Hmmmm...
To je tak aj, aj. Tak neviem či napr. taký nápad zrušiť rýchlodráhu a stavať namiesto nej trolejbusovú trať, by bol dobrý. Schuster s Reiprichom sú starí dobrí kamoši, to je fakt, ale v čase Schusterovej éry, MHD mám neblahý pocit, už upadala a živorila a to dosť slušne. Okrem výstavby trolejbusky, dávno naplánovanej za socializmu, sa v podstate žilo z toho, čo stihli vybudovať a nakúpiť ešte v ére socializmu a tesne po jeho páde, obmedzovali sa vozkm, LV a výprava. A ujo Rudo si tiež rád potrpel na píár, takže kvantum prostriedkov sa vyplytvalo na hovadiny, to by už vedel celé hodiny o tom vykladať pán Kladek... Každý to vníma inak a čas zahladzuje kritické myslenie, najviac ostáva len to pozitívne. Faktom je, že vedel zohnať, vybaviť, dotlačiť veci do konca, aktívne zasahovať do diania, ponaháňať ľudí a tak. Ale hlavne v tom, čo on uznal za potrebné, bez koncepcie a vízie.
Len taká perlička: Vo VSS bola mestom zadaná zákazka na výrobu liatinových kandelábrov, normálna zákazka na faktúru! Po jej zrealizovaní sa VSS domáhala platby. A ujo Rudo to uhral tak, že to je predsa sponzorský dar od VSS, tak čo chcú? Tam potom vysloviť jeho meno znamenalo takmer streľbu na vrátnici a vyhadzov. Podobne chodili vyberať sponzorské "výpalné" od obchodníkov v meste, proste zvýšime ti prenájom priestorov a keď nedáš, končíš. To mám z prvej ruky od jedného seriózneho živnostníka. Väčšina bežných ľudí vnímala to pozlátko, že pritiahol ľudí von a boli akcie a veselice, štrúdle, Košické Benátky a "zrekonštruovaná" Hlavná ulica. To je však jedna generálna fušerina, ušturmovaná narýchlo, nič viac. Dodnes to žerie ťažké prachy na nekonečné opravy a nikdy nič z toho poriadne nebude. Akurát sa vymenili inžinierske siete, to jediné uznávam ako plus. Aj z historického hľadiska je to gýč a paskvil na entú... A čo širšie centrum a okrajové sídliská? Tie už mal na každý háku. ?
Samozrejme súhlas, je to premárnená šanca na 40-50rokov. Avšak máme len takú politiku, akú sú schopní naši občania zvoliť a akceptovať. Keďže veľmi veľa ľudí považuje vlastniť a parkovať auto za ľudské právo(!) a zároveň si vonkoncom nevedia predstaviť, že by mali použiť MHD, potom aj politici odzrkadľujú tieto nálady- proste či Raši, Knapík atď. nikdy MHD nepoužili a brali to ako nutné zlo. Paradoxne, aj keď p.Schustera nemusím, ale on sa inšpiroval mnohými riešeniami a trendmi zo Západu a tak Šuster predbehol v myslení bežných Košičanov o konskú dĺžku.
Apropó utópia.... napr.terminál MHD niekde v mieste súčasného NO ?
Podľa mňa je to premárnená šanca na ďalších cca 50. rokov a aj úspešné zakonzervovanie kdejakých anachronizmov a reliktov z minulosti. S trochou nadsádzky to bola generálna oprava výmenným spôsobom a za drahé peniaze. Budiž, Únia to zaplatí, naoko to až tak nebolí. Ale... Napríklad taký prestupný terminál na prestup "suchou" nohou z električky do vlaku na Staničnom nám., združené zastávky bus-tram, tam kde sa to dá a je potrebné, fakt moderné zastávky s informačným systémom na úrovni doby, ozaj funkčnými a kapacitnými prístreškami, s akustickými majákmi pre nevidiacich, skutočne bezbárierovými ostročekmi a aj s rozumne riešeným bezbariérovým prístupom a to všade, bez výnimky, atď. Tu utópia, zbytočnosť, nezmysel... Nejaký trávnik a pozinkované stĺpy dnes nepovažujem za pokrok.
A na poondetý tram- train, ktorý by možno jazdil s jedným párom vlakov raz za hodinu sa môžeme... ?
bavíme sa tu v extrémoch, jední hľadajú pozitíva, jedni negatíva, pritom trať je niekde uprostred, je tam aj jedno aj druhé, a všetci sa rozumieme, len si nerozumieme ?
Len tak námatkovo - nezdružené a neintegrované zastávky, blbo osadené informačné panely, malé a zastarané zastávkové prístrešky, navyše maximálne nevhodne umiestnené, chýbajúce automaty na lístky, prepadnutá trať ešte pred jej sprevádzkovaním, uvoľnená dlažba, popraskaný asfalt, chýbajúca antivibračná guma, nepodbitá a teda krivá trať.
Tak iste, že je to zmena. V porovnaní s BKV, kde sa tlmiace gumy, ktoré sa mali meniť a nemenili, a to celé ešte na rôzne sadnutom podklade... O zvršku z NP4 v dezolátnom stave ani nehovorím, to je dnes samozrejme iné kafe. Technologicky je teraz únosť kôli tram trainom samozreme vyššia, sú vymenené inžinierske siete pod traťami, je nový zvršok, dá sa povedať na úrovni doby, atď.
A "chybičky krásy"? Ako, ktoré... Ono sa to všetko časom odhalí práve plným používaním, zmenami počasia, len treba počkať... Zima ešte nezačala. ?
Pokiaľ nie si troll z Korzára a Facebooku RR, tak potom si očividne nebol ďalej, ako za Košickou poliankou. Inak by si nenapísal, že vidíš nejaké pozitíva, pretože progres nenastal absolútne žiaden. To, že sa všetko vymenilo za nové (navyše vo veľmi pochybnej kvalite), nie je progres, ale doháňanie zanedbaného.
Gratulujem trollom ako ste vy
Nepochybne pri porovnaní BKV panelov, kde koľajnica sa neopierala celým povrchom v betónovom žľiabku, resp. pri porovnaní s kvalitným tankodromom ako bola klasicky vystavaná trať od NO po Krajský súd pred XX rokmi, je novootvorená trať prínosom. Predsa len je zvýšená únosnosť zemnej pláne, použité pružné spojenie koľají s podvalmi. Takže električka ide bez vibrácií a so zníženým hlukom. To, že rekonštrukcia má svoje chybičky krásy je zapríčinené súhrou kapacitne poddimenzovaného realizátora a nekompetentného investora.
Ale to neznamená, že budeme pozerať s krvavými očami a že nebudeme vidieť objektívnu realitu....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Bjorn