imhd.sk
Martin
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Školská doprava
Preprava zvierat
Preprava batožín a bicyklov
Straty a nálezy
Kontakt na dopravcu
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Slabé sneženie
3 °C
sk
English
Martin
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Švajčiarsko
›
Regionálne dráhy a doprava
› Jungfraubahn (JB)
Historický vozeň železnice Jungfraubahn ako súčasť výstavky pred železničnou stanicou hlboko v údolí pod vrcholom Jungfrau
Dodávka nových jednotiek umožnila do bežnej premávky nasadzovať už len výkonnejšie vozidlá vyrobené od roku 1992, čím sa od decembra 2016 skrátil cestovný čas z 52 na 35 minút
Maximálny sklon trate je 250 ‰
Trať je elektrifikovaná 3-fázovým striedavým prúdom 1125 V 50 Hz
Jungfraubahn je jednou zo štyroch železníc na svete využívajúcich trojfázovú sústavu, pričom jednotlivé fázy sú vedené v dvoch trolejových drôtoch a v koľaji
Stanica Eigergletscher
Jednotky umožňujú výhľad do tunela aj pre pasažierov
Jazda vo vnútri hôr Eiger a Mönch
7,3 km z 9,3 km dlhej trate vedie v tuneli
Najvyššie položená stanica v Európe - Jungfraujoch vo výške 3454 metrov nad morom
Dopyt po jazde na Jungfraubahn je enormný, mnohé vozne obsadia organizované skupiny turistov
Súprava jednotiek Stadler BDhe v stanici Eismeer
Súprava #222+221 pri nemom svedkovi globálneho otepľovania
Reklamná jednotka BDhe
Interiér jednotky BDhe
Jungfraubahn bola postavená v rokoch 1896 - 1912
Súprava BDhe #216+213 prichádza do spodnej stanice Kleine Scheidegg
Strubova ozubnica Jungraubahn-u
Depo Jungfraubahn v Kleine Scheidegg
Súprava Bhe 4/8 #224+223 smeruje k ľadovcu v pozadí
Jednotky BDhe 4/8 z roku 2002 a Bhe 4/8 z roku 2016 v spodnej stanici
Dve súpravy BDhe 2/4 Jungfraubahn (JB) v stanici Kleine Scheidegg
BDhe 4/8 #212 z roku 1992 v spodnej stanici
Nákladná zubačka
Odchod nákladného vlaku smer Jungfraujoch
Lokomotíva He 2/2 z roku 1912 (z roku otvorenia celej trate) slúžila aj v roku 2010 na odhŕňanie snehu
Hoci väčšina trate vedie v tuneloch, je potrebné zabezpečiť aj odhŕňanie snehu
Pri stavbe trate bolo na rozdiel od vedľajšej železnice WAB použtý ozubnicový Strubov systém, rozchod 1000 mm a trojfázové napájanie
Trať Jungfraubahn vedie zo stanice Kleine Scheidegg na vrchol Jungfraujoch
Pozor, zubačka!
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie