Mesto Košice v minulom roku vo svojej stratégii prezentovalo zámer nákupiť nové električky a modernizovať električkové trate. Financované by mali byť z eurofondov z aktuálneho programového obdobia, rekonštrukcia tratí a nákup električiek by mali teda prebehnúť do konca roka 2015. Mesto tak už podniká prvé kroky a tento týždeň uverejnilo výzvy na predloženie ponúk - prieskum trhu. Plánuje zadať dve zákazky s nízkou hodnotou na predmet zákazky s názvom: „Modernizácia električkovej trate - MET, v úseku: „Štúrova ul. – Moldavská ul. – Trieda SNP – Námestie Maratónu mieru – Komenského ul. (mimo trate IKD) “. Predmetom prvej zákazky bude identifikácia pozemkov a návrh riešenia modernizácie električkových tratí. Predpokladaná hodnota zákazky (bez DPH) je 9.990,- €. Predmetom druhej zákazky je projektový zámer taktiež v predpokladanej hodnote 9.990 €.
Rekonštrukcie by mali byť podľa minuloročného rozhodnutia ministerstva dopravy hradené z prostriedkov presunutých z pôvodných stavieb IDS Bratislava, konkrétne z Operačného programu Doprava 2007-2013, Prioritná os 4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov (z Kohézneho fondu 85%, Štátneho rozpočtu 10% a z rozpočtu mesta Košice 5%). Spolu s rekonštrukciou tratí v rámci projektu KORID by mali byť do konca roka 2015 kompletne zmodernizované električkové trate po trasách dnešných liniek 2 a 6, vrátane obratísk.
veteran
Rekonštrukcie križovatiek, teda vlastne cestnokoľajových prejazdov som nekreslil...
http://h13.abload.de/img/tratereko2013d2zbe.jpg
Reakcia na #12 od Kona: Trať do USS je "relatívne nová". Jazero–1983, Kuzmányho–1984, Senný trh-NO–1985-6 (križovatka 1988), Trieda SNP–1987, Moldavská–1988, MMM–Havlíčkova–1988-89. Rýchlodráha bola zrenovovaná nejako začiatkom 90. rokov (1992 ?). Myslím, že nejaký rok ešte vydrží – navyše časť by mohla byť zrekonštruovaná v rámci "IKD", keďže tam súdruhovia plánovači špekulujú s traťou na letisko (neviem síce načo a pre koho, ale budiž)... Bude sa musieť prestavať perešské esíčko.
Reakcia na #14 od Adamcool: Obratisko MMM – v papieroch sa píše, že sa to týka trate Havlíčkova-SNP-Štúrova okrem úseku IKD, ale vrátane obratísk. Tak snáď tam spadá aj MMM (naposledy sa tam koľaje upravovali v 90. rokoch, keď likvidovali napojenie na Hlavnú).
Trať na Hlavnej – súčasný stav je stále "len" "dočasné riešenie". Na Hlavnej boli električky vylúčené kvôli oprave dómu (lešenie trčalo do ulice) a divadla (kopal sa kolektor krížom cez ulicu). S električkou sa počítalo po ukončení týchto stavieb a po ukončení komplexnej rekonštrukcie Hlavnej. Pokiaľ viem, tak aj veľká Obuvníkova rekonštrukcia rátala s obnovením ED.