imhd.sk
Martin
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Školská doprava
Preprava zvierat
Preprava batožín a bicyklov
Straty a nálezy
Kontakt na dopravcu
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Slabé sneženie
0 °C
sk
English
Martin
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Grécko
›
Regionálne dráhy a doprava
› Pelion (Πήλιο)
Konečná zachovanej časti Pélionskej železnice
Z pôvodne 28-kilometrovej trate Volos - Ano Lechonia - Mileai zostalo v prevádzke necelých 16 km
Konečná stanica trate s rozchodom 600 mm
Jeden z početných viaduktov na trati
Stanica Gazea uprostred olivových hájov
Cestujúci si môžu približne uprostred trate užiť krátku prestávku spojenú s návštevou múzea výroby olivového oleja
Železničná trať na hore Pélion takmer zanikla a o jej znovusprevádzkovanie sa pričinili aj nadšenci
Na trati sa nachádza niekoľko zaujímavých inžinierskych diel, napríklad rovný most s koľajovým oblúkom
Železnica slúži iba na turistické účely
Trať z pobrežia do dediny Mileai vysoko nad morom bola vybudovaná v rokoch 1896 - 1903
S otáčaním lokomotívy pomáha aj sprievodkyňa
Ručné otáčanie lokomotívy je atrakciou pre všetkých cestujúcich z vlaku
Obrat dieselovej lokomotívy Schoema
Zatiaľ čo v spodnej stanici sa lokomotíva otáča na triangli, v hornej je otáčanie zabezpečené na točni
Vlak na čele s lokomotívou Schoema z roku 1999, ktorá sa na parnú len hrá, pretože jazdí na naftu
Prvý parný vlak prišiel do Mileai v roku 1903
Horná konečná stanica úzkorozchodnej železnice na svahoch hory Pélion
Súčasná konečná stanica úzkorozchodnej železnice na svahoch hory Pélion
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie