Myslim si, ze ak je vodic riadne vyskoleny a oboznameny s pouzivanim informacneho systemu, nesmie sa stat, ze by ho nepouzival. Je mi jasne, ako to myslis, ale ak to zvladaju vodici inych dopravcov, musia to zvladat aj ti nasi. A ja si nemyslim, ze je to nevedomostou, skor umyselnym nepouzivanim.
Kedy a ako sa nahrava do vozov novy system? Na to Ti podla mna najlepsie odpovie Zachvat... ?
Yps:
No to je take specialne vozidlo 337 so specialne nepodarenym informacnym systemom:
- celny panel je nahraty ako celny autobusovy, cize zobrazuje informacie v "autobusovej" sirke a teda napis je niekde vo svojej 3/4-tke seknuty (BARCA - SER, STADION LOKO, VSTUP: AREÁL U.S., ...) ?
- bocny panel je nahraty spravne
- zadny panel je nahraty nejakou starsou verziou so starymi cislami ?
Hadam ho raz pride pan z Hornadskej nanovo prehrat - ci skor opravit nedavnu opravu? ?
A kedy to pracovnik nahrava do jednotlivych busov? Ked ma volno ,alebo len namatkovo vlezie do garaze a natiahne to len do tych vozov, co su odstavene, alebo nedajboze na konecnej?
To, ci sa vo voze hlasie zastavky, zalezi od svedomitosti vodica, resp. jeho schopnosti zvladnut ovl. panel systemu. Treba si priznat, ze niektori nahlasia (nezobrazuju) zastavky aj preto, ze su "technicky slabsi" a su radi, ked na konecnej zmenia smer linky. A pritom im postup ovladania moze byt niekolkokrat vysvetleny.
Re Balky, Záchvat:
Trochu by som rozdelil to, o com ste pisali na 2 okruhy:
1., Ano, velmi casto vychadzaju nove a nove verzie. Suvisi to s divnou podnikovou politikou, ked sa takmer kazdy mesiac meni nejaka linka, ina sa rusi, dalsia zavadza. A ked nie to, tak sa zmenia aspon tarifne pasma. Zahrnut tieto zmeny v ramci pripravy do odborneho softwareu je urcite minimalna praca v porovnani s nabijanim do vozidiel, ktore je vzhladom na pocet pracovnikov a pocet vozidiel velmi pracne. Ale z mojej strany - strana pripravy - nedokazem tomu zabranit, rovnako tak, ako pracovnik, ktory sa stara o nahravanie. Okrem toho su chore aj terminy - napr. 1.1. sa da ziadost na KÚ a Magistrat o zmenu linky, 20.1. pride suhlas a od pondelka 26.1. ma linka uz premavat. Je jasne, ze sa to neda nahrat v momente do vsetkych vozov. Ale ani nahravat vopred, lebo suhlas prist nemusi a bolo by to zbytocne (vid moj dnesny prispevok na Diskusnom fore o linke L9).
2., Dlhodobo sa uz prestalo s upravami vyzoru systemu, ostatne 3 verzie su rozdielne len v minimalnom meritku. Nic sa uz nezdokonaluje, nezavadza, to som pisal cca pred 4 - 5 mesiacmi na tomto fore. Spominany zasah sefstva do vyzoru (zrusenie preblikavani) nie je konecny a zrejme ani nikdy svetlo sveta neuzrie.
A este na okraj veci - ak tu niekedy spominam vozidla, ktore nehlasia, tak je to preto, lebo som si na 100% isty, ze maju verziu schopnu hlasenia, aktualnu pre danu linku a bez chyb. Ja urcite poznam vsetky jednotlive verzie (aj ostatne tri, ktore su si na oko podobne) a viem teda opravnene posudit, ci sa jedna o lajdackost vodica alebo nie.
Mozno by nebolo od veci, aby sa o cely elektronicky informacny system staral jeden jediny clovek - mal by na starosti pripravu, nahravanie do vozidiel a hlavne rovnomerne pre vsetky tri trakcie.
A ked uz o tom hovorim:
vcera, nedela 15/05/05 - nehlasenie zastavok cele dopoludnie vozidlo 2006, cele popoludnie vozidlo 2003.
dnes, pondelok 16/05/05 - nehlasenie zastavok cele dopoludnie vozidlo 4307 (linka 11), takisto aj vozidlo 3211 (linka 18) - vzhladom na nezapnute hlasenie zastavok ma zobrazene tarifne pasmo: 0.
Ale preco natiahnutie novej verzie trva aj niekolko mesiacov? Robi to len jeden clovek, ktory ma prac. dobu od 8 do 16tej? Ak ano, potom sa necudujem, ze je taky stav.
Takato cinnost by sa jednoznacne mala vykonavat v noci, ked su vsetky busy (az na nocaky) v garazach.
Hmm, a aky mas na to ty nazor, ked tu sa to riesi"svojsky"? Mali by busy (eliny) hlasit zastavky a zobrazovat trasu, ak v nich je namontovany informacny system?
Presne tak, nové BUSE vzniká každou novou linkou a kým sa napáli do všetkých vozov, trvá aj mesiace!!!
Ale vy to tu riešite svojsky: Nehlási, neukazuje... apropo, číta tie tabule vôbec niekto? Samozrejme okrem vás ?
Nic v zlom, len mam pocit, ze niekto v DPMK si umelo vytvara pracu a snazi sa ukazat, aky je velmi potrebny, pretoze neustale vymysla nove a nove verzie. Kolka v poradi bude ta najnovsia? A hlavne, co nove sa da vymysliet? Mozno je to o tom, ze musi vykazovat prac. cinnost. Takze vymyslel zas cosi "nove", aj ked sa tymto vratil do "stredoveku". A potom to moze znova zdokonalovat, zaviest preblikavanie trasy, potom znova "vylepsit" typ pisma atd...Nakoniec bude mat kazdy voz v DP inu verziu a samozrejme, ze aj kody rovnakej linky budu odlisne, aby aj vodici mali o srandu postarane.
Cudujem sa vedeniu DP, ze take cosi povoli.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA
L 3 : 622 + 623
L 4 : 616
L 6 : 531; 602 + 603 (?)
L 7 : 600 + 601