Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #23276:
"...bude meškať tak, že ju vodič L12 vidieť nebude, nemá sa ako dozvedieť, že ju má čakať"

To v Nitre v roku 2022 nie je žiadna forma dispečerského riadenia, ktorá by toto zvládala zmenežovať?
Reply on: Michal85 #23269:
Na označníku majú byť uvedené čísla liniek, ktoré tam zastavujú. Aj keď tam zastavujú na výstup.
Reply on: john.sp #23272:
Je to tak, CP ZSSK má vytvorený komplexný systém nadväzností a povinných čakaní. Profitujú z toho najmä cestujúci v diaľkovej doprave a určite je správne, že to (teda aspoň pri našej frekvencii vlakov) tak je. Žiaľ, výsledkom je, že regionálna preprava trpí častými a nemalými meškaniami.

Preto som zástancom názoru, že adresne nadväzovať MHD na konkrétne vlaky nemá zmysel. Preferujem skôr variant, že na stanicu je z relevantných MČ vedená linka s rozumnou frekvenciou. Žiaľ, toto sa nedá aplikovať na menej husto osídlené MČ.
Reply on: XX #23267:
1. Prísne nadväzovanie MHD na príchody vlakov či diaľkových liniek si viem predstaviť v nejakom 20-tisícovom meste, nie v krajskom meste (ostatne ani nepoznám krajské mesto, ktoré by to robilo). V meste tejto veľkosti je v porovnaní s diaľkovou dopravou oveľa viac impulzov na vznik ciest v rámci samotnej siete MHD. Inými slovami, aj v linkách smerujúcich na stanicu väčšina cestujúcich necestuje na stanicu ale v rámci mesta, a sú pre nich dôležitejšie iné prípoje ako tie preč z mesta.
Ďalšia vec je množstvo spojov obsluhujúcich ŽST a AS a ich meškania.

Predmetný vlak smer Leopoldov pôjde od 11. decembra o 4:46. To je o 23 minút skôr. A to nie je na posun spoja, toto je na zriadenie celkom nového spoja. Právo na schválenie nového spoja si v ostatných rokoch osobilo výlučne Mestské zastupiteľstvo. Odporúčam podať žiadosť na MsÚ Nitra.

2. Je možné vložiť poznámku do turnusového príkazu pre vodiča a zriadiť tak negarantovaný prípoj. To jest, ak vodič L12 uvidí zmeškanú L27, môže ju počkať. Ak však pôjde L27 načas alebo bude meškať tak, že ju vodič L12 vidieť nebude, nemá sa ako dozvedieť, že ju má čakať a preto ju čakať nebude.
Reply on: Michal85 #23269:
Osobne by som na označníku uvítal tento layout:

——————————
G O R A Z D O V A
——————————
VÝSTUPIŠTE terminus
——————————
19 JANÍKOVCE
——————————
Reply on: Ričard #23273:
Aktualizované (pôvodný príspevok už nejde editovať): sprejazdnené vo všetkých smeroch okrem ľavého odbočenia zo Štúrovej na Hollého. Klokočinské linky jazdia okruhom okolo kruhového a odbáčajú doprava.

#362 nakoniec nebola priamym účastníkom nehody, ale spôsobila druhú – pri manévrovaní okolo prvej nehody narazila do ďalšieho osobného auta. Je takmer bez poškodenia, myslím si, že v pondelok pôjde zase do premávky.
Na križovatke Štúrova/Hollého aktuálne dokumentujú závažnú nehodu enesky #362 a dvoch osobných áut. Na mieste je niekoľko policajných vozidiel, posádku havarovaných OA vyslobodzujú hasiči. V smere z Pároviec a na Párovce neprejazdné, v ostatných smeroch asi áno.

Aktualizované: z Pároviec prejazdné len v smere Mlynárce, na Párovce prejazdné len zo smeru Chrenová. Naďalej však nie je možné ľavé odbočenie v žiadnom smere, pravé zo všetkých.
Reply on: XX #23267:
Cestovať vlakom a stihnúť prípoj BUS, to je skôr vecou náhody takže áno môžu sa prispôsobiť železničnému GVD ale čo z toho keď ZSSK nie sú schopní jazdiť bez meškaní.
Príklad: Pravidelne cestujem vlakom TO-NR s plánovaným príchodom do NR 9:48
10.00 mám odchod BUS zo stanice. Pravidelne sa mi stane že nestíham pretože vlak príde zmeškaný
Reply on: S499.1023 #23270:
Vladimír mi určite odpovie a uvedie ma do obrazu. 🙂
Reply on: XX #23267:
A nemala by byť otázka smerovaná na objednávateľa, čiže mesto Nitra? Transdev je len vykonávateľ.
Aký zmysel má označník na konečnej Gorazdovej smer Janíkovce, kde sú uvedené všetky linky. Nemala by byť na označníku len linka 19, ktorá pokračuje ďalej?
Reply on: XX #23267:
No a na mieste je otázka, čo s obsluhou priemyselného parku,je po voľbách, sľubov tu bolo.
Zdravím, 2 veci
1.
o5 idem pripomenúť... V decembri sa mení "globálny" CP a rád by som vedel, ako Transdev zareaguje na tieto zmeny?
Ako ilustráciu dám odchod vlakov z NR do BA.
Vlak cez LEO odchádza o 5:09 a tento čas stíha časť spojov z MČ a niektoré LTT, len L27 má príchod na stanicu práve vtedy, keď vlak odchádza, teda časť mesta, ktorá nemá prípoj ku tomuto vlaku.
Dá sa namietať, že veď ide aj cez Šurany o 5:19... áno, ale 10 min rozdiel v NR, rozdiel v BA 30min.
V decembri sa mení grafikon tohto spoja, tuším pôjde skôr..
Rovnako aj prípoj MHD ku prichádzajúcim diaľkovým spojom.
Takže Vladimír, je Transdev nachystaný na zmeny, či? 🙂

2.
Mohla by L12 počkať na na cestujúcich z L27 na zastávke Rázcestie Autobusová stanica s odchodom 5:08 smer Krškany? Všimol som si zopár cestujúcich, ktorí utekajú z L27 na L12. Bolo zopár prípadov, kedy sme videli už len koncové svetlá z L12.

Ďakujem
Reply on: mike22 #23265:
Neupieram právo na odlišný názor a rešpektujem ho. Ja však s označením fušerina nesúhlasím.
Reply on: Vladimír #23264:
Pán Šimko, to nie je hejt ale ako píšete sarkazmus. To proste takto osadiť označník to je fušerina. Označník má byť viditeľný a v tomto prípade je skôr skrytý. Na iných zastávkach je pekne viditeľný.
Reply on: john.sp #23263:
Prepáč, tým hejtom som nemyslel priamo Teba. Ja som si Tvoj príspevok akosi nadviazal na sarkastický post na FB Nitralive.sk, ktorý sa venoval rovnakej zastávke. Uznávam, že z mojej formulácie to nebolo bezprostredne jasné.

K umiestňovaniu dopravných značiek sa vyjadriť neviem. Naše označníky by sme však chceli prednostne umiestňovať tak, aby zavadzali čo najmenej. Zároveň samozrejme tak, aby boli naďalej dobre viditeľné a spĺňali svoju dopravnú aj informačnú funkciu.
Reply on: Vladimír #23262:
Nerozumiem aký hejt. Každá kritika a upozornenie na nezvyčejné riešenie je hneď hejt ?
Čakal som tam na MHD tak som si pofotil a poslal to sem.
Podľa mňa je to umiestnenie neštastné a nebude ho vidieť dobre ani po ostrihaní stromu.
Zaujímavé že tu označníky strašne prekážajú na chodníku ale cyklotrasy a cyklochodníky sú plné značiek ktoré prekážajú v jazde na bicykli a kolobežke.
Reply on: john.sp #23261:
Pri umiestňovaní nových označníkov sa viac ako kedysi prihliada na vedenie podzemných sietí - nové označníky sú vyššie a majú väčšie a hlbšie položené základy.
Okrem toho je snaha umiestňovať ich ďalej od vozovky a pokiaľ to pomery umožňujú, ideálne celkom mimo chodníka:
* pochvaľujú si chodci - majú menej prekážok, ktoré musia obchádzať
* pochvaľujú si vodiči autobusov - znižuje sa riziko zachytenia označníka spätným zrkadlom
* pochvaľuje si Stredisko mestských služieb - zlepšuje to možnosti strojovej zimnej údržby chodníkov

Inak je zaujímavé, že sa na webe spustil hejt práve ohľadne zastávky Sitnianska, nakoľko zhodou okolností práve táto je jedna z tých, ktorá bola umiestnená presne tam, kde bol ostatných 15 rokov pôvodný označník.

Vetvičky stromu pôjdu samozrejme preč. Nie je a nebolo cieľom, aby prekrývali označník.
Reply on: Bmpeer #23260:
Aby ho bolo zretelne vidiet z cesty aj z chodnika z vacsej vzdialenosti. Chodnik je tu siroky dost. Je to jeden stlp takze nemyslim ze by tvoril prekazku. Zaberie menej priestoru ako lampa.
Reply on: john.sp #23259:
Aby prekážal na chodníku? Ale no tak...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.