imhd.sk
Martin
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Školská doprava
Preprava zvierat
Preprava batožín a bicyklov
Straty a nálezy
Kontakt na dopravcu
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Zamračené
-1 °C
sk
English
Martin
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Švajčiarsko
›
Regionálne dráhy a doprava
› Bergbahn Lauterbrunnen – Mürren (BLM)
Visutá lanová dráha Lauterbrunnen - Grütschalp s kabínkou s nákladným priestorom pod ňou
Model pôvodnej pozemnej lanovky
Z bývalej konečnej stanice pozemnej lanovky sa stalo prekladisko nákladov medzi visutou lanovkou a horskou železničkou
V depe odpočíva aj motorový vozeň #11 z roku 1913
Vystavený vozeň miestnej konky
Konečná stanica Mürren
Technické zázemie pre 4-km dlhú trať s rozchodom 1000 mm sa nachádza na oboch koncoch trate
Aj keď je cesta zaviata, vlak premáva
Kyvadlová doprava je zabezpečená do večerných hodín
Jazdu bielou krajinou je možné vychutnávať aj priamo zo sedadla pri strojvodcovi, kde je povolené sedieť
Z pôvodnej pozemnej lanovky zostali aj mosty
Pozemná lanovka bola v roku 2006 nahradená visutou lanovkou, koridor však zostal
Pôvodná trasa pozemnej lanovky
#23 v malebnej krajine
Križovanie pendlujúcich vozňov z roku 1967
#23 v záveji
#23, Winteregg
Kvalitnú dopravu je možné vykonávať aj bez najnovších výdobytkov techniky
Horská železnica slúži nielen pre lyžiarov, snowboardistov a sánkarov, ale aj na zásobovanie horského mestečka Mürren
Izolovaná horská elektrická železnica
Motorový vozeň vyrobený firmami SIG, BBC a SAAS s vozíkom na lyže, snowboardy a sánky
Konka bola v prevádzke v rokoch 1894 - 1914 a 1923 - 1930 a denne bolo na nej vykonaných 3 - 5 obojsmerných jázd
Konka na 455-metrov dlhej trati s rozchodom 500 mm prevádzkovanej iba v letnom období
Konka (vpravo) slúžila na prepravu cestujúcich a tovaru od železničnej stanice k hotelom
V turistickom mestečku Mürren tesne pod Alpami s prístupom lanovkou a následne ostrovnou elektrickou železničkou existoval v rokoch 1894 - 1930 ďalší dopravný systém - konka
Krytá konečná stanica v Mürren
Pracovisko strojvodcu v osobnom vozni #22 vyrobenom firmami SIG, BBC a SAAS v roku 1967
Pohľad z kabíny osobného vozňa na snežný pluh na izolovanej úzkokoľajke Grütschalp - Mürren
K izolovanej úzkokoľajke Grütschalp - Mürren sa dá dostať len visutou lanovkou
Visutá lanovka nahradila v roku 2006 pôvodnú pozemnú lanovku
Spodná stanica lanovky Lauterbrunnen - Mürren slúžila pôvodne pre pozemnú lanovku
Jeden z vozňov jazdiacich na železnici BLM
Vozidlá sú napájané jednosmerným prúdom s napätím 525 V a jazdia na trati s rozchodom 1000 mm
Vozeň #21 železnice BLM, ktorá funguje od roku 1891 ako čiastočne adhézna a čiastočne ozubnicová
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie