Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peterzm #22151:
Dúfam, že nie. Možno by to riešilo problémy s presnosťou niektorých spojov, ale filozoficky mi nesedí, že kvôli autami zahltenému Agráču budeme od výstaviska rušiť MHD. Som presvedčený, že pre mnohých by to bol ďalší signál, že na budúci rok treba prísť autom a nie autobusom.

Súčasný stav samozrejme nie je dobrý. Ale považoval by som za správne riešiť príčinu problému - prehustenú dopravu IAD - a nie rezignovať v podobe odkláňania MHD. Pamätám si tie časy, keď sa to robilo a pre používateľov MHD to bolo rozhodne viac zmätku a trápenia ako dnes.
Reply on: Vladimír #22150:
Kedysi bola MHD počas AX odkláňaná na Triedu Andreja Hlinku, neuvažuje sa nad znovuzavedením tohto kroku? Pretože tie spoje tam skutočne zbytočne naberali obrovské meškania, ktoré sa len prenášali a naberali, najmä v úseku Poliklinika-Centro
Reply on: Peterzm #22146:
Linka P2 nepremávala. Jej spoje sú v palubáku nahraté v jednom turnuse s linkou AX. Párkrát sa stalo, že naprázdno sa vracajúcemu klbáku AX sa po obslúžení výstaviska vysvietila linka P2. Samozrejme po príchode na stanicu to bolo naspäť nastavené na správnu linku.
Reply on: henko151 #22145:
Dva klbáky na linke AX samozrejme jazdili aj dnes, ale nestačili. 331GZ im pomáhala pobrať to, čo nepobrali alebo nestíhali točiť.

Linku AX som osobne od ŽST vypravoval ja. Nespomínam si na jediný prípad, že by odchádzala preplnená. Naplnená, to samozrejme áno. Predstava, že pri takých hromadných akciách ako keď z vlaku naraz vystúpi 200 ľudí, bude poskytnutý štandard sediacich, je nereálna. Také nefunguje ani vo Švajčiarsku.
Reply on: 810zssk #22143:
Necítim žiadnu potrebu komentovať strategické rozhodnutia Arrivy. Na druhej strane, vzhľadom na udalosti minulého roka a s tým spojenú atmosféru si ani neviem predstaviť, že by to nepodpísali.
Reply on: Peterzm #22146:
No hej, bolo by fajn keby organizátori vymysleli nejaké parkovisko s väčšou kapacitou a niekde ďalej od hlavných ťahov. Čo už, je to raz do roka, takže dá sa to vydržať a pokiaľ to organizátrom nevadí že ich návšetvníci trpnu v kolónach. Inak osobne som tam dnes bol, hlavne kvôli poľnohospodárskej technike a žiaľ musím smutne povedať, že mám pocit že v minulosti tam toho bolo viac. Tento rok mi to prišlo skôr na domáce výrobky zamerané.

Btw.*vizitku (chybyčka sa vbloudila :D)
Reply on: henko151 #22145:
Po tom, čo som videl 30 minút meškajúcu 19ku a 25ku, 32ku co isla 15 minút úsek Poliklinika Chrenová-Centro a VanHool na linke P2 s provízornou trasou po triede A. Hlinku, aby sa ľudia mali aspoň nejakú šancu dostať z Chrenovej na Klokočinu, tak si myslím, že je šťastie, že pre AX linku niečo zostalo voľne.. nejde o zlyhanie MHD, ale o totálne zlyhanie parkovacej logistiky na Chrenovej.. áut tam nie je veľa, no nemajú kde zaparkovať, tak sa tam motaju ako bludni holandania. Budúci rok by stalo za to zvážiť zachytne parkovanie pri zimaku napríklad a dohodnúť s arrivou kyvadlovku na AX odtial.. ale tak to je uz v rukách organizátorov agracu..
Na AX preplnená 331GZ. A tusim aj bez klímy pustenej. MHD Nitra si zase robí krásnu vyzitku. To fakt by sa cez prázdniny nenašli dva klbaky, ideálne NB18 na AX. Včera som videl že to išlo a to štvrtok býva menej ľudí vždy.
Reply on: irizar #22141:
Vie niekto (Vladimir?) povedat co Arrivu motivovalo to podpisat? Lebo rozumiem ak je takato zmluvna pokuta nastavena v povodnej zmluve, ale preco by dopravca podpisoval dodatok ktory mu podmienky len zhorsuje? Boli tam pripadne nejake dalsie ustanovenia?

Inak mi pride zvlastne ze za nedostatok vodicov pokuta je, ale za napr. nezastavenie na zastavke explicitne uvadzaju ze nie je. Pritom to druhe je podstatne viac v kontrole dopravcu.
Reply on: henko151 #22133:
Nie.Problém s klimatizáciou nijako nesúvisí s organizáciou dopravy Arriva/DP...môžme to hádzať na toto pole,ale nič to s tým nemá...
Reply on: henko151 #22133:
Všetko si vystihol úplne presne. Budúcnosť Nitry je prevažne CNG a nafta, dráhových vozidiel sa tu asi nikdy nedočkáme.

Áno, pôvod 7841 aj 7844 je rovnaký, ale ešte by nebolo odveci vedieť o úpravách, nehodách...

A ešte turnusy 9-1 a 24-2.
Reply on: Dispecer #22137:
Som rád, že ste ma kontaktovali, ešte som s tým nezačal, ale kontaktujem Vás.
Reply on: dingo #22106:
Pokiaľ máte záujem o dáta, kontaktujte nás na imhd@imhd.sk, a zašleme ponuku.

Používanie dát z našich stránok bez nášho súhlasu je nelegálne - okrem porušovania autorského zákona je tiež v rozpore s podmienkami, za ktorých nám niektorí dopravcovia poskytujú dáta.
Reply on: N/A #22135:
Netuším či na niečo narážaš alebo 😃
Reply on: dingo #22129:
A čo tak metro? ? ? Je viac cool ako nejaká električka. ? ?
Reply on: henko151 #22133:
Súhlasím, ale ja by sok vyradil aj tie Vanhooly. Skutočne jediná výhoda sú nevybračné sedačky pri motore a klimatizácia, ktorá aj tak nestačí. Nehovorím, že vyradiť 13 vozidiel naraz, kľudne aj postupne s nejakými medzerami, ale podľa mňa aj tie by chcelo.

Ja by som úprimne nechcel ani električkya, trolejbusy sú lepšie, ale stačilo by nakúpiť nové autobusy. Keď už by sa mala obmedziť doprava na stavbu električiek, tak radšej ten pruh. A autobusy, veľmi sa mi páči Solaris Urbino, ale neviem ako sú na tom tie 18m, ešte som tým nešiel.
Reply on: dingo #22129:
S električkami s tebou súhlasím. Eurofondy sa dajú využiť aj inak ako na výstavbu nezmyselnej trate, kde by buď boli malé električky alebo interval by bol taký, že by ludia si radšej kupili auta. 32m električku by si v Nitre neuživil, možno na Klokočine ale tým to končí, mali by sme jednu linku Klokočina-centrum a zbytočne predražené priestory na údržbu 10tich električiek. Nech mi vysvetlí aký by to malo zmysel?

To už keby veľmi sa tu chce stavať ekologická doprava, tak by som bol radšej za baterkové trolejbusy, ktoré by sa dali po výstavbe nejakej základnej siete Klokočina-Centrum(ZST)-Chrenová aj reálne využiť napríklad aj na 19 ktorá by mohla isť z Gorazdovej na baterky. Taktiež by sa dali iné radialy za trolejovať a boli by dalšie možné využitia trolejbusov. Bolo by to o mnoho lacnejšie a myslím si že ekologicky rovnaké (keď nerátame baterie). Navyše trolejbusy majú zmysel aj pri menších intervaloch a 12m trolejbus má menšie údržbové náklady ako 32m električka. Viem že sa vyrábajú aj kratšie električky, ale tie považujem za zbytočné a sú fajn skôr pre väčšie siete kde ich potrebujú na kratšie linky na už dávno vybudovaných sieťach.

Ale tak ako električky, hyperloopy, tak ani trolejbusy nie sú reálne postavitelné v NR. Eurofondy si myslím že pokiaľ by sa dali zobrať na ekologicku dopravu, tak by uplne stačilo nakúpením plynových autobusov ktoré sú len o pár tisíc drahšie ako nafťáky a sú považované za ekologické. Aj keď v Brne majú problémy v kopcoch, tak si myslím že u nás by nevadilo keby si išli aj 20kmh hore Klokočinou, veď aj tak reálne viac ako 30 nejdu šoféri u nás. (v kopcoch) Ako ja som za každú srandu, nakúpme hybridy ako v ZA, aj ked sú podľa mňa iba predražená blbosť, okej ale prosím nie električky. 😃

Ku klimatizácii je už škoda hovoriť. Nefunguje už dlhé roky poriadne, resp. od 2015 vidím upadok v službách Arrivy a za svedomie to podľa má dlhé naťahovanie sa či bude DP alebo Arriva alebo niekto iný. Teraz majú zmluvu tuším ešte rok, takže nemôžeme očakávať že tu budu nakupovať nové autobusy vo veľkom, keď nikde nemajú potvrdené že ostanú. Je vidieť ten kontrast medzi prímestskou, kde dostali zmluvu a kupujú každý rok nové autobusy a prakticky okrem posilových školských spojov sa starším ako 10 ročným autobusom ťažko zvezieš. Na mestskej sú problémy s mestom, sami nevedia na čom sú a preto to aj tak vyzerá. Nehovorím že máme nejaký zastaralý vozový park, ale stav vozidiel žial už neni to čo býval a hlavne do kĺbakov od vyradenia Ikarusov nebolo investované. Osobne do 2020 by som rád aspoň videl posilenený stav klbakov a vyradenú B961 a O345 prípadne nejaké kusy Van Hoolov. Na sola by som teraz kašlal, kedže tam máme pomerne dobré vozy. Mercedesy a B952E by som zatiaľ až ako taký neznestielný problém nebral. Lebo ľudia kam im chodia sola majú väčšinou k dispozícii aj další klimatizovaný a nízkopodlažný spoj, no keď niekto chodí na linkách 2 a 4 tak nemá šancu stretnuť plne klimatizovaný autobus (mimo turnusu 9-5)

A ešte sa vyjadrím k Ričardovi:
7841 či 7844 bude zrejme tá istá séria, takže minimálne som sa dostal k pôvodu vozidla. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.