Zažil som vlečenie bezdomovca na predposlednej zastávke v Dúbravke.. po krátkom behu popri električke sa mu podarilo vytiahnuť ruku von no Čúčo čo v nej držal ostalo v o vnútri na schodoch..
Bola ešte iná diskusia (ktorú teraz neviem nájsť), kde odznelo, že nadriadená osoba pracovníka, ktorý spísal záver, preveruje, či neprekročil kompetencie. Preto to podľa mňa nie je vôbec také jednoznačné a bolo by namieste, aby o tom obe strany začali transparentne komunikovať aj voči verejnosti.
Ak som správne pochopil z diskusie, ktorú v #7 nalinkoval Cancer, tak prebehol odborný dozor (v zmysle zákona), ktorého výsledkom je (predpokladám, odborný dozor som nikdy nerobil) protokol, v ktorom sú lehoty na odstránenie nedostatkov, ku ktorým keď nepríde (ergo nastane marenie odborného dozoru) môže príslušný správny orgán uplatniť sankcie. Nejako v tomto nevidím "niekoho, kto to nemá v právomociach", práve naopak, bezpečnostné orgány zafungovali podobne, ako keď napríklad nejaký reťazec stiahne z regálov potenciálne nebezpečný výrobok.
Jedna vec je potenciálne bezpečnostné riziko. Druhá vec je, či v takej situácii môžeme rezignovať na základné pravidlá a kompetencie a nechať moc odstaviť potenciálne rizikové vozidlo hoc aj niekomu, kto to nemá v právomociach.
Ďakujem. Toto mi naozaj nepríde ako nejaký žabomyší spor, alebo problém s egom (ako sa to často prezentuje), ale veľmi jednoznačný bezpečnostný problém ktorý DPB odmieta riešiť, čo je teda nové dno ich modelovej železnice.
Ak by to bolo fakt také vážne, nejazdili by vôbec. Ak ak si niekto myslí, že v špičke je menšia šanca na povláčenie ako v sedle tak už neviem. Špičku môže, celodenku nie. Ale na záložáky sú občas vypravované, pritom hradenie môže trvať niekoľko hodín.Je to celé zvláštne.