Je elektrická. Aj napriek tomu mi bolo povedané, že prehodenie netrvá dlho a dielenskí by si s tým mali vedieť bez problémov poradiť.
Re #3855 eMareq:
Nuž ja som pôvodne chcel ísť na Štadión TU, ale keď som prichádzal, tak 538 už stála na zastávke, tak som sa otočil a ponáhľal sa k TU. Keď sa otvorili dvere, prešiel som popri celom vozidle, a nastúpil 2. dverami, takže sme museli prejsť okolo seba. Áno, na každej tabuli sú šípky dve a obe obojsmerné.
eMareq:
Možno ten chaos bol spôsobený ľuďmi, ktorí chceli ísť na L7. Ja som nastúpil na nasledujúcej zastávke - Technická univerzita a so mnou bez problémov nastúpilo 40 študentov. Na zastávke Amfiteáter pristúpilo až cca 50 ľudí, takže vyťaženosť spoja bol hneď na prvý šup 100%, čo je naozaj veľký úspech. Uvedený spoj je v služobnom CP predsa len označený ako linka R4A, takže vozidlo by malo mať vpredu natočenú linku "R", smerovú tabuľu "Luník VIII" a doplnkovú tabuľu "Len po OC Optima" a na boku riadnu tabuľu linky R4A. Inak zaujímavosťou dnes videných provizórnych tabúľ (zalaminovaný papier) je, že sú tam po oboch stranách trasy obojsmerné šípky, pričom smer OC Optima - Štadión TU (zatiaľ) neexistuje.
Nuz bavite sa tu o tej R4 jazdiacej po OC Optimu. Dnes som si urobil taky maly prieskum, co to bude zac. Prva KT8 co okusila tuto skratenu R4 bola 538.
Ake prekvapenie na mna cakalo ked som si ju zblizka obhliadol. Platno vpredu natocene "nieco medzi R a V" - clovek neskuseny tipuj. Pri vodicovi cedula "Lunik VIII". Na boku narychlo urobene cedule zaliate v umelej hmote bez oznacenia linky len trasa: Stadion TU - Amfiteater - Trieda SNP - OC Optima. Aspon, ze boli v kazdom drzadle. Vzadu zas cedula "Len po OC Optima". Platno vzadu, opat natocene "nieco medzi 5 a 6". Neoznacenie linky sposobilo medzi par cestujucimi chaos, lebo nevedeli co to je zac, tak sa zdrahali nastupit.
S499.1023:
Čo mi hovorili ľudia z Pragoimexu, premontovanie plošiny je údajne jednoduché, pričom na kanáli stačí zospodu odmontovať dva kryty a plošinu prehodiť. Inak sú naše KT8R.N2 z oboch strán plnohodnotné a budú sa po ubehnutí 10tis. km otáčať. Ako som dnes zistil, uvedený spoj k OC Optima je posledným vykonaným spojom služby číslo 46165, takže sa vozidlo po presune do vozovne otočí na triangli v jej areáli. Otáčanie na triangli sa robí už dlhodobo na KT8, ktoré končí službu a nie je otočené v tom smere, v ktorom v danej dobe jazdí.
Ehm, ehm...spočítal si niekto z tých inteligentov, pri koľkátom premonotovaní plošiny sa zaplatí tá chýbajúca plošina? Po nabehaní určitého počtu km sa musí otočiť buď vozidlo alebo podvozky. Otáčať podvozky na KT8, keď sa dá otočiť celé vozidlo, to by mohol robiť len debil. Keď už takáto momotina, tak mali vozidlá zjednosmerniť podľa vzoru DPO alebo zjedenapolsmerniť podľa toho istého vzoru - na opačnej strane len troje dvere, zadné stanovište zjednodušené. Toto je terazky taký mačkopes...
Ale niéééé... KT-čko JE obojsmerné, len z dôvodu ušetrenia prachov je plošina len jedna - na jednej strane. Ak sa po nabehaní určitých km jedným smerom rozhodne o jazdení opačným smerom, plošina sa premontuje. Ale v prípade potreby je možné aj operatívne kedykoľvek jazdiť opačne, len plošina bude na nesprávnej strane.
Áno, vozidlo bude jazdiť na linkách, kde sa obojsmernosť nebude využívať. Ak sa z nejakých príčin po čase KT-čko "otočí", premontuje sa plošina na opačnú stranu
Však áno, veď sa nemôžu použiť smerové tabule s textom "VA U.S.Steel", takže označenie linky by malo zostať R4 a zmení sa len označenie smeru linky na "OC Optima" alebo "Len po OC Optima". 1018 síce spomínal, že tento spoj nebude označený ako R4A, ale možno by mal, keď smerové tabule sú také miniatúrne... ...a mnohé také poskrúcané a zašpinené...
Takisto bolo spomenuté, že vozidlá s BUSE na sa uvedený spoj nedostanú, nakoľko bude možné nasadiť len KT8 a 517 s 521 to nebudú môcť byť, keďže plošina je iba na jednej strane, takže otočením vozidla sa ocitne na neželanej strane...
Konečná OC Optima začína naberať na strategickom význame. Ale posunutím spoja linky R1 zo ŽS je to zatiaľ ešte väčšia bieda ako bola...
Ten spoj R4 z TU o 16.50 má(nemá) byť označený smerovými tabuľami. Služobný príkaz znie,že na Buse bude kod smeru a pri mechanický ch tabuľách sa maju "odstrániť smerové tabule s označením R,R4".Ale nenapísali aké označenie použiť na označenie linky. U nás sú všetky služobné príkazy tak veľmi jednoduché, zrozumiteľné a hlavne dávajú zmysel.(VPMK!-ako to vy voláte) Po prečítaní sl.príkazu (bola zriadená nová linka) som mal dojem,že ide o niečo pravidelné a to je AŽ 1(JEDEN) SPOJ!!! ☺ ☺ ☺
Kto nerozumel: Ev.č. 1004 v Iževsku bola do novembra 2003 T3 #2352, ktorú nahradila rekonštruovaná T3R ex #355 z Košíc (modernizácia v r. 2001 v Ostrave).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Po novom moste nad Hornádom budeme jazdiť už v septembri
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23839
Kocúrkovo na trati Košice - Poprad - Smokovec
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23838
Minister Prokopovič dnes na termináli
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23826