Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S tým priechodom na Palackého by sa malo dačo robiť. Buď postaviť nadchod, podchod alebo dať tam semafór, i keď ten by značne zdržiaval dopravu. Ale priechod by bol oveľa bezpečnejší.
Reakcia na: Balky #8664:
Vieš, koľko zastávok mala L52 od OC Važec po NO? A vieš, koľko ich má teraz L38 od OC Važec po NO?
Presne ROVNAKÝ počet! Takže prečíslovaním L52 na L38 sa pre Jazerčanov nič nezmenilo.
Reakcia na: Maťo #8650:
Takže si aj odpovedám: čipové karty na Bardejovskej je možné si vybaviť Po-Pia od 9,00 do 16,30 hod.
Reakcia na: 1018 #8656:

Ja viem, ze tie busove linky su nosne. ale co by sa stalo, keby tie busove linky jazdili len od Ligova, resp. od HM tesco len preto, ze na Furci jazdia troliky? Proste tie busy doplnaju troliky.
A tak isto doplnaju aj L13 a L38 elektrickovu dopravu na jazere. Su len akasi zaloha,ved nakoniec, tie hodinove busove chudatka viac nechodia ako chodia. A co tak ich zobrat ako nosne linky z Krasnej a Jazera na Vysne Opatske(gympel,vozickari) Palackeho(prestup na linky na Furcu, K.N.vsi,Tahanovce...), Mlynskej Basty...(L13) , resp. ako zrychlena linka na Nam Oslob. (L38)-Jazero je najvzdialenejsie od centra mesta, no nema ani jednu zrychlenu linku!!!
Pivix: s Tahanovcami Ta asi sklamem. Nemozem sa vyjadrovat k problematike, o ktorej len cosi kdesi tusim a vcelku viem velke hovno. Nepoznam tam sklonove a smerove pomery, nepoznam zatazove smery, netusim nic o cielovych a prestupovych bodoch onych smerov, takze tazko cosi tliachat. Nebolo by to ani zdaleka objektivne. Ak je to vsak dostatocny zatazovy smer (co asi je) a sklon/smer dovolia, tak jednoznacne tramvaj. Ak nedovolia, tak pavuky (??myslim, ze to je dost kopec??), nech ukazu svoje vyhody
Vsevedko: ak mozes, dodaj prosim rozpocet skodlivin z CEZu. Vdakujem vopred, staci aj www
Pivix: dalsim oblubenym protitrolejbusovym argumentom je pindanie tiezodbornikov, ze trolejbus je rovnakym znecistovatelom ovzdusia ako autobus, len to robi v mieste elektrarne. Da sa s tym ciastocne suhlasit, je. Ale ked to rozpocitas na jednotkove znecistenie na kWh, tak je vydatne mensie, presne hodnoty ma Vsevedko, mozno ich najdes aj na www.spvd.cz tam to mali rozpocitane z nejakej dost vela spiniacej uhlovej elektrarne (?melnik?). A stale to vyhadza cistejsie ako nejaka Euro3, resp. Euro4!
Pivix: ...silny argument o malej ucinnosti spalovacieho motora, vysokych stratach na prenose vykonu lahko citatelny aj akemukolvek posrancovi mestskeho zastupitelstva.
Pivix: taktiez si velmi cenim Tvoje odhodlanie a zapal elektriku presadzovat, len to prosim Ta, nerob prepocitavanim cez habardovsku jednotku prace na prepravny vykon, pretoze to je asi jeden z najväcsich omylov, ktoreho sa menovany metrofilny pan prof.doc.ing.D.H.drsc,dr.h.c dopustil. Radsej to prepocitavaj na kWh.osobokm, aj ked je to v hrubom principe uplne jedno. Pri kWh do toho nemusis tahat ucinnost elektrarne a zaujima Ta to az od vstupu do vozidla, resp meniarne a sucasne mas silny...
Pivix: nedostal som alergiu. V hrubom principe s Tebou suhlasim. Pokial to je mozne co len trosicku, tak VSADE ELEKTRICKU TRAKCIU! Alebo si ju obhajim ekologicky, alebo ekonomicky, najlepsie vsak oboma sposobmi. Patrim medzi zastancov nahradzovania abusov tbusmi, suhlasim bezvyhradne s tym, ze celkova ucinost dratolezu je takmer dvojnasobna v porovnani s antabusom, ze pavuk moze rekuperovat, co masnibus nevie a patri to medzi argumenty, co rad a casto pouzivam, vid ba-forum a hadky s Amosom, vtedy este J.
To Bigmac: No no no uz sa prosimta ukludni. Neviem ci si na moje prispevky dostal alergiu ci co... ? . Uzatvorme tuto temu tak ze sme sa obaja vyjadrili a nikto neplanuje ustupit. Nechajme nech si ludia na to spravia svoj nazor oki?

S druhou castou prispevku #8639 o tahani vedeni plne suhlasim. Neviem kolko spojov musi pejst denne aby sa zavedenie linky vyplatilo realizovat. To uz nech posudi DP. Snad na to maju personal pripadne spolupracovnikov ktori na to maju metody.

Inac skus sa vyjadrit (ked si informovany o situacii na Tahanovciach) ako a cim by si ju riesil. Urobme sci-fi a predpokladajme ze DPMK ma na to neobmedzeny rozpocet. Akou dopravou by si to riesi lkde by boli pripojne body na uz fungujuce meske siete...? Samozrejme metro vynechame.

Poprosil by som o vyjadrenie nie len teba ale aj ostatnych sem prispievajucich. ❗ ❓
Pokial bude z Dargovskych hrdinov a Sidliska KVP moznost dostat sa tbusovou dopravou do vsetkych casti mesta, tak rusit mozes, rovnako aj 13 a 38. Ale v terajsom stave to nemozes prirovnavat k linkam 13 a 38, pretoze z Jazera je moznost dostat sa elektrickou kamkolvek a tie dve buslinky su (pre MC Nad Jazerom) len doplnkom, ale na KVP a Furci su mnohe Tebou spomenute (15,18,30,.31,...) nosnymi linkami.
A ked hovorim, ze moznost je dostat sa tam a tam, myslim to ako spadove oblasti, nie konkretne (aby ma nik nechytil za slovo).
Balky:To samozrejme nie je normálne,každý monopol má mať regulované ceny.Ale normálne je,že sa oddelí infraštruktúra od dopravy a prepravy.
Reakcia na: Vševedko #8653:
Ceny nepoznam,ale neviem, ci je to normalne, vyuzivat svoje postavenie a diktovat cenu, pricom ZSSk nema ziadnu inu moznost.To znaci, plat, lebo musis...aj za cenu, ktoru som si urcil, aby som mal zisk xy korun.
Reakcia na: Balky #8652:
To je predsa normálne. Treba odhlasovať liberáciu železničnej elektrifikácie alebo im zregulovať ceny.
Konkrétne - koľko stála merná jednotka pred delením a koľko stojí dnes?
Reakcia na: Vševedko #8631:
Pretoze delenim vznikla ZSR a ZSSK. ZSR poskytuju dopravnu cestu (vratane elektrifikacie trati), ZSSK poskytuju dopravu, prepravu. Medzitym vznikli dalsie zlozky ZSR, Zeleznicne telekomunikacie (ZT) a Zeleznicna energetika (ZE), ktore uz maju pravo poskytovat sluzby aj inym subjektom ako je ZSR. To znaci, ze ovladaju obchodnu politiku a snazia sa o hospodarenie s urcitym ziskom.No stale su sucastou ZSR a su teda vyhradnymi poskytovatelmi sluzieb pri zabezpeceni dopravnej cesty(datovych, telefonnych spojeni, ale aj dodavky energie na elektrifik.tratiach). Do ceny energie si teda ZE hodi svoje naklady, zisk a vie, ze jedinym odoberatelom energie na elektrifik. tratiach su elektricke rusne, jednotky, ktore vlastni ZSSK-je to ich najvacsi zakaznik. Monopolne zdieranie ako vysite. To iste bolo aj u ZT, kde si pausalne fakturovali za tlf. pobocky sluzobnej siete viac ako 1000Sk, aby dosiahli urcity zisk. No cenu nakoniec znizili, ked im ostatne zlozky ZSR i ZSSK hromadne odhlasovali tlf.pobocky.
Reakcia na: eMareq #8628:
Len ty na Jazere nic nerus, zameraj sa radsej na ine sidliskove linky. Pokial bude cesta do mesta trvat na eline dlhsie ako busom, tak ludia si stale vyberu rychlejsi spoj, to jest bus. A tento fakt bude platit stale, a je jedno, ci je to Jazero, KVP, Furca ci Tahanovce...
Pokial nebude zavedena prestupna tarifa, tak tvoje fantazie v ziadnom pripade neprichadzaju do uvahy.
Nechapem, preco tu niektorym tak velmi biju do oci tieto 2 linky (L38,L13)s intervalmi 30/60,pricom po meste je tahanych ovela viac nezmyselnejsich liniek, dokonca s hustejsimi intervalmi.
Navrhujem zrusit cast liniek L15,L18,L30,L31,L32,L55, L101 vedenych po Furci, lebo je tam trolejbusova doprava, a pre tento isty dovod zrusit vsetky busove linky na sidlisku KVP. ?
Neviete do ktorej sa vydávajú čipové karty na Bardejovskej ulici?
Re peterk: ale uz som trenovany a zvykol som si na to, ze isti navstevnici tohto fora maju udelene vynimky od Fyzikalneho ustavu SAV, teda aspon svojimi tvrdeniami o tom presviedcaju svoje okolie:-D:-D
Re peter k: doporucujem dokladne prestudovat prispevky #8543, #8545, #8556, #8558, #8574 a mnohe ine duchaplnosti :-D:-D:-D. Je pekne, ked si niekto pletie pracu, vykon, prikon, spotrebu, ucinnost a rekuperaciu. A je este krajsie, ked o tom napise traktat plny neymyslov. K tomu sa dostavi prelinanie pojmu energia a zistenie, ze mame aj chemicku, aj elektricku. Je spravne, ze chlapec zastava elektricku trakciu, len prostriedky zvolil *****ie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.