Zmeny v premávke MHD (od 2.10.2023)

Na električkových linkách dôjde k predĺženiu intervalu, zavedená bude obsluha lokality Lorinčík-Háje.

Od pondelka 2. októbra 2023 dôjde k viacerým zmenám v sieti košickej MHD. Na električkových linkách dôjde k predĺženiu intervalu, zavedená bude obsluha lokality Lorinčík-Háje.

Električková doprava

  • predlžuje sa interval na všetkých električkových linkách počas špičiek z 12 na 15 minút.

Autobusová doprava

  • Zavádza sa obsluha lokality Lorinčík-Háje
    • zriadené budú nové zastávky Hríbová a Lúčnicová,
    • zastávka Pereš je premenovaná na Pytliacka a dopĺňa sa nástupište v smere na Hríbovú.
    • Zmena trasy:
      • linka 20: Košická Nová Ves – Palackého – Námestie osloboditeľov – Moldavská, OC – Pereš Lorinčík-Háje (Hríbová),
      • linka 31: Vyšné Opátske – Palackého – Námestie osloboditeľov – Moldavská, OC – Lorinčík,
  • cestovné poriadky sa menia aj na autobusových linkách 32 a 35.
  • zmeny na linke 14
    • spoj o 18:29 z Havlíčkovej skrátený iba po Alpinku,
    • spoj o 16:29 z Havlíčkovej je predĺžený až na Jahodnú aj počas pracovných dní,
    • končí prevádzka cyklobusu počas voľných dní
      • spoje s odchodom z Havlíčkovej o 10:29, 12:29 a 14:29 sú skrátené po zastávku Alpinka (10:58, 12:58 a 14:58 z Alpinky).
  • zmena na linke 29
    • nový ranný spoj o 5:30 z Kavečian.
  • zmena na linke 30
    • rušia sa spoje o 17:16 zo zastávky Pri hati a 17:29 zo zastávky Ryba.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Prečo neobslúžili Pereš - Lorinčík jednou linkou? Veď kvôli tomu stavali prepojovaciu komunikáciu. To podniku a mestu nevadia zbytočne najazdené kilometre na linke 31 ?
Linku 30 treba riešiť komplexne. Bude treba viesť nejakú zmysluplnú linku na Albelli, integrovať túto štvrť na zbytok siete a napojiť ju na kľúčové prespupné body. Linka 30 toto neplní a teraz ešte aj skresali jej ponuku.
Reakcia na: Observant #1:
Prepojovacia komunikácia síce je, ale určite nie je vhodná na každodenné využívanie MHD.
Bol to tam skúšať malý Solaris (5118) a hoci to prešiel v pohode, najmä pri tom kostole je cesta veľmi úzka a celkom slušný sklon.
Developer v Hájoch vybudoval úplne nové zastávky a "obratisko". Ak by sa tam nezachádzalo, bola by to škoda. V poslednom čase bolo celkom dosť podnetov z tejto lokality a pýtali sa, kedy konečne pôjde MHD na Háje.
A dokrúcať celú linku ešte zachádzkou na Háje... Ak raz bude prepojovacia komunikácia do Lorinčíka cez Háje neďaleko obratiska, tak to už bude najskôr "iná pesnička".



Prečo podnik netrval na výstavbe spojovacej cesty v parametroch premávky MHD ? Takto ide o dvojité plytvanie: cesta neslúži účelu, na ktorý bola budovaná a podnik nezmyselne vedie paralelnú linku.
Ak vedel podnik zabezpečiť obsluhu nových zastávok na Hájoch, prečo tak nekoná pri Albelli ? Tam sú tiež novovybudované zastávky, ale podnik ich neobsluhuje.
Reakcia na: Observant #2:
Napríklad by sa tam mohla vytiahnuť zo súčasnej trasy L25. Teda v úseku Senný trh - Národné nám. by nešla cez Vodnú a Mlynskú baštu, ale cez Staničné nám., Poštu 2, Alvinczyho, Slov. jednoty.
Plusom by bolo, že by konečne nekopírovala v dlhom úseku L71/72, zároveň by THC obec a Poľov mali obsluhu na stanicu, zároveň by Alvinczyho malo celodennú obsluhu. Samotná Slovenská ulica by ostala obsluhovaná zopár spojmi L30 v špičke.
Mínusom, že THC obec a Poľov by stratili priamy spoj na Mlynskú baštu a Vodnú a asi by sa o pár minút predĺžila jazdná doba. A asi by sa muselo zriadiť 1 nové stanovište Národného nám. pre smer centrum.
Reakcia na: Yogi616 #3:
Ak to ozaj nejde obslúžiť prepojovacou komunikáciou, tiež si ťukám na čelo. Ale pokiaľ majú existovať 2 samostatné linky na obsluhu Pereša a Loriničíka, potom sa žiada dodať, že L31 bude obsluhovať 2 najväčšie diery, čo sa týka mizivého počtu cetujúcich, preto by zákonite mala dostať horší interval ako ostatné "vidiecke" linky. Nie 30/60, ale niečo na spôsob 40/60/90/120, podľa režimu, aby sa tam neplytvalo vozidlami.
Presne tak, 31 by mala mať oveľa horší interval. Zaujímavé, že zábrany predlžovať intervaly u električkových liniek nemali. Tomu sa hovorí zlý manažment.

Dobrý nápad s 25. Aj keď táto štvrť sa rozrastá a myslím si, že bude vyžadovať aj silnejšiu linku. Ja by som tam tangenciálne odklonil 19: zo Zimnej, Slovenskej jednoty, Albelli, Svätoplukova

Slovenská by mala byť obsluhovaná občasnými zachádzkami linky 24, ako je to v stratégii.
Reakcia na: Observant #8:
Skôr by som k albelli odklonil napr. 72. A 71 by šla tak ako doteraz. Takto by sa to pekne rozdelilo so zachádzkou na Stanicu. Tak či tak to už trolejbusové linky dávno nie sú.
Reakcia na: romeo #9:
Zachádzkou na Alvinczyho by si Furči ešte predĺžil priamy spoj do centra o pár minút, prípadne by si spôsobil dlhšiu pešiu vzdialenosť zo zastávky di centra.
Nehovoriac o tom, že neviem ako je na to ten most cez Mlynský náhon (bola tam značka s obmedzením do 3,5t), plus na tom kruhovom objazde pri Čížiku by to asi tiež nemal klbák najjednoduchšie.
Reakcia na: Yogi616 #10:
71ka by stále ostala pôvodne, takže by to nebol taký problém. S tým mostom to už netuším ako to je
Dôvod tejto drastickej redukcie električiek? Či to nestojí ani za zmienku...
Reakcia na: draxter #12:
"šetrenie" vozokilometrov
Reakcia na: tbus #13:
to mi je jasné 😂
Reakcia na: draxter #14:
Mesto nechce navysit dotacie a podniku pozvolna ubuda vodicov aj vozidiel, cize win win pre nich. Akurat z pohladu cestujucich a dlhodobeho vyvoja dopravy v meste je to naopak prehra.