Úvod

Čiastočne nízkopodlažné (tzv. low-entry) midibusy SOR BN 9.5 vylepšili pôvodný typ B 9.5 znížením podlahy medzi prvými a druhými dverami, čím sa v tomto priestore stali plne nízkopodlažné. V zadnej časti ostala zvýšená podlaha. Český výrobca SOR Libchavy tieto midibusy vyrábal od roku 2005, pričom v priebehu výroby prešli viacerými modernizáciami. Vyrábané boli v trojdverovom a neskôr aj v dvojdverovom prevedení.

Dopravca Arriva Liorbus zaobstaral v rámci obnovy vozidlového parku mikulášskej MHD v roku 2019 osem vozidiel SOR BN 9.5 v dvojdverovom prevedení.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR BN 9.5 PN-009DO, PN-246DO, PN-428DO, PN-439DO, PN-666DO, PN-696DO, PN-707DO, PN-723DO 2019 2019 8
Spolu 2019   8

Technické parametre

Dĺžka 9600 mm
Šírka 2525 mm
Výška 2950 mm
Výška s klimatizáciou 3150 mm
Výška podlahy 360 mm (1. - 2. dvere)
800 mm (v zadnej časti)
Rázvor 4450 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 28 + 1
Pohotovostná hmotnosť 8500 kg
Celková hmotnosť 15000 kg
Motor FPT Industrial NEF 6, Euro 6, naftový šesťvalec
Výkon motora 184 kW / 2500 rpm
Objem motora 6728 cm3
Krútiaci moment motora 950 Nm / 1400 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF 6S 1010 BO, manuálna, 6-stupňová s retardérom Voith 123
Riadenie RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: ZF RL 55 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Dana Pei 4 100
Pneumatiky 285/70 R 19,5
Klimatizácia Webasto Cool Top

Fotografie

Opis

Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice dvojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí. Pre uľahčenie nástupu/výstupu cestujúcich vozidlo vybavili funkciou naklonenia pravej časti vozidla k vozovke, tzv. kneelingom a výklopnou plošinou pri druhých dverách.

V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom, oproti druhým dverám v priestore pre kočík a invalidný vozík osadili do bočnice jedno sklápacie sedadlo. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Pracovisko vodiča vybavili polouzavretou kabínkou.

Vetranie interiéru zabezpečili posuvnými časťami bočných okien a stropnými vetrákmi. Vykurovanie riešili teplovodným kúrením. Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečili pomocou strešnej klimatizačnej jednotky Webasto Cool Top. Informovanosť cestujúcich zabezpečili informačným systémom firmy Bustec s LED transparentami a vnútorným LCD displejom. Internetovú konektivitu pre cestujúcich zabezpečili pomocou Wi-Fi prístupového bodu. Vozidlá dodali v korporátnom laku Arriva blue.

Prevádzka

Autobusy boli dodané na konci mája 2019 a do prevádzky sa zaraďovali postupne od polovice júna 2019.

Katalóg vozidiel

PN-009DO PN-246DO PN-428DO PN-439DO PN-666DO PN-696DO PN-707DO PN-723DO

Legenda a štatistika

PN-009DOnevyradené vozidlo: 8 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.