imhd.sk
Martin
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Školská doprava
Preprava zvierat
Preprava batožín a bicyklov
Straty a nálezy
Kontakt na dopravcu
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Slabé sneženie
2 °C
sk
English
Martin
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Donedávna najstrmšia pozemná lanovka v Európe (a nielen ona) (26.8.2018)
Pozemná lanová dráha Gelmerbahn bola do konca roku 2017 so svojím maximálnym sklonom 1058 ‰ najstrmšou dráhou tohto typu v Európe
Lanovka Gelmerbahn pripomína gigantickú horskú dráhu zo zábavného parku
Pohľad na pozemnú lanovú dráhu Gelmerbahn, ktorá premáva len v lete, a visutú lanovú dráhu, ktorá pre zmenu funguje len v prípade ohrozenia cesty v údolí lavínami
Spodná stanica lanovej dráhy Gelmerbahn
Konvexný tvar spodnej časti trate si vyžiadal umiestnenie vodiacich kolies lana nad úroveň strechy vozňa
Lanovka Gelmerbahn bola vybudovaná v na účely výstavby priehrady Gelmersee, ktorá bola dokončená v roku 1926
Na dráhe premáva jediný vozeň, cesta trvá 10 minút
Trať lanovej dráhy má rozchod 1000 mm, na dráhe 1028 metrov vystúpa 448 metrov
Pohľad z vozňa na trať, ktorá mizne v strmom klesaní
Pohľad na trať pred najstrmším klesaním so sklonom takmer 106 %
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy k vodopádu Reichenbachfall
Pôvodný vozeň lanovky z roku 1899
Lanová dráha je od začiatku prevádzky v roku 1899 poháňaná elektrinou
Drevený vozeň #2
Lanovka má maximálne stúpanie 57,9 %
Lanová dráha má rozchod 1000 mm a jazda jedným smerom trvá 7 minút
Horná stanica lanovej dráhy
Pohľad z hornej stanice lanovej dráhy
Interiér vozňa #2
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie