imhd.sk
Martin
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Školská doprava
Preprava zvierat
Preprava batožín a bicyklov
Straty a nálezy
Kontakt na dopravcu
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Slabé sneženie
4 °C
sk
English
Martin
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Nová električková trať v Odense priniesla kvalitné verejné priestory (17.1.2024)
Električková vozovňa
Električka prechádza stredom novej nemocnice
Verejný priestor zmenený v prospech električky a bezmotorovej dopravy
#15, 16, linka L, Torvegade
Vybavenie električkovej zastávky
Pôvodne takmer celú šírku ulice Nyborgvej zaberala asfaltová cesta, značnú časť verejného priestoru obsadila električka
Trasovanie električiek cez univerzitné mestečko
Električky už v Odense premávali, a to v rokoch 1911 - 1952, nová električka je prezentovaná ako ľahká železnica
Nástupištia zastávok sú prepracované do detailov
V oblasti univerzitného kampusu aj rok po otvorení električky prebiehala intenzívna výstavba a to isté platí aj pre priľahlé územie nemocnice, ktorej stredom trať tiež prechádza
Električky majú v Odense dĺžku 29 metrov, rozchod 1435 mm a napájanie 750 V
Moderné električky v Odense boli prvýkrát oficiálne navrhnuté v roku 2008, prvá etapa bola otvorená v roku 2022 v dĺžke 14,5 km
Zvršok električkovej trate je zatrávnený alebo dláždený, priecestia majú betónový povrch, v prípade ich menšieho významu aj dláždený
Zastávkam dominujú vysoké kríže, ktoré slúžia aj na osvetlenie
Pôvodnú štvorprúdovku so stromami uprostred v tejto časti nahradila zelená električková trať, ktorá ukrojila jeden pruh
Pred výstavbou električkovej trate priestoru dominovala automobilová doprava, dnes je v menšine
Jemné a predsa zreteľné vymedzenie obvodu električkovej trate na ulici, ktorá ju križuje
Je až neuveriteľné, že v týchto miestach pôvodne viedla 6-pruhová cesta a za ňou sa nachádzalo veľké parkovisko
Kedysi šesť pruhov ciest a parkovisko, dnes pešia zóna s cyklistami a električkou - to je prerod centra Odense
Trať je oddelená približne 9 cm vysokými obrubníkmi
V týchto miestach sa pred výstavbou električkovej trate nachádzala 4-pruhová cesta a parkovisko, z cesty zostali 2 pruhy a namiesto parkoviska je tu vydláždený priestor
Uličný priestor bol modernizovaný pozdĺž celej 15-km dlhej trate
Moderný verejný priestor dokončený v roku 2022
Prístupy do dvorov sú riešené ťažko badateľnými priecestiami, kde je inak orientovaná dlažba a obrubníky na okrajoch trate sú znížené
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie