dnes písali "smetiari", že v pondelok to vypukne o 3:45... Ak teda tomu dobre rozumiem, že ak sa nedohodnú na podmienkach, tak nebude zabezpečená MHD vôbec? Resp. ako píšu v článku, tak len väčšina? Dozvie sa cestujúca verejnosť, ktoré spoje pôjdu, a ktoré nie?
Najlepšia forma štrajku by bola, ak by vodiči jazdili, ale nepredávali lístky. Tak by podniku rapídne vzrástli straty a musel by s tým niečo robiť, a zároveň by ľudia neboli o nič ukrátení. Na druhú stranu ťažko povedať, či by to bolo legálne.
Aj to co opisujes mi pride ako lepsia moznost. Urcite viac ako zavedenie praxe ze sa tu budu vyhravat tendre s nerealne vypocitanymi nakladmi a po sutazi sa bude upravovat cena aby to dopravca "vedel vyjazdit". To bude potom kazdy tender vyzerat tak ze uchadzaci s dobrou kalkulaciou prehraju a nasledne vitaz prilozi objednavatelov noz na krk a nadiktuje si cenu aku chce.
Zmluva by samozrejme nemala umoznovat sa len tak zbalit (bez velmi vysokych sankcii pre dopravcu). Ale predpokladam ze ta zmluva co ma Arriva v NSK nebude zrovna standardnou zmluvou...
V TEORETICKEJ rovine máš úplnú pravdu. V praktickej môžeš dosiahnuť to, že to Arriva proste jedného dňa zabalí s tým, že nie je schopná dodržať podmienky zmluvy. Nastane provizórne zabezpečovanie ZDO sa podstatne vyššiu cenu a následne nové výberko s diametrálne odlišnými cenami.
Pevne verím že zmenu zmluvy im zatrhnú. Model kde dopravca vyhrá na základe ceny v ktorej kalkuloval nereálne nízku mzdu vodičov a potom tú cenu z toho titulu zvýši je cesta do pekla a otvára priestor pre drakonickú korupciu. Je problém Arrivy že si zle vypočítala náklady.
Medzi zastávkami Štúrova a Centrum v smere na Chrenovú aktuálne zdržanie nad 5 min., dôvodom je pokazená 515IJ, blokuje ľavý pruh pri križovatke s Cintorínskou.
Pôvodné nástupištia č. 1A, 1B, 1C boli zrušené spolu s dočasným presťahovaním diaľkovej dopravy na parkovisko za Pelikán. Na náhradnej ploche sú zriadené dočasné nástupištia 2 až 6, spoje končiace v Bratislave boli presunuté na nástupištia č. 15 a 17.
Na novej (ešte neskolaudovanej) časti AS sú na zriadenie pripravené nástupištia č. 1 až 7.
Pozdravujem Vladimír,
chodím okolo denne a nejak som nevedel nájsť nástupište č. 1. Na mieste bývalých 1 - 6 je teraz iba 2 - 6... A tú jednotku nevidím..
Aj tak si neviem predstabviť, ako sa tam budú "diaľkari" točiť s tými veľkými štrúdľami.
"Zamestnávateľ počas celého priebehu rokovaní podľa odborárov zotrval na pôvodnej ponuke, teda na 2,5-percentnom navýšení aktuálnej tarifnej mzdy z 3,80 eura na hodinu na 3,895 eura na hodinu. To pri 163,05 hodinách mesačného fondu pracovného času znamená v hrubom 15,49 eura a v čistom 11 eur."
XX
dnes písali "smetiari", že v pondelok to vypukne o 3:45... Ak teda tomu dobre rozumiem, že ak sa nedohodnú na podmienkach, tak nebude zabezpečená MHD vôbec? Resp. ako píšu v článku, tak len väčšina? Dozvie sa cestujúca verejnosť, ktoré spoje pôjdu, a ktoré nie?
Tu odkaz na článok.
https://mynitra.sme.sk/c/22198185/nitra-vodici-arrivy-nitra-ohlasili-ostry-strajk.html