Ja viem len toľko - v 2009, keď DPO kúpilo tento jeden kus zainvestovalo z vlastných zdrojov 270 165 000 Kč. Z tejto sumy nakúpilo:
• obstaranie
3 autobusov Solaris Urbino 12,
5 autobusov Solaris Urbino 18,
1 autobusu Solaris Urbino 15,
1 trolejbusu SOR TN 12C,
1 električky VARIO LF2+,
• modernizáciu
3 električiek VARIO LFR.E.
Chlapci, ale električky, to nie sú rožky v obchode. Trh s električkami funguje úplne inak a neznamená to, že keď v Plzni kúpiš električku za milión eur, tak takúto cenu vygeneruje trh aj na Slovensku. Porovnanie 28T je lepšie napríklad s 29/30T, kde je za takmer identické vozidlo rozdiel takmer milión eur. A pritom v bratislavskom tendri Škodovka ponúkla najnižšiu cenu a to aj pred výrobcami PESA a Stadler, pričom títo ponúkajú električky na iných trhoch za nižšie ceny, napriek tomu takúto nižšiu cenu neponúkli na slovenskom trhu. Prečo? To už nie je otázka na túto diskusiu. Cena električiek nie je logická ani logicky odvoditeľná a vplýva na ňu množstvo rôznych faktorov.
Podobne "výhodne" vyzerá aj porovnanie so škodovkami 28T pre Konyu. Plneklimatizovaný obojsmerný 30 metrový voz s wifi len priblizne o 100 tisíc eur drahší ako naše zázraky... http://www.plzensketramvaje.cz/?page=28t.htm
Košice kupia LF2+ za 1,5miliona € skoro a Plzeň kupovala Vario LF2/2 IN čo sú obojsmerné a praktický totožné s LF2+ za cca 27 mil. Kč čo je na naše cca 1 000 000€ ( http://www.plzensketramvaje.cz/?page=varioLF2-2.htm )
Pojem reklamácia je v podmienkach DPMK krajne nekorektné a nezodpovedné jednanie voči dodávatelom a im podobným organizáciám, tento trend tu máme cca 10 rokov...
Nie, nepošli, začali tiecť po pár tisícoch (2 až 3) km, tak skoro by sa vplyv tratí nepreukázal. BTW tento typ podvozkov Comfort+ má tuším niekde v dokumentácii deklarovanú zvýšenú odolnosť na nie práve najkvalitnešie trate.
Aspoň niečo pozitívneho.. eurovia ,klobúk dole, dúha by ešte len teraz začala kopať a hrabkať sa v zemi..
cit. "Na stavbe modernizácie električkových tratí pokračujú práce podľa harmonogramu
Primátora mesta Košice Richarda Rašiho a viceprimátora mesta Martina Petruška o tom na dnešnom (22. 5. 2017) štatutárnom kontrolnom dni ubezpečil generálny riaditeľ zhotoviteľa diela (Eurovia Sk) Gabriel Šinály a riaditeľ košického závodu zhotoviteľa diela, Štefan Bálint.
Podľa G. Šinályho, na ucelenej časti stavby (UČS) „Obratisko Botanická záhrada" už čakajú iba na preložku plynu, a môžu začať s dobudovaním celej koľajovej dráhy.
„Na ulici Boženy Němcovej pokračujú práce v koľajisku, všetky dotknuté ulice sú sprístupnené pre dopravu, bola spustená aj cestná svetelná signalizácia na križovatke ulice B. Němcovej s Watsonovou. Na Komenského ulici máme od KSK po Letnú urobené všetky preložky, pracujeme na koľajisku, " uviedol.
Minulý týždeň v piatok bola obojsmerne sprejazdnená Letná ulica v križovatke B. Němcovej – Zimná – Letná, takisto aj úsek od ulice Československej armády po Jarnú. Nesprejazdnený ostal iba krátky úsek od Jarnej ulice po Letnú ulicu. Priestor je tam totiž taký úzky, že by tam stavbári počas premávky vozidiel nemohli pracovať na osadzovaní betónových obrubníkov, bezpečnostných zábradlí, či budovaní bezbariérových priechodov pre chodcov, vrátane nevidiacich.
„Chceli by sme otvoriť tento úsek pre motorové vozidlá už koncom tohto, prípadne začiatkom budúceho týždňa. Tým pádom by bol obojsmerne prejazdný celý úsek, od križovatky, až po ulicu Československej armády," dodal Bálint.
Systém všetkých prác je na celej stavbe MET nastavený tak, aby sa jednotlivé úseky cestných komunikácií zatvárali až vtedy, keď sú iné modernizované úseky otvorené a prejazdné pre individuálnu, respektíve aj verejnú dopravu. Ulicu Boženy Němcovej, celú, by chcel zhotoviteľ diela sprístupniť pre motoristov najneskôr do konca mesiaca jún, nie je však vylúčené, že by to mohlo byť i skôr. Dobre, a tiež podľa harmonogramu a bez problémov postupujú aj práce na križovatke VSS, kde robia stavbári sedem dní v týždni. "
Prevodovky nepošli na našich úžasných tankodromoch zvaných trať na sídlisko Nad jazerom, stará VSS , alejová, rýchlodráha, kruhový a podobne?...tam trpia celé podvozky. K statickým meničom som niečo počul ale vraj odchádzajú len na jednom voze a nikto nevie prečo (mám staršie informácie a neviem či to je na 100% pravda). Svorkovnice odpiekli svojho času na jazere keď posielali vozy na zatopenú trať keď prišiel odmäk po zime na niektorých úsekoch bolo aj viac ako 15 centimetrov vody....a spadnúté kolesá sú stará známa pesnička...
Však preto ich toľko objednávajú, aby bolo z tých odstavených kusov možné vyzískať čo najviac fungujúcich súčiastok. Starý dobrý komunistický model, na železnici sa takto v komunizme bežne pracovalo.?
...nenáročné na údržbu? No to by si sa divil, aké sú "nenáročné". Keď skončia záručné doby na Variách, tak pánboh s nami a zlé preč - cca 40 vymenených prevodoviek, 3 x úplná výmena topníc v salónoch, cca 30 "spadnutých" kolies, cca 10 statických meničov ( jeden kúsok za "akciových" 8 000 evri) a to nehovorím o drobnostaiach ako svorkovnice, zemniace lanká a pod. Takže rozhodne nie sú nenáročné na údržbu, ešte si s nimi užijeme...
To by si niekto musel objednávať miestkm a nie vozkm.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer
• obstaranie
3 autobusov Solaris Urbino 12,
5 autobusov Solaris Urbino 18,
1 autobusu Solaris Urbino 15,
1 trolejbusu SOR TN 12C,
1 električky VARIO LF2+,
• modernizáciu
3 električiek VARIO LFR.E.
Koľko z toho tvorilo čo, žiaľ, netuším.
Zdroj: https://www.dpo.cz/soubory/spolecnost/v-zpravy/2009.pdf
Osobne, však neočakávam nejaký veľmi priepastný rozdiel v cene...