Po trinástich rokoch sa v košických uliciach ocitnú nové plynové autobusy.
V uplynulých dňoch bola dodaná do Košíc trojica nových plynových autobusov z marcového tendra, ktorého víťazstva sa chopila česká spoločnosť SOR Libchavy, ktorá predložila najvýhodnejšiu ponuku. Samotné verejné obstarávanie na nákup CNG autobusov v dvoch dĺžkových kategóriách bolo zverejnené ešte záverom minulého roka na webovom sídle Úradu pre verejné obstarávanie. Zákazka bola finančne krytá najmä prostredníctvom NFP (nenávratný finančný príspevok), ktorý pokryl presne 95% predpokladaných nákladov. Hoci bola predmetom verejného obstarávania rámcová zmluva, ktorá umožňovala DPMK odobrať žiaden až tri autobusy, prakticky ihneď po vyhlásení výsledkov verejného obstarávania bola uzatvorená kúpna zmluva na maximálne možné počty autobusov, ktoré si bolo možné objednať.
Finančný príspevok bol poskytnutý v celkovej výške viac ako 936-tisíc € s predpokladanou cenou za jeden sólo autobus vo výške 287-tisíc €, a za jeden kĺbový autobus vo výške 403-tisíc €. V súťaži sa hodnotili štyri kritériá s rozdielnou váhou, a to cena za vozidlá celkom (75 %), cena za dodávku tovarov a služieb súvisiacich s opravou a údržbou celkom (5 %), počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy (10 %) a celková obsaditeľnosť vozidla (10 %). Jednotková cena za sólo autobus SOR NSG 12 je vo výške 284-tisíc eur bez DPH, za kĺbový autobus SOR NSG 18 zaplatil dopravný podnik 409-tisíc eur bez DPH.
Plynové autobusy boli do Košíc dodávané v rokoch 2004 až 2010 a dnešných dní sa dožila len necelá polovica vozidiel, aj tie sa však nachádzajú na sklonku životnosti. Nové autobusy, vzhľadom na predpokladané množstvo, zrejme nebudú slúžiť ako náhrada žiadnych v súčasnosti jazdiacich plynových autobusov, z ktorých do premávky v pracovné dni zasahuje už len 6 vozidiel.
Folasik
Podľa info. ktoré mám 5802 a 5803 majú nahradiť hrbáče ( bn 9.5 ) na niektorých linkách ale bola info. aj že majú byť na zálohe nie som si teraz istý.
A 4801 v podstate asi všetky kĺbové linky ale primárne 71, 72, 15, 17