Pre martinskú MHD nakupoval prvé vozidlá ešte Dopravný podnik mesta Martin, od roku 1963 už podnik ČSAD Banská Bystrica, pod krídla ktorého prešla aj prevádzka MHD v Martine. Informácie o počtoch dodaných vozidiel nie sú známe. Dodávané boli mestské tuzemské verzie MTZ a tiež aj exportné verzie MEX. Či v martinskej MHD jazdili aj poľské autobusy Jelcz MEX 272, nie je známe.
Dĺžka | 10520 mm
10810 mm (s ťažným zariadením) |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 2900 mm |
Výška podlahy | 885 mm |
Rázvor | 5450 mm |
Počet dverí | 2 + 1 manipulačné pre vodiča |
Počet miest na sedenie | ~ 20 + 2 (MTZ)
~ 29 + 2 (MEX) |
Počet miest na státie | ~ 58 (MTZ)
~ 52 (MEX) |
Celkový počet miest | ~ 78 + 2 (MTZ)
~ 81 + 2 (MEX) |
Pohotovostná hmotnosť | 8570 kg |
Celková hmotnosť | do 14400 kg |
Motor | Škoda 706 RTO, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním |
---|---|
Výkon motora | 117,8 kW / 1900 rpm |
Objem motora | 11781 cm3 |
Krútiaci moment motora | 686 Nm / 1200 rpm |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Prevodovka | Praga, manuálna, 5-stupňová |
Zapaľovanie | PAL |
Nápravy | predná: Škoda, tuhá, riadená, ráfiky kolies trilex
zadná: Škoda, tuhá, hnacia, ráfiky kolies trilex |
Pneumatiky | 11,00-20 eHD |