Otázka znie či NSK a TSK pôjdu cestou vlastného IDS, alebo to postupne všetko spadne pod susedné IDS (rozšírenie IDS BK do TTSK sa plánuje a NSK by bolo logickým nadviazaním, pri TSK zas štátne koncepčné systémy uvažujú s rozšírením žilinského IDS). V tom prípade by bolo možné že nakoniec predbehnú napr. BBSK kde síce už niečo robia, ale od spustenia to má ďaleko.
Druhá vec je potom že nie je IDS ako IDS a je otázkou čo za IDS považujeme. Lebo v ŽSK napr. existujú len jednotné PCL, v KSK a PSK nejaké jednotné jednorazové lístky síce plánujú ale budú dosť nepoužiteľné ak sa zrealizujú tak ako je navrhnuté. Pričom napr. návrh tarify IDS Východ zatiaľ vôbec nereflektuje existenciu vlakov a MHD. Takže ak by napr. NSK mal plnohodnotný IDS spustený po tej aktuálne navrhnutej fáze IDS Východ, stále by som argumentoval že NSK by nebol na poslednom mieste.
"V každom kraji je aspoň nejaká snaha" - u nás v TSK tiež žiadne koncepčné kroky neevidujem (okrem tarifnej integrácie na území mesta TN, čo sa ale nedá považovať za regulérny IDS). Pokiaľ viem, neexistuje žiadny integrátor a ani koncepcia. Zapojenia sa do ID ŽK je len v rovine úvah.
Trúfam si predpovedať, že "súboj" medzi NSK a TSK o posledné miesto bude tesný do poslednej chvíle - žiaľ.
Rád by som bol optimistickejší, ale podľa mňa budeme poslední. V každom kraji je aspoň nejaká snaha, v NSK mám pocit, že sa dlhodobo nič nerobí s regionálnou dopravou.
Na jeseň minulého roka sa pridali nejaké nové spoje Nitra - Levice cez víkend a Nitra - Zlaté Moravce cez PD, ale inak v podstate sa tu len hrá s chronometrážou alebo sa posúvajú o 5 minút hore/dole spoje, ktoré sú približne v rovnakej časovej polohe už 20 rokov.
Nie, sú uvedené ako linky MHD v Nitre. Tieto linky boli pridané len do sekcie, podobne ako napríklad v sekcii Poprad-Tatry sú tatranské električky, v ktorých neplatia lístky MHD v Poprade.
Integrovaná doprava bude, keď sa vytvorí nejaký koordinátor a buď vôla z VÚCky to riešiť. Osobne verím, že pri vypisovaný ďalšej súťaže na regionálne autobusy sa bude v podmienkať rátať už aj s IDSkom.
Napísal som že túto tému uzatváram ale pre upresnenie:
Tie vlaky ktoré prídu do NR z NZ a menia číslo vlaku a majú prestoj majú poznámku * v CP na tejto stránke, ale v CP na stránke železníc majú poznámku o priamych vozňoch do TT. Howgh.
Aby som to uviedol na spravnú mieru, počas dňa takmer všetky vlaky, ktoré odchádzajú z NZ v nepárnú hodinu, tak v Nitre sa prečíslujú na REx do TT. Čiže, áno sú to teoreticky úplne iné vlaky, avšak ako aj GVD uvádza, jedná sa o priamu jednotku z NZ. Výnimkou sú posledné dva vlaky z NZ, ktoré končia v Nitre, lebo do TT by prišli po 23:00 resp. 1:00.
Vlaky, ktoré odchádza ju z NZ v párnu hodinu (len špičky PD), tak z Nitry pokračujú ako Os až do TT, a preto číslo nemenia. Keďže sa ale na trase NR-TT jazdí celotýždenne v hodinovom intervale, tak v GVD niektoré vlaky naozaj majú dátumovú poznámku, keďže v celom úseku premávajú len cez X mimo Vianoc.
Potom existuje ešte školský osobák, ktorý je hodený niekde medzi koncepčné vlaky a ten končí v Nitre (premáva len počas školského vyučovania).
"To že niektoré vlaky z NZ pokračujú smer TT je síce pravda ale pod iným číslom takže sú to vlastne úplne iné vlaky." Toto tvrdenie nie je pravdivé, lebo všetky vlaky ktoré prichádzajú z NZ do NR pokračujú do TT pod tým istým číslom. Bez zmeny čísla vlaku, prípadne prestoja atď. Pozri si cestovné poriadky železníc. Akurát je to že niektoré vlaky z NZ do NR majú obmedzenia dátumovou poznámkou. Preto Trasa A a poznámka o pokračovaní spoja na linke 141 N do TT.
A už viac sa nebudem k tejtotéme vyjadrovať.
Akurát že 141 nie je 141 ale 140+141 ale to sa už opakujem. Ozaj to už nemá zmysel sa opakovať. Najprv vyhlásiť že nemá zmysel používať označovanie tratí keďže cestujúca verejnosť ho aj tak nepozná ale v konečnom dôsledku sa CP označia aj tak číslom trate a ešte aj zameneným. Toto ked je prehladné tak už ozaj nemám čo dodať.
Podľa môjho názoru je cestovný poriadok 141N na tejto stránke spravený pekne a prehľadne. to že úsek NZ - NR (jeho číslovanie) nesedí s číslovaním železníc je nepodstatné. Oveľa komplikovanejšie by bolo Tebou navrhované riešenie.
Prečo to takto komplikovať?
Keď to je teda ľudom jedno tak by bolo vhodné mať tri cestovné poriadky. NR-NZ , NR-TT , NR-TO bolo by to prehľadné a jednoznačné. To že niektoré vlaky z NZ pokračujú smer TT je síce pravda ale pod iným číslom takže sú to vlastne úplne iné vlaky.
Akurát to je trošku mätúce že tu na stránke v CP linky 141N je poznámka * - Spoj pokračuje zo zastávky Nitra na linke 141N do zastávky Trnava. Stačilo by dať poznámku spoj obsluhuje zastávky
v úseku Nitra Trnava, alebo Spoj premáva len po zastávku Nitra.
Pod istým preto, lebo väčšina vlakov medzi NZ a NR pokračuje po trase NR-TT. Málo ( a odvážim sa tvrdiť, že ani jeden) z vlakov na trase NZ-NR pokračuje po trase NR, TO PD. Porovnaj si CP železníc trate 140 a 141. A myslím si že ľuďom jedno pod akým číslom na tejto stránke dané cestovné poriadky sú. A zase kto pozerá cestovný poriadok na stránke ŽSR má na 141 - tke napísané NZ resp. TT (pod názvami stanice NR a Leopoldov) a pri stanici Nitra pozn. trať 140 a pri stanici Leopoldov trať 120. a opačne na 140 príslušné odvolávky na Trnavu a číslo trate
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
john.sp
60 minútový z dopravnej/platobnej karty.
Z 0,50€ na 0,75€
"Zmena tarify reaguje na rastúce ceny vstupov, najmä cenovú hladinu pohonných hmôt." To je asi vtip