Reply on: pešiak #23391:
Tak je to ale správne. Inak budeme mať verejnú dopravu ako v Taliansku či inde na Balkáne, že autobus odíde z prvej zastávky včas a následne pôjde v rozmedzí -10/+10 minút. Ono to môže fungovať v Ríme na linkách s intervalom 5-10 minút, ale nie v prevádzkach, kde premávajú autobusy raz za hodinu.Na prímestských linkách sú zväčša natiahnuté jazdné doby a vodiči namiesto dorovnávania a zbytočného zastavovania šetria PHM vlečením sa po okreskách. Trasa Nitra - Šaľa zrovna tuším pred rokom bola optimalizovaná, takže by mala mať lepšie jazdné doby (v minulosti cesta do Šale mala trvať tuším až 50 minút), ale je možné, že by sa to zišlo ešte upraviť.
Ako dobrý príklad spomeniem taktovú linku 403468, kde od zavedenia taktovej dopravy sú našponovanejšie jazdné doby, ktoré nútia vodičov jazdiť svižnejšie.
john.sp
Na aute mám podobný systém na plynovom pedáli.
Keď mám nastavený obmedzovač rýchlosti tak po dosiahnutí maximálky nastavenej auto ďalej nezrýchluje, ale keď dám plyn na podlahu tak tam za pedálom je "spínač" ktorý deaktivuje obmedzovač. Nie je to nové autíčko ale funguje