Pre potreby martinskej MHD zakúpila spoločnosť SAD Žilina v rokoch 2003 - 2004 rámci obnovy prestarnutého vozidlového parku niekoľko vozidiel Karosa B 952, resp. B 952E. Neskôr v rokoch 2017 - 2019 bolo na linky MHD ako náhrada za dožívajúce vozidlá preradených aj viacero jazdených vozidiel, ktoré pôvodne premávali v prímestskej doprave v okolí Žiliny a na linkách MHD v Čadci.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Karosa B 952.1714 | 4, 17 | 2003 | 2003 | 2012 – 2017 | 2 |
2. | Karosa B 952.1712, Karosa B 952E.1716 | 27, 36, 43 | 2003 | 2004 | 2011 – 2019 | 3 |
3. | Karosa B 952E.1718 | 46 – 48 | 2004 | 2004 | 2012 – 2022 | 3 |
4. | Karosa B 952E.1716 | 11, 16II, 17III, 19II | 2005 | 2017 | 2019 – 2022 | 4 |
5. | Karosa B 952E.1716 | 20II, 46II | 2006 | 2019 | 2022 | 2 |
6. | Karosa B 952E.1716 | 16III | 2006 | 2019 | 2022 | 1 |
Spolu | 2003 – 2006 | 15 |
Dĺžka | 11320 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3165 mm |
Výška podlahy | 790 mm (1. - 2. dvere)
890 mm (2. - 3. dvere) |
Rázvor | 5600 mm |
Počet dverí | 3 |
Počet miest na sedenie | 31 + 1 |
Počet miest na státie | 68 |
Celkový počet miest | 99 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 9820 kg (B 952)
10200 kg (B 952E) |
Celková hmotnosť | 17800 kg |
Motor | Iveco Cursor F2BE1682D, Euro 3, radový šesťvalec chladený kvapalinou s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom s meniteľným prierezom, medzichladič stlačeného vzduchu, uloženie horizontálne, 4-ventilová technika |
---|---|
Výkon motora | 180 kW / 2050 rpm |
Objem motora | 7790 cm3 |
Krútiaci moment motora | 1100 Nm / 1080 - 1500 rpm |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Prevodovka | Praga 5P 120S, 5-stupňová, mechanická synchronizovaná (B 952)
ZF 6S 1600, 6-stupňová, mechanická, synchronizovaná (B 952E) |
Riadenie | ZF Servocom 8098, hydraulické |
Nápravy | predná: LIAZ / Škoda, tuhá
zadná: Meritor U 167E, tuhá, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
1. | 2. | 3. | |||
---|---|---|---|---|---|
4 | do 2012 | 16 | od 2012 | ||
27 | do 2006 | 9 | 2006 - 2012 | 19 | od 2012 |
36 | do 2012 | 20 | od 2012 | ||
47 | do 2012 | 17II | 2012 - 2017 | ||
48 | do 2012 | 18 | od 2012 |