šiel som dnes vo voze 420 na linke 6 v smere na Idanskú, je chválihodné,že je tam špeciálny gong oznamujúci prestup a kde linka končí,no bohužiaľ hlásenie je presne opačné- v smere na Idanskú pri pavilóne zahlásilo že linka končí pri amfiteátri
okolo 7:30 vykapala pri magistráte 419+420, tak asi znova niečo ostalo stáť...
Interval 10-20-10-20, teda vynechaný spoj na linke 6 každú polhodinu je kvôli R7.
R7 o 9:37 z MMK smer Amfiteáter nešla, potom 9ka len preletela okolo zastávky, a za ňou 6ka a ďalšia 9ka s 8 min meškaním...vyzerá to tak že minimálne 22 min nešlo nič....
Inak to prečo má 6ka taký divný interval? /10 -20-10-20/....no, tá 9ka nás práve vykopla na amfiku, že si máme prestúpiť do ďalšej 9ky, čakanie 5 min....
/za zmienku stojí aj provizórny chodníček k NAD v strede parkoviska, to sa oplatí vidieť/
V stvrtok vecer sa rozhodlo, ze sa nespustia vsetky E trate naraz, ale sa pojde do provizoria. A teda zacala sa spracovavat uplne ina verzia vyluky, nez co bolo nachystane. Najprv bolo treba pripravit chronometraze, koordinacie, CP, obehy vozidiel, exporty na web, ci palubaky. Teda tie spominane databazy mohli byt podla mojho odhadu hotove tak najskor nedelu vecer a az potom sa mohli zacat nahravat.. Mozno by som zvolnil ten kriticky ton, bez poznania vsetkeho, co taka zmena vypravy obnasa.
rad by som ti nato nieco napisal, skoda, ze nemozem .. podstatne je ale to, ze do toho vobec nevidis a dristas .. chyba nebola na strane DPMK, kedze vsetky data boli pripravene uz v nedelu rano .. doslo k systemovej chybe pri prehravani dat kvoli zmene datumu platnosti udajov, ktory v priebehu dopoludnia vyriesili zo Ziliny na dialku a do polhodiny boli prehrate vsetky dotknute vozy ..
,,,, no je ta "operativnosť DP", ak od piatku už boli CP a aj trasy jasne - a niektoré vozy jazdili ešte dnes ráno "označene" tak ako tu bolo spomenute a videne na linkách .. (papieriky - tabuľky, bez displejov, či z displejami ukázajucimi nepravdivý udaj?? ) hm ... asi bol krátky víkend na nahrávanie databáz, či nových udajov.. ?
Je nejaký dôvod na to, že po stahnutí služieb skupiny 40-0 z linky R4, sa na linku 19 nevrátila D4004, ale stále ju tam supluje D4228 s pomerne slušnou porciou jalových km?
Dakujem tbusovi za vysvetlenie. Tento rok bolo naozaj tolko aktualizacii chronometrazi (plati sietovy princip, teda k sa zmeni medzizastavkovy usek - mali by sa zmenit vsetky tadial prechadzajuce linky), koordinacii casovych poloh nadvaznych/subeznych liniek, tvorby novych CP, obehov vozidiel i sluzobnych zadeleni, ako za minimalne poslednych 7 rokov dokopy.
Pri kazdej novej vyluke sa najprv vyhodnotili meskania dotknutych liniek a az nasledne prerabali CP. Napriek maximalnej snahe, nie je mozne vzdy operativne zapracovat kazdy novy poznatok o meskani, kedze treba mat priority, pretoze kvoli 1 meskajucemu spoju na 27 a prip.novemu obehu vozidiel nepripravit dalsiu etapu vyluky by nebolo zodpovedne. Ale dakujem aj za postreh o meskani konkretneho spoja linky 27, urcite i toto sa vyhodnoti a bude sa hladat riesenie. Len treba brat ohlad aj na to, ze je to 1 z cca 4000 spojov v MHD/pracovny den.
V niektorych vozidlach bol problem s nahravanim novej databazy, rano sa to riesilo a postupne sa nahravali nove udaje do palubakov, cca od 9tej by uz mali ist normalne (podla toho kto kedy restartoval PC).
Posunutim odchodu rozbijes pravidelny interval - nevyriesi to nic, riesenim by bolo mozno predlzenie vyrovnavacieho casu na konecnej, co znamena ze by ten spoj musel vykonat dalsi autobus, co je v spicke problem najst taky autobus, pretoze vtedy jazdi uplne vsetko. Ak by sa aj o tomto case nasiel volny autobus, bude notne poposuvat aj ostatne spoje a prerobit vozidlove cestovne poriadky minimalne na linke 27 a mozno aj na inej linke (keby sa to riesilo prejazdom), co je praca na dlhsie a nejde to len tak zo dna na den. Momentalne sa riesia dolezitejsie veci kvoli dalsim etapam vyluk, ako mimoriadne meskanie jedneho spoja, navyse takeho, ze dve minuty po tomto spoji ide linka 18, ktorou sa da alternativne cestovat rovnakym smerom a cestujuci nemusi kvoli tomu cakat a mrznut.
Ja som len reagoval na tvoju "odpovedˇ" k tej pripomienke ohľadom toho "meškajuceho", alebo nevypraveného spoja (v očiach cestujucich ) skoro každé ráno - ako tam bolo spomenute - ty si odpísal "asi" čo je príčina a aky je stav - no odporučil si písať pripomienku priamo na MHD - lebo tu to nikto nevyrieši ... Ja som len chcel napísať, že oni v DP by to už dávno mali vedieť ako ten spoj jazdí, či nejazdí každé ráno, alebo prečo tak jazdi ako jazdi - a asi by nemali čakať kym im niekto napíše ohľadom toho spoja - ale snažiť sa to vyriešiť - aspoň tak aby "v očiach cestujucich" ten ktorý spoj nebol ako "nevykonaný" .. Neviem v tomto konkrétnom prípade ako dlho ten stav trvá - či sa jedná o posledné dni, či je to celý mesiac a či je snaha to nejak "prispôsobiť" dopravnej sytuácii (ja necestujem s tým spojom ani tým smerom), len ak to vieš "ty" že čo je asi za dlhodobý dôvod, mali by to vedieť aj v DP a snažiť sa to napraviť (v tomto prípade posunutím odchodu CP - ak je to tak ako píšeš ty, že ten voz robí kolečko a nemá šancu sa vrátiť v časovom intervale aby stihol svoj odchod) ..
No a celkove k tej "operatívnosti" DP by sa dalo písat oveľa viac, nemám ten pocit ako ty že riešia každu zmenu operatívne - v prípade mimoriadnej udalosti určite nie, a mám aj pár skúsenosti - no to ale sem písať nebudem, nieje to k téme toho príspevku od "TRALALA" ...
"Chýba tu operatívnosť DP riešiť "aktuálne" daný stav ... "
Chlape, mas asi kratku pamat. Za posledny rok praveze DP riesi skoro kazdu zmenu CP operativne, pocas vyluk casto na poslednu chvilu menili kompletne CP obrovskeho mnozstva liniek, sluzieb, operativne (casto aj po nociach) sa prerabali nie len cestovne poriadky ale kvoli zmenam tras a vylukam aj kompletne obehy vozidiel, nanovo sa robili zadelenia pre vodicov a dalsie veci... boli obdobia ked sa CP museli prerabat uz po tyzdni - dvoch opat nanovo. A dopravna situacia nie je ustalena ani dodnes, dodnes sa este ladia nastavenia semaforov. A neboj sa, DP ma vela podnetov ci uz od cestujucich alebo vodicov, ak existuju staznosti na nerealnost CP, az potom sa vyhodnotia casy z pocitaca za urcite obdobie na danej linke, a podla toho sa prehodnocuju casy, ktore sa nasledne upravia a do platnosti vstupia niekedy v ramci vacsej zmeny zvycajne zaciatkom mesiaca.
No ano, tu na IMHD na fore s tým nič neurobí nikto (aj keď možno to niekto kompetentný číta), ale keď je ten problém častejší (možno aj denne), DP by to mal automaticky už dávno vediet, ved vozy maju palubné počítače, niekto predsa sleduje a vyhodnocuje tie udaje z pc - "meškania, či nadbeh" vozov, neviem či aktuálne, či denne po skončení služby voza, atd.. A z toho už dávno mal DP vyvodiť nejaký záver - nejaké riešenie (upravu cp, alebo nasadenie ineho voza a pod) - tak aby to cestujuci potom už nepocitil ako "nevypravený spoj", alebo denne zmeškany,, Predsa treba prispôsobiť CP dannej sytuácie - ak je to už jasné že napr, v tom čase su denne zápchy (tak ako v špičke ráno na Slaneckej, aj poobede v opačnom smere) ..... Chýba tu operatívnosť DP riešiť "aktuálne" daný stav ...
?
je dosť možné, že daný spoj nakoniec príde, no s meškaním... daný autobus ktorý má prísť o 8:15 ide aj o hodinu skôr a v tom čase bývajú časté zápchy v smere zo sídliska, tým pádom naberie meškanie, v smere zo stanice už nesihne svoj bežný odchod a takto s meškaním príde na Madridskú, kde na otočku opäť nestíha ďalší spoj, na ktorý čakáte... bohužiaľ tu na IMHD s tm nespravíme nič, skúste s pripomioenkou kontaktovať priamo DPMK
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
veteran