len minimálne:

- linka č. 2 - v pracovný deň po 18.00 h a v soboty, nedele a sviatky celodenne predĺžená zo Šindolky až do Dražoviec
- linka č. 4 - v pracovný deň po 18.00 h a v soboty, nedele a sviatky celodenne zrušená. Náhradou je zachádzanie linky č. 2 do Dražoviec.
- linka č. 5 - zrušená v celom rozsahu. Nahradená predĺženou trasou linky č. 12.
- linka č. 10 - predĺžená o trasu súčasnej linky č. 31: Zobor, Lanovka - Panská dolina - Predmostie - Palárikova - Štefánikova tr. - Hanulova - Hattalova - Hviezdoslavova tr. - Klokočina, Kmeťova.
- linka č. 12 - časť spojov predĺžená od zastávky IDEA do Ivanky, resp. až do Branče.
- linka č. 13 - čiastočne presmerovaná - namiesto Žilinskej ul. bude jazdiť po Partizánskej
- linka č. 16 - zrušená v celom rozsahu. V úseku Výstavná - Bolečkova premáva linka č. 8, na Dubíkovu bude zachádzať linka č. 18.
- linka č. 17 - zrušená v celom rozsahu. V úseku Klokočina, Kmeťova - Mlynárce - centrum jazdia linky č. 13 a 30, z centra na Chmeľovú dolinu zase kapacitne posilnená linka č. 1.
- linka č. 18 - trasa rozšírená o zachádzanie na Dubíkovu u označených spojov.
- linka č. 20 - zrušená, nahradená predĺženými spojmi linky č. 12.
- linka č. 23 - zrušená, v úseku Výstavná - ZŠ Krškany premáva linka č. 14, v úseku SPŠP - Plastika jazdí linka č. 12. Linka č. 14 je navyše v špičke kapacitne posilnená.
- linka č. 31 - zrušená, v plnom rozsahu nahradená linkou č. 10, ktorá má predĺženú trasu.
Reply on: Vladimír #1781:
To je fajn ale ja nemam ziadne informacie o tomto,o new linkach a trasach nemozes mi take poslat na mail alebo pokecat o tom cez mail news? Dik. ?
Vážení diskutujúci,

dovoľte mi oznámiť vám, že pred vyše hodinou schválilo Mestské zastupiteľstvo v Nitre väčšinou hlasov uznesenie, na základe ktorého od 1. júla 2005 dochádza k zmene cestovného poriadku MAD v zmysle návrhu predloženého SAD Nitra, a.s.

?

Zároveň však budú prebiehať rokovania o budúcej podobe cestovného poriadku po 31.12.2005. Svoju víziu má SAD-ka, stále prítomná aj verzia AscII Solutions, o spracovaní návrhu uvažujú aj viaceré spoločnosti či inštitúcie.

Nateraz je boj vyhratý. Neostáva nám veriť iné ako že zvíťazí obyvateľ a návštevník Nitry, ktorý bude mať k dispozícii cenovo prijateľný a na čo najvyššej úrovni vybudovaný dopravný systém.
Ako to dopadlo s rokovanim o CP?Ktorý návrh bol prijatý?
Reply on: TeBeCe #1776:
Keby mi to slo na smartphone SDA tak o nic neziadam,vdaka. ?
Reply on: Kalimero #1771:
Pockaj, mam trosku pocit, ze miesas viac veci dokopy 🙂

Ano, najvhodnejsia je taka tarifa (opat sa nebavim o konkretnych cenach, ale o typoch listkov a casovom obmedzeni) ako je napriklad v Bratislave, Presove ci Prahe. Kratkodobe i dlhodobe listky obmedzene casom, jednorazove/kratkodobe listky v predpredaji mimo vozidla, pritomnost revizorov. Na tom sa myslim vsetci zhodneme.

Ale zavedenie EZCK z jesitnosti voci Presovu - to sa mi nezda. Presov totiz pouziva EZCK takym sposobom, akoby to boli klasicke dlhodobe predplatne listky s klzavou platnostou. To znamena, nenabija sa pocet jazd, ale cely mesiac, resp. 3 mesiace platnosti, so zaciatkom od lubovolne stanoveneho dna. Cize ekvivalent telefonneho "pausalu", nie "predplatenej karty".

Ale dovolim si trosku nesuhlasit s vetou "sofera nezaujima, ci ked cestujuci nastupi, ma listok... on je na to, aby soferoval... nie sa hral s 50 haliernikmi...". Sofer MOZE, okrem ineho, aj predavat listky. Bratislava tuto doplnkovu sluzbu nema, v Prahe ju maju autobusy (nie vsak elektricky) a v Presove ju maju autobusy i trolejbusy. Zostava otazka, ako ludi prinutit kupit si listok v predpredaji, aby vsetci hromadne neotravovali sofera, ktory, ako spravne pises, je hlavne na to, aby soferoval. Odpoved je jednoducha - v Prahe je listok u vodica drahsi o 3 Kc, v Presove v priemere o 2 Sk. Ale moznost predaja u vodica eliminuje argumenty typu "trafika bola zavreta" alebo "automat nefungoval".

Co sa tyka nocnych spojov - prax z Presova hovori, ze vdaka vseobecne znamemu faktu, ze revizori v noci nechodia, si "jednorazovi" cestujuci bud nestiknu nic a idu nacierno, alebo si stiknu "dennu" verziu listka (10, 14, resp. 5, 7 Sk) namiesto nocneho 20 Sk listka. Iba par poctivcov si cvakne plnu cenu. Ale DP na tom az tak netrati, lebo jednak nocakom cestuje vela ludi s predplatenym listkom, jednak aj nedostatocne vyplatene cestovne je lepsi prijem ako ziadny, a jednak tie tri kruziace vozidla v noci (nota bene dva z nich su trolejbusy jazdiace na lacny nocny prud) az take velke naklady nemaju, v porovnani s dennou vypravou. Ale Nitra nocne spoje nema, takze to je skor taka akademicka debata 🙂
Reply on: TeBeCe #1776:
aha, tak nic ?
Reply on: vjMTV #1775:
idu, co by nesli.... ?
Mohol by mi dakto napisat na mail presne new trasy mhd lebo cez smartphon niektore veci na tejto www stranke nejdu otworit. Vopred vdaka. ?
Reply on: TeBeCe #1773:
iba doplnim, ze omylom sa tam povodne objavila pracovna nekompletna verzia, takze tento je ten co tam mal povodne byt ?
uploadol som aktualizovany navrh CP podla SAD
sorac, trosku som sa rozpisal... budem rad, ak si to precitate ti, ktorych to zaujme... mozno sa opat na nejaky cas odmlcim... idem sa ucit na statnice, heh ?
3. postreh bude, ked si precitam navrh na novy poriadok... ?
btw - anketa "ci suhlasime so znovuzavedenim casovych listkov" dopadla tusim 82% pre ANO, dufam, ze sa bude z tohto vychadzat.. alebo sa uvidi pri novom cestaku ci to bude rentabilne? myslim, ze ano, skor vyhodne pre tych, ktory potrebuju prestupovat, pripadne sa odviezt 1-2 zastavky... dnes to je proti logike... ja osobne si tu 1-2 zastavky prejdem radsej peso... aj tak ma bus malokedy dovezie priamo tam, kam potrebujem ist...
casove listky bola jedna z veci, za ktoru mhd nitra chvalim. myslim, ze nie som sam... dnesny zdrziavajuci sposob cestovania, ked vodic musi predavat listky jak na kolotoce je smiesny... ak mam rypnut do BA -kov, ich sposob cestovania je fakt najlepsi... maju casove listky (teraz sa nebavme o cenach) ktore ukazuju iba vtedy ak pride revizor... kto nema listok kupi si v stanku... sofera nezaujima, ci ked cestujuci nastupi, ma listok... on je na to, aby soferoval... nie sa hral s 50 haliernikmi... neviem, ci zavedenie ezck bolo z jesitnosti voci tusim presovu? ten ich ma? ze to bol na tu dobu moderny sposob odkukany z vtedajsieho dobijania globtelovych a eurotelovych kariet... neviem...
dufam, ze raz sa mhd vrati k sposobu, s ktorym boli nitrania spokojny... ja tu uz od buduceho roku mozno byvat nebudem ale dufam, ze mojim prispevkom pomozem par ludom k lepsiemu cestovaniu ?
jednou z vyhod je, ze mhd ma kazdy mesiac (3 mesiace) iste peniaze, ktorymi si ludia ten casovy listok musia kupit... namiesto ezck automatov v buse (kde aj tak sa niektore nachadzaju len v 2. 3. pripadne 4. dverach sa moze najat este jeden "nenapadny" revizor, ktory bude kontrolovat listky... peniaze ako peniaze... vtedy by ludia mohli nastupovat vsetkymi dverami, vystupovat takisto (dnes este niektory soferi presadzuju zakon "prednymi dverami nevystupovat", myslim, ze toto sa zrusilo so zavedenim ezck..) a casovymi listkami by sa mohol vyriesit problem aj nocnych spojov...
pri ezck tu bol raz spominany problem, ze kto by si tu karticku na nocaku stikol? zevraj nikto... ked budu mat casovy, nikto sa nemusi strachovat a stresovat, ci ho maju.. nocakom sa moze vozit aj ujo revizor... a primitivne ukazovanie listku a nastupovanie prednymi dverami uz v 21. storoci neprichadza do uvahy ?‍☠️ (pamatam sa na posledne vecerne spoje, ked sofer radsej otocil hlavu naopak...)
ako to teda bude so znovuzavedenim casovych listkov spolu s konfrontaciou vytazenosti dopravy uvidime casom... dufam, ze coskoro... ?
2. moj postreh z mostnej ulice a osadeni novych zastavok...
je to smutok, zbytocne vyhodene peniaze na taky typ zastavky..
nechtiac som raz cakal na bus v smere na zobor... zastavky su konstrovane tak, ze maju na jednej strane sklo s reklamou, druha strana je volna... pod pergolou je jedna nedostacujuca lavicka... (ak nepocitam tie 2 vedla, vojde sa nane 3-4 ludia max)
vsade, ale naozaj vsade zo vsetkych stran fuka vietor, nehovorim ked bude prsat, snezit, ked bude trosku silnejsi vietor... pergola je tvorena priesvitnym plexisklom, ktore bude v lete pocas horucav fajn prepustat teplo...
neviem, preco som sa akurat teraz do toho tak obul, ved skoro vsetky zastavky v nr su takto riesene, ale osadzanie tychto 2 zastavok som videl nazivo a trosku som sa nad tym zamyslel.. tieto zastavky neplnia svoj ucel tak ako by mali... na mostnej, su aj tak vsetci zvyknuty schovavat sa pod stlporadim na oboch stranach..
komu sa tym vyhovelo neviem... myslim, ze pod tym stlporadim su viac chraneni pred poveternostnymi vplyvmi (stena) ako pod danymi zastavkami... ked len z 1 strany... resp z dvoch... zbytocne vyhodene peniaze.. radsej sa mohli pouzit na premiestnenie zastavky pod kruhovym objazdom pod zoborom smerom do mesta, kde budka je 15-20m od oznacnika zastavky... ziaden bus nezastavuje pri budke... vsetky az pri znacke... preto je budka tak casto nevyuzivana... ?
pani,tak po par problemoch s vytvorenim konta som tu opat:
opat zopar postrehov:

1. v urcity den (resp vecer) som isiel istym busom smerom do mesta, s istym soferom a s istou nr *** ** (tymto nechcem danemu soferovi robit problemy,preto ho tu nespominam, vyzeral, ze by mal ist kazdu chvilu do dochodku, preto nechcem menovat aby nemal zbytocne problemy) uz asi 10 minut pred prichodom busu som telefonoval s kamosom,volal som stale aj pocas nastupovania do busu,kde som bol upovedomeny, ze v buse je zakazane telef. nevenoval som tomu pozornost..
(v buse som bol ja,1 dievca,a 1pan, ktory sa rozpraval s autobusarom) pocas cesty na nasledujucu zastavku autobusar zasvietil a povedal, ze v buse sa nema telefonovat.. opytal som sa ho aky ma problem, znova mi zopakoval znamu vetu vecera a dal som na chvilu telefon od ucha.. zhasol svetlo a bol spokojny.. ja som po chvili opat pokracoval v telefonovani.. dievca vystupilo na urcitej zastavke a potom ujo autobusar zavrel dvere a zostal stat, vypol motor, vsetky svetla...
povedal, ze on ma casu dost, dokial si ja dotelefonujem.. nato som dal telefon od ucha a povedal mu zopar viet, typu, ze aj ja mam cas,len ci ho bude mat aj on ked tu bude hodinku cakat...,povedal, ze v autobuse je zakazane telef, pytam sa ho kde to je napisane, kde je na to vyhlaska, zakon, predpis atd...
povedal, ze riaditel tak nariadil... to mne nestaci... pytam sa ho ked mu riaditel povie, ze na kazdej sa zastavke ma *** tak ci to urobi? ... povedal, ze riaditel tak povedal... nato som mu ja oponoval, ze ja sa rozpravam s niekym, kto by mohol kludne sediet vedla mna a ze mne nevadi,ze on sa celu cestu rozprava s nejakym kamaratom... bolo ticho, pokracoval som dalej...
na obrazku na dverach je nakresleny telefon ako zvoni... mne ani raz pocas cesty nezvonil... nic som neporusil...
na obrazku na dverach nie je nakreslena znacka panacika ako telefonuje... zakon som neporusil...
este po par teplych ludskych vetach (uz sa mi to nechce pisat) pan autobusar bez slova nastartoval a pokracoval dalej... vsetko bolo v ramci slusnosti a bez nadavok... on si kona svoju pracu, ja som si konal svoju... on soferuje, ja si vybavujem svoje veci cez telefon...
takze teraz neviem... pisem len svoj postreh, uz sa mi davno v nr mhd nic nestalo, takze zas sa muselo nieco prihodit... pokial telefonovanie rusi cinnost pocitaca na ezck treba to dat vediet...
btw - v buse som cestoval len ja, pocas celej cesty (6 zastavok) si nikto listok neoznacil... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.