Autobusy z garáže VŠA sa budú počas leta sťahovať.
Počas nadchádzajúcich letných prázdnin sa chystá sťahovanie autobusov z garáže VŠA. Podľa zmluvy zverejnenej na internete s Košickou Futbalovou Arénou, má DPMK prenajatý pozemok do 30.9.2016. Do tohto dátumu musí areál vypratať, na vlastné náklady ostrániť všetky hnuteľné aj nehnuteľné veci, ktoré sú v jeho vlastníctve alebo v jeho užívaní. DPMK je zároveň povinný zabezpečiť odpojenie a odstránenie plničky CNG. Zmluva s SPP je uzavretá na dobu určitú a to do 30.6.2016.
„Zariadenie na doplnenie CNG bude presťahované do areálu DPMK na Hornádskej ulici. Predbežne je naplánované na október,“ uviedla v pondelok pre Korzár hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová. Do garáže na Hornádskej ulici by sa mali presťahovať aj autobusy, v prípade potreby aj do iných areálov DPMK.Karaffová ubezpečila, že plnička bude presťahovaná takým spôsobom, aby mohli byť autobusy využité aj počas výluk tak ako počas stavieb IKD a MEU. V utorok tiež potvrdila, že DPMK je naozaj povinný zabezpečiť demontáž plničky do 30. septembra. „Zároveň bude prebiehať v areáli na Hornádskej príprava na umiestnenie technológie CNG. Následne bude prebiehať v októbri samotné premiestnenie a montáž tak, aby bola zabezpečená kontinuita plnenia CNG,“ zdôvodnila. V stredu doplnila, že plnička nie je majetkom DPMK, takže po jej demontáži a príprave umiestnenia na Hornádskej z ich strany už budú ostatné procesy v réžii spoločnosti SPP CNG.
Aktualizácia k 30.9.2016: na základe dodatku k zmluve s KFA podpísaného 30. septembra 2016 dochádza k posunu pôvodne dohodnutého termínu. Všetok hnuteľný i nehnuteľný majetok DPMK má byť z pozemkov vyprataný do 15. novembra 2016.
veteran
„Garáž“ VŠA bola núdzovým riešením, absolútne neakceptovateľným v riadne fungujúcom podniku. Tolerovaná bola celých 25 rokov. Pôvodne len hasila stav, v ktorom (o.i.) si vodiči brali na noc autobusy k svojmu bydlisku (lebo ich nebolo kde odstavovať).
Teraz sa zjavne črtá iné núdzové riešenie. Podľa môjho názoru dlhodobé. Dlhodobé provizórium... Tak, ako desiatky vecí v tomto meste...
A pritom už niekoľko rokov existuje v zásobníku projektov na prefinancovanie cez europrachy projekt na druhú autobusovú garáž. Nie je povedané, kde presne sa má nachádzať. Na toto všetko už dávno mali jestvovať štúdie a úvodné projekty. Lenže momentálnou agendou mafie vpenetrovanej do vedenia mesta a podniku a ich lokálnych podržtašiek sú jedine ekologické električky a ekologické elektrobusy. Nič iné.
Nikoho tu absolútne netrápi, že mesto Košice de facto NEMÁ územný plán hospodársko-sídelnej aglomerácie. Má len vyše 40-ročnú látaninu znásilnenú desiatkami dodatkov, doplnkov a zmien. Bez takéhoto dokumentu (ktorý by zodpovedal druhej dekáde 21. storočia) tu iné, ako núdzové riešenie vzniknúť ani nemôže.
Ďalšia vec je dopravný generel. Musí byť jasne spracovaná dopravná koncepcia tohto mesta. Nie nejaká „štúdia lebo štúdia“, niečo platné, vymožiteľné a záväzné. Musí byť jasné, odkiaľ, čo a kam má chodiť, kde bude MHD preferovaná pred IAD, v akej miere a čo pre to treba spraviť. V nadväznosti na výhľadové linkové vedenie musí byť spracovaný prvý „nástrel“ obehovosti vozidiel a na základe toho s dôrazom na ekonomiku zvolený najvhodnejší variant umiestnenia druhej autobusovej garáže.
Nie je mysliteľné trpieť kvantá zbytočných jalových kilometrov denne len preto, že v tomto meste nevie pravá ruka, čo robí ľavá.
A to sa prosím bavíme stále o veci, ktorú cestujúci ani nepostrehnú. Tým je šum a fuk, z ktorej garáže im ten autobus príde a či má predtým nejaké prejazdy. Cestujúci riešia ďalšie desiatky vypuklých, oveľa hmatateľnejších a pritom roky neriešených problémov.
Ako zvyknem písať: toto mesto raz skape na vlastnú sprostotu.